انتخابات

به نظر می رسد اگر هر نامزد ریاست جمهوری به سوالات زیر که برگرفته از واقعیت های حال حاضر اقتصاد ایران است پاسخ دهد می توان به چارچوب ذهنی مورد قبول وی در خصوص اقتصاد پی برد و ارزیابی نمود.
چهره شاخص اصلاح طلب و دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: اصولگرایان نهایتا یک هسته مرکزی دارند که وضعیت بین آنها را به گونه‌ای تنظیم می‌کند در نتیجه به نظر نمی رسد درگیریِ چندان قابل توجهی بین آن ها رخ دهد و در نهایت بین خودشان مشخص می‌کنند که کدام شخص باید در انتخابات باقی بماند.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: تأمین نیازهای زنان و دختران و موقعیت شغلی آنها بایستی مورد توجه قرار بگیرد و نباید مسائل زنان را منحصر به حجاب و پوشش کنیم.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه احتمال زیادی دارد انتخابات ریاست‌جمهوری به مرحله دوم کشیده شود، گفت: قالیباف رای بیشتری در بین اصولگرایان دارد و او با پزشکیان رقابت می‌کند.
نزدیکی به پایداری ها و چرخش های سیاسی در ادوار انتخاباتی؛

هدف قالیباف از اهدای ریاست ستادش به وزیر احمدی نژاد

محمدباقر قالیباف در چهارمین حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت و ریاست ستاد انتخاباتی اش را به کسی سپرده است که سابقه وزارت احمدی نژاد، نزدیکی به پایداری ها و چرخش های سیاسی در ادوار انتخاباتی اخیر را داشته اشت.
هرگاه مردم از منظر اقتصادی با بی‌کاری و تورم روبه‌رو باشند و سیاست‌های اقتصادی دولت کارآمد نباشد و سایر حوزه‌های زندگی نیز با چالش مواجه شده باشد، از دولت مستقر، ناامید شده و نسبت به آن بی‌اعتماد می‌شوند.
بخشی از مشکلاتی که جامعه دچار آن است محصول عدم شرکت در انتخابات است که باعث می‌شود آنها که از حضور حداقلی مردم با شوق و ذوق استقبال می‌کنند، راحت‌تر به کرسی قدرت برسند.
با ۴۰ درصد مشارکت هم رئیس جمهوری انتخاب می‌شود و از همان اختیار و قدرتی برخوردار است که دیگری با مشارکت ۸۰ درصدی به کرسی ریاست رسیده است. حتی اگر در دو سه دوره قبلی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به بهانه عدم امکان انتخاب مناسب، انگیزه کمتری برای حضور در عرصه برای عده‌ای وجود داشته حال، اما باید انگیزه‌مند در صحنه حاضر شوند و قدرت اراده خود را نشان دهند.
آقای پزشکیان که به درستی خود را خدمتگزار نظام و انقلاب می‌داند و در تشییع شهید رئیسی از ارادت خود به آن شهید گفت، قطعا آن قدر تجربه و تدبیر دارد که به بدخواهان کشور و ملت پهلو ندهد و فاصله‌گذاری منطقی داشته باشد.
سعید جلیلی گفت: شما مردم، شهادت رئیس جمهور صادق و خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردید و در ۴۵ سال گذشته بارها و بارها نشان دادید، بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها هنر شماست.

سازمان آگهی های پرسون