پورمحمدی:

تحریم‌ها مانع جذب سرمایه‌های خارجی می‌شود

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: تحریم‌ها مانع جذب سرمایه‌های خارجی می‌شود؛ حتی جذب سرمایه های ایرانی خارج از کشور هم به خاطر تحریم ها سخت است.
تصویر تحریم‌ها مانع جذب سرمایه‌های خارجی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: تحریم‌ها مانع جذب سرمایه‌های خارجی می‌شود؛ حتی جذب سرمایه های ایرانی خارج از کشور هم به خاطر تحریم ها سخت است.

بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

اگر بتوانیم ثبات اقتصادی و مالی ایجاد کنیم و نرخ ارز را کنترل کنیم و مشکلات ناترازی بانکها را برطرف کنیم تورم را می‌توانیم به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

هزینه دولت یکسره در حال افزایش است و خودش منجر به تورم می‌شود اینها باید کنترل شود. من مصمم هستم اینها را کنترل کنم.

مردم ما الان به قول دادن ما بی‌اعتماد شده‌اند. من تمام تلاشم را بهترین تیم‌های اقتصادی کشور که بازار را به ثبات برسانیم.

تحریم‌ها یکی از نشانه‌گیری‌های اصلی آن مانع جذب سرمایه‌های خارجی می‌شود. حتی جذب سرمایه های ایرانی خارج از کشور هم به خاطر تحریم ها سخت است. برنامه جای بیان اهداف و آرمان‌ها و آرزوها نیست. برنامه باید کاملا واقع‌بینانه انجام شود.

ما نمی‌توانیم یک برنامه اجرا کنیم که بگوییم پله ششم بودیم. و می‌خواهیم برنامه را اجرا کنیم و نرخ هشت درصد ایجاد کنیم.

آمارها باید شفاف منطبق با هم باشد. برای تحقق این برنامه و اهدافی که در این برنامه است از زوایای مختلف موضوع را بررسی کنیم.

مهمترین مسئله ما انضباط کلان است. سیاست کلان خودمان را روشن کنیم. ثبات اقتصادی ایجاد کنیم.

یکی از مسائل مهم که الان تعیین کننده است فراتر از سیاست اقتصادی اعتماد است. بخش فعال چه کلان چه خرد به سیاست‌های ما اعتماد کنند.

منبع: انتخاب

682674