نیمی از مردم از آبان امسال کارت اعتباری دریافت می‌کنند

مشاور اقتصادی ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد: در صورت انتخاب وی به ریاست جمهوری، از آبان‌ ماه امسال برای خانوارهای ۵ دهک اول کارت اعتباری ۲۰۰ هزار تومانی معیشت صادر می‌شود.
تصویر نیمی از مردم از آبان امسال کارت اعتباری دریافت می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید رضا فاطمی امین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی سید ابراهیم رئیسی با اعلام این خبر گفت: به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول، ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.

معاون پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه اعتبار معیشت، قرض‌الحسنه با کارمزد ۲ درصد است و بازپرداخت آن زمانی است که خانوار درآمد کافی برای پرداخت اقساط را داشته باشد، تأکید کرد: این اعتبار، برای خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند، بلاعوض خواهد بود.

فاطمی امین افزود: همه با کارت‌های نقدی بانکی کار کرده‌ایم؛ با کارت نقدی شما می‌توانید به اندازه موجودی حساب بانکی خود خرید کنید. با کارت اعتباری، شما بدون داشتن پول به اندازه‌ای که اعتبار دارید، خرید کرده و پولش را بعدا پرداخت می‌کنید.»

این کارشناس ارشد بازرگانی یادآور شد: «تا کنون کارت‌های اعتباری در ایران در سطح بسیار محدودی صادر شده‌اند اما با اجرای این طرح، ۵۰ درصد از خانوارها، صاحب کارت اعتباری می‌شوند.

وی تأکید کرد: از آذر ماه امسال، مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی نیز اجرایی شده و نیازهای مردم با اطمینان و قیمت مناسب، تأمین خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: با یارانه‌هایی که هم‌اکنون خانوارها دریافت می‌کنند، با کارت اعتباری که امکان خرید را فراهم می‌کند و نیز با مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی که قیمت و موجودی کالا در بازار را کنترل می‌کند، حداقل معیشت برای همه ایرانیان فراهم خواهد شد.

305524