انتخابات

طحان‌نظیف گفت: زمان دقیقی برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها نمی‌توان اعلام کرد، اما تاکید داریم هر وقت بررسی‌ها به نتیجه رسید و نهایی شد، اطلاع‌رسانی شود تا فرآیند‌های بعدی یعنی تبلیغات و... انجام شود.
شنیده ها حاکی از این است که پزشکیان، شریعتمداری، همتی، پورمحمدی، قاضی زاده هاشمی، نیکزاد، قالیباف و جلیلی تایید صلاحیت شده‌اند.
از فهرست داوطلبان می‌توان امیدوار بود که در صورت پرهیز از نگاه یکسویه و اصرار بر یکدست سازی حکومت و حذف چهره‌هایی که می‌توانند تنور رقابت را داغ کنند، انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده پرشور و با مشارکت بالا برگزار شود.
وزیر کشور در سفر به شهرکرد از آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: احتمالاً در چند کلان شهر دریافت رأی به صورت الکترونیکی خواهد بود و این منوط به تایید شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان انتخابات را مهندسی می‌کند، گفت: ما نگاه حزبی، جناحی و گروهی به افراد نداریم و اساساً افراد را فارغ از خاستگاه سیاسی‌شان بررسی می‌کنیم؛ خود شخص را بررسی می‌کنیم و طبیعتاً اگر احراز صلاحیت شود، گروه‌های سیاسی می‌توانند او را به عنوان نماینده خود معرفی کنند؛ لذا مبنای ما قانون است و مهندسی بلد نیستیم و اساساً مهندس نیستیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ولایتمداری رئیس جمهور آینده گفت که رئیس جمهور آینده باید درد مردم را بفهمد و به معنای واقعی مردمی و ساده‌زیست باشد.

نائب رئیس حزب موتلفه اسلامی گفت: عدم حمایت جبهه اصلاحات از برخی از چهره‌های شاخص و عدم علاقه این افراد به حضور در میان اصلاح طلبان به این دلیل است که این افراد نمی‌خواهند هزینه عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان را در دوره‌های گذشته پرداخت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در قانون هم اعتراضی به بررسی صلاحیت‌ها نیامده است. اینکه در شرایطی قرار بگیرند یا پس از انتخابات نسبت به اعلام نتایج اعتراض داشته باشند، در قانون پیش‌بینی شده است.
عباس آخوندی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳:

امیدوارم شورای نگهبان در صورت هرگونه ابهام، مستقیم با ما تماس بگیرد

«من با شناختی که از خود و سایر نامزد‌های پیشنهادشده از سوی جبهه دارم، مطمئن هستم که همگی واجد صلاحیت مصرح در قانون اساسی هستیم. امید دارم که هر یک از اعضای شورای نگهبان در صورت دریافت هرگونه ابهام، مستقیم با ما تماس بگیرد و بر اساس ظن و گمان اقدام نکند.»
با توجه به تاکید سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر استفاده حداقلی شورای نگهبان از فرص ۵ روزه دوم، پیش‌بینی می‌شود که نتایج بررسی صلاحیت‌ها تا دو سه روز آینده و پیش از پایان فرصت ۵ روزه دوم اعلام شود.
بعید است انتخابات پیش‌رو دوقطبی شود. حتی نامزدهایی همچون محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی با فرض تأیید صلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان هم قادر نیستند صف‌بندی جدی‌ای در جامعه ایجاد کنند.
سازمان آگهی های پرسون