انتخابات

جلیلی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»:

باید یک ایران جهش داشته باشیم

سعید جلیلی گفت: من می گویم یک جهان فرصت داریم و باید یک ایران جهش داشته باشیم. برنامه داشتن و باور داشتن به آن لازمه جهش کشور است.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را بیمه خواهد کرد گفت: حضور گسترده مردم در واقع رژه پولادین اقتدار، تداوم آرمان‌ها برای تحقق اهداف شهدا، موجب عزت، عظمت و مایه حفظ استقلال کشور است.

رئیس جمهور باید شناخت دقیقی از شرایط کشور داشته باشد و همچنین تحلیل آینده شناسانه ای نسبت به ایران و منطقه و جهان داشته باشد تا بتواند جهت گیری های کشور را بر اساس یک معماری به سمت نقطه پیشرفت متمرکز کند.

رئیس صداوسیما ضمن تبیین اهداف و رویکردهای رسانه ملی در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به این نکته توجه داشته باشند که اینجا آمریکا نیست که بخواهند برای پیروزی از هر ابزاری استفاده کنند بلکه ما مسلمان بوده و باید در چارچوب مبانی اخلاقی و اسلامی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

در بیانیه روحانی آمده است: موسم انتخابات، خود آیینه تمام‌نمایی از اخلاق سیاسی رایج است. ردصلاحیت برخی شخصیت‌ها، بدون هرگونه توضیح و تبیین برای مردم، علاوه بر آن که غیرقانونی است، رفتاری غیراخلاقی است که قبح استبداد و تحمیل نظر را می‌زداید و اعتماد مردم را می‌شکند. در تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی هم، عدم رعایت انصاف در دادن فرصت دفاع و توضیح به افراد مورد تعرض، پیام بی‌اخلاقی برای پیروزی را به جامعه مخابره می‌کند.
سازمان آگهی های پرسون