تا انتخابات

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

مردم حضور در انتخابات را تکلیف خود می‌دانند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم گرچه گله‌هایی از وضعیت معیشتی و اقتصادی دارند اما انقلاب و کشور را متعلق به خود و حضور در انتخابات را وظیفه می‌دانند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای انتخابات خواست از طرح وعده های توخالی و دروغین پرهیز کنند چرا که مردم با دقت حرکات، وعده ها و شعارهای کاندیداها را رصد می‌کنند.
بخشی از اصلاح‌طلبان از فقدان کاندیدا می‌گویند و بخش دیگر معتقد است با استفاده از حداقل ظرفیت‌های موجود باید در انتخابات حاضر شد ابهامات اصلاح‌طلبان همچنان باقی است.
به نظر می‌رسد که مساله مشارکت در این دور از انتخابات به محوری‌ترین موضوع تبدیل شده باشد. اگر اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را که در سال ۱۳۵۸ برگزار شد در نظر نگیریم، در سایر انتخابات همیشه تعدادی بودند که مردم را دعوت به تحریم انتخابات می‌کردند، ولی با قاطعیت می‌توان گفت که هیچ‌گاه این دعوت‌ها منجر به نتیجه‌ای نمی‌شده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه جدی برای مبارزه با فساد دارم گفت: برنامه دولتم این است که ساز و کارهایی که در دنیا جلوی فساد را گرفته است به کار گیریم.

در روزهای منتهی به انتخابات، اصلاح‌طلبان با توجه به عدم احراز صلاحیت داوطلبان خود به نوعی بی‌عملی ‌سوق داده شده‌اند. از سوی دیگر اصولگرایان دغدغه عدم‌کناره‌گیری نامزدهای تایید شده و شکل‌گیری اجماع درون‌جریانی را دارند آن‌ هم در شرایطی که دو نامزد نزدیک به اصلاح‌طلب رشد آرام و مستمری دارند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری مساله کرونا را بسیار جدی و اورژانسی توصیف کرد و گفت: دو تا سه ماهه این موضوع را جمع می کنیم تا مردم خاطرجمع شوند که سال بعد می توانند زندگی عادی داشته باشند.
هرچند بانک مرکزی باید مستقل عمل کند ولی در کشور ما همانطور که اختیار تعیین رئیس کل بانک مرکزی برعهده رئیس‌جمهور است این نهاد مالی هم مجری سیاست پولی و مالی تعیین شده از سوی دولت است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: براساس نظرسنجی‌ها تأثیر آرای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت بسیار اندک است. عوامل موثر بر میزان مشارکت بیشتر شرایط اقتصادی و معیشتی است یا این که بحث‌های سیاسی و اجتماعی باشد. شورای نگهبان باید براساس قانون اساسی موظف است که شرایط افراد را احراز کند. اگر فردی شرایط را ندارد، مقصر شورای نگهبان نیست.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: من بعید می‌دانم انتخابات به دور دوم کشیده شود و یا آقای جلیلی بماند ولی در هر صورت فرایند رقابت ادامه دارد و نامزد ما آقای رییسی است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کیک اقتصادی در حال کوچک شدن است گفت: نباید اجازه دهیم دولت‌های گذشته تکرار شوند؛ ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسیم که این موضوع در شأن مردم ایران نیست.
هشدار معاونت مطبوعاتی به مدیران مسئول رسانه‌ها؛

رسانه‌ها حق ندارند مطلبی علیه کاندیدا منتشر کنند

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، در اطلاعیه‌ای مدیران مسئول رسانه‌ها را به رعایت دقیق ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

علی رغم جو سنگین حاکم برکشور مردم در انتخابات شرکت خواهندکرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علی رغم ایجاد جو سنگین در کشور برای عدم حضور مردم، اکثریت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می‌کنند، گفت: پیش بینی می‌کنم، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد که شرایط اقلیمی به گونه‌ای پیش می‌رود که ایران در خطر کم آبی قرار گرفته است.
از قرائن چنین برمی‌آید که انتخابات پیش‌رو نه فقط در رد صلاحیت‌های دور از انتظار بلکه در سایر زمینه‌ها بی‌بدیل و شگفتی‌ساز خواهد بود.