تا انتخابات

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پیری جمعیت خطر بزرگی است، گفت که برای کم شدن سن ازدواج باید سن اشتغال کاهش یابد.
مسوول کمیته هماهنگی و امور استان‌های جبهه اصلاحات ایران درخواست محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی برای حضور در این جبهه را تایید کرد و گفت:‌ هنوز جبهه اصلاحات وارد بحث و بررسی این درخواست‌ها نشده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه شماره ۲ خود با عنوان «اجماع برای جمهور» نوشت: بیایید دلخوری‌ها را کنار بگذاریم و تنها به آینده‌ فکر کنیم، در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم که نباید قهر کنیم.

ریحانه سادات رئیسی ، که به عنوان نماینده حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شرکت کرده بود، درباره سوابق کاری پدرش گفت: ایشان ابتدا دادستان همدان بودند و بعد از آن دادستان کرج شدند. بعد از آن هم به عنوان دادستان تهران انتخاب شدند. ایشان پس از آن به عنوان رئیس بازرسی کل کشور انتخاب شدند.
دبیرکل جبهه پیروان ولایت فقیه مطلقه کشور ضمن اعلام حمایت از آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تمامی دفاتر استانی این جبهه با تمام تلاش شروع به حمایت همه جانبه از آیت الله رئیسی کرده و برای مشارکت حداکثری از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهند کرد.
صدا و سیما با عدم پخش مستند انتخاباتی عبدالناصر همتی و همچنین ممانعت از ورود نماینده محسن مهرعلیزاده به برنامه گفتگوی ویژه خبری، برخلاف اهداف خود، باعث جلب توجه بیشتر به این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و مانند قبل به اعتبار خود صدمه زد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تحریم‌ها را می‌توان پشت سر گذاشت، اما نه از طریق پشت سر گذاشتن جمهور و جمهوریت.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

انتخاب لیست ۱۱ نفره کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان از انتخاب لیست ۱۱ نفره کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات شورای شهر همدان خبر داد.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در عین صداقت، در کنار مردم قرار بگیرند، مردم به این عزیزان لبیک خواهند گفت.
با اشاره به وعده های فضایی کاندیداها؛

سنگ بزرگ نشانه نزدن است؟!

15 روز مانده است تا روز رای گیری. رییس جمهوری که قرار است بار مشکلات اقتصادی را یک تنه به دوش بکشد. وعده هایی که این روزها رسانه ای شده اند، آنقدر شیرین و دلفریب اند که سنگ بزرگ نشانه نزدن است را به یادمان می اندازد.
یک انتخابات سالم و بدون حاشیه می‌تواند بیانگر قدرت دموکراسی در آن جامعه محسوب شود و به هر میزان که تخلف و جرایم در یک انتخابات افزایش یابد می‌توان به این نتیجه دست یافت که نظام حاکم می‌تواند نظامی فاسد محسوب شود.
نماینده سابق مجلس به بیان توضیحاتی درباره وضعیت فعلی جریان اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات پیش رو پرداخت.
وثوقی بیان کرد: اشکالاتی را که در مدیریت، پارلمان های شهری، تبعیض و احقاق حقوق کارگران خدمات شهری وجود دارد را اصلاح خواهم کرد.
جانشین پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با پرسون:

ریاست جمهوری از جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی برخوردار است

رجل سیاسی و مذهبی بودن، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران بودن، اعتقاد به مذهب رسمی داشتن، مدیر و مدبر بودن و دارای حسن سابقه، امانت و تقوا بودن، مجموعه شرایطی است که در قانون اساسی برای رئیس‌جمهور مشخص شده است. همه این موارد بیانگر این است که رئیس جمهور دارای جایگاه ویژه و خاصی در قانون اساسی ما است.
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مرتبه اول ⁧‫آزادی‬⁩ برای مردم را آزادی «قدرت خرید» دانست و گفت که میان گوشت، مرغ، روغن و برنج با مردم دیوار بلندی کشیده‌اند.
روابط عمومی رادیو فرهنگ اعلام کرد، سعید جلیلی برای ضبط برنامه های فرهنگی در زمان تعیین شده به استودیو معاونت صدا نرسید و برنامه «انتخاب و فرهنگ» از این نامزد انتخاباتی امروز پخش نمی شود.
دستورالعمل تبلیغات انتخابات رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری، ﺷﺸﻤﯿﻦ دوره ﺷﻮراﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺷﻬﺮ و روﺳﺘﺎ، اوﻟﯿﻦ ﻣﯿﺎﻧ ﺪوره ای ﯾﺎزدﻫﻤﯿﻦ دوره ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ و دوﻣﯿﻦ ﻣﯿﺎﻧﺪوره ای ﭘﻨﺠﻤﯿﻦ دوره ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رﻫﺒﺮی ابلاغ شد