تا انتخابات

کاندیداهای ریاست جمهوری برای آنکه بیشتر خود را به مردم معرفی و برنامه‌هایی که برای کشور در سر دارند را به آن‌ها بگویند، مستندهای تبلیغاتی که بازیگر نقش اول آن خودشان هستند، می‌سازند.
به نظر می‌آید هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم، برنامه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بیشتر به سمت افزایش یارانه یا دیگر موارد رایگان سوق پیدا می‌کند و پس از یارانه ۴۵۰ هزارتومانی یکی از نامزدها حالا نوبت به مسکن رایگان نامزدی دیگر رسیده است.
قاضی‌زاده هاشمی:

مشهور شدن ضدارزش من است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن به انتخابات نیامدم و بیشتر در پی خلوت‌گزینی هستم و مشهور شدن ضدارزش من است.
جبهه اصلاحات با انتشار یک بیانیه اعلام کرده است که در انتخابات نامزد ندارد، برخی اصلاح‌طلبان این اقدام را حرکتی عجولانه بدون در نظر گرفتن وضعیت سیاسی این جناح تعبیر می‌کنند.
در حالی که شورای نگهبان با رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات تلاش در تک‌قطبی‌شدن انتخابات داشت و تقریبا هم موفق بود، اکنون حداقل حضور نامزدهایی غیر از اصولگرا را که تاکنون نامزد رسمی اصلاح‌طلب‌ها هم نبوده و بعید است این‌گونه هم شود نیز بر‌نمی‌تابد و به دنبال رد صلاحیت آنهاست.
نظام جمهوری اسلامی طی امسال انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به عنوان مهمترین رخداد سیاسی کشور در پیش رو دارد که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است و واکنش‌های سیاسی و اجتماعی بسیار زیادی را در پیش خواهد داشت و در این انتخابات با تاثیرگذاری داخلی و خارجی، رعایت اخلاق اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است و همه دست‌ اندرکاران، برگزارکنندگان، ناظران و داوطلبان انتخابات و هواداران آنها باید در کنار وظایف قانونی خود به موضوع اخلاق در انتخابات توجه ویژه‌ای داشته باشند.
آیا از پس یک کشور بر می آیید؟!

وضعیت کاندیداها: خونه ندارم، ماشین ندارم!

برای بررسی پدیده محرومیت کاندیداها لازم است به برخی اظهارات این روزهایشان در کنار مسئولیت‌هایی که تاکنون داشته‌اند، توجه و سوال شود این کاندیداها که نتوانسته‌اند شرایط یک زندگی معمولی مانند مسکن و اتومبیل را برای خانواده خودشان مهیا کنند، چطور وعده‌های ناب به مردم می‌دهند؟
بعضی اظهار‌نظرها نه‌تنها از سر دلسوزی نیست؛ بلکه تحریک‌کننده است، بعضا دیده می‌شود برخی از رسانه‌ها هشدار می‌دهند نمایندگان چگونه صحبت کنند و نکنند و به کدام حوزه ورود نکنند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

متخلفان انتخاباتی 130 تذکر گرفتند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در مدت 24 جلسه با بیش از 76 مصوبه تشکیل و 130 مورد تذکر انجام شده که اقدامی ارزشمند و پیشگیرانه است.

انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و نظرات متعددی در مورد آن وجود دارد متن پیش رو یادداشتی است که نظر یکی از هموطنان را در مورد انتخابات و شرکت در آن منعکس می‌کند
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه نیروهای انتظامی در خط مقدم تامین امنیت انتخابات قرار دارند از تعامل مسئولان قضائی و انتظامی برای زمینه سازی حضور پرشور مردم در انتخابات 28 خرداد خبر داد.
پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با پرسون:

امکان تجدیدنظر در احراز صلاحیت داوطلبان تا شروع فرایند انتخابات وجود دارد

اگر برای شورای نگهبان محرز شود که داوطلبی را که تأیید صلاحیت شده،‌ صلاحیت لازم را ندارد طبق ماده ۵۴ قانون انتخابات او را از ادامه رقابت منع خواهد کرد یا اگر داوطلبی را پس از رد صلاحیت، واجد صلاحیت دانست و ادله کافی برای این موضوع به دست آورد، تأیید صلاحیت او را اعلام می‌کند. این یک امکان قانونی است که پیش‌بینی شده است و احیاناً اگر داوطلبی مدرکی دارد که براساس آن صلاحیتش می‌تواند احراز شود، آن مدرک تقدیم شورای نگهبان کند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از وعده های انتخاباتی کاندیداها برای افزایش یارانه ها، تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی نامزدهای بهترین روش جذب رای را سبقت گرفتن در بالا بردن مبلغ پرداختی یارانه می‌دانند.