انتخابات

فرماندار تهران از آمادگی ۳۸۵۰ شعبه برای اخذ رای از مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۲ شعبه به صورت سیار خواهند بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: از نگاه بنده با توجه به فضای انتخاباتی موجود رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری بین دکتر قالیباف و دکتر پزشکیان است البته باید دید در ادامه مسیر چه اتفافی رخ خواهد داد.
جلایی پور نوشت: اگرچه پزشکیان دیشب خیلی بهتر می‌توانست حرفش را بزند، ولی در همین مصاحبه این را با صراحت و صداقت نشان داد که قرار نیست اگر رای بیاورد با رهبری مقابله کند.
یکی از مهمترین این شروط، سلامت و توانایی لازم جهت ایفای مسئولیت‌های ریاست جمهوری است که مطابق قانون بر داشتن حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی تا حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی کاندیداها در هنگام ثبت‌نام تاکید دارد.
علی لاریجانی؛ محبوبِ میانه روهای تکنوکرات، مغضوبِ تندروها؛

کارنامهِ سنگین یک مسئول «مدیر و مدبر»

علی لاریجانی یکبار دیگر ردصلاحیت شد، آنهم با کارنامه پروپیمانی از حضور در مسئولیت ها و سمت های حساس و سنگین در سال های مختلف سیاست ورزی اش، اما گویا اینبار این کارنامه کنار گذاشته شده و او را «مدیر و مدبر» ندانسته اند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اینکه نتیجه احراز صلاحیت‌ها پیش‌بینی‌ پذیر نبود معنایش این است که با جدیت سوابق همه داوطلبان بررسی و بحث‌ها به‌صورت جدی صورت گرفته است.
شورای نگهبان بعدازظهر یکشنبه اسامی نامزدهای مورد تاییدش را برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد و اگرچه چینش صحنه تاحد زیادی شبیه انتخابات سه سال پیش است اما تغییر نیمی از صحنه رقابت فضای جدید و متفاوتی را در این دوره پدید آورده است.
آنچه امروز جبهه انقلاب گرفتار آن است فاصله گرفتن از کار تشکیلاتی از مرحله ثبت نام و اجازه «آتش به اختیار» برای ثبت نام‌ها و به‌هم ریختگی در فضای تبلیغاتی و زدن نامزدهای خودی در فضای مجازی- هرچند معتقدم تخریب رقیب در جبهه مقابل هم رفتاری زشت و تقبیح شده است- می‌باشد.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره رویکرد دولتش در اجرای برنامه‌های بالادستی گفت: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشخص است و هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه توسعه را بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اجرایی کند.
من، محمدباقر قالیباف ، کاندیدای چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاستِ جمهوری، برای رقم‌زدن این هدف بزرگ به‌سوی تک‌تک شما ایرانیان عزیز دست یاری دراز می‌کنم. شما من را با تمام نقاط قوت و ضعفم می‌شناسید. شما می‌دانید آنچه وعده می‌دهم را به سرانجام می‌رسانم.
یک مدرس دانشگاه گفت: این نوع نظارتی که از طرف شورای نگهبان بر انتخابات صورت می‌گیرد طبیعی است و متن قانون اساسی این الزام را به وجود آورده است.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با اشاره به بحث رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات، گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با درجه حساسیت بالایی انجام می‌شود.

سعید جلیلی یکی از شش کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی پا به عرصه گذاشته که در برنامه‌های پیشین او شعارهای اقتصادی زیادی از جمله حل مشکل تورم، روشن کردن موتور تولید و اشتغال، شفاف سازی خصوصی سازی در کشور، جلوگیری از نوسانات در بازار ارز، رفع مشکل مسکن و توزیع سبد غذایی به چشم می‌خورد.

سازمان آگهی های پرسون