سعید جلیلی:

چرا نتوانستید یکی از تحریم‌های ترامپ را لغو کنید؟

جلیلی در واکنش به صحبت‌های امروز وزیر سابق امور خارجه با مطرح کردن سوالی، گفت: دولت شما در زمان بایدن ۹ ماه بر سرکار بود پس چرا نتوانستید یکی از تحریم‌های ترامپ را لغو کنید؟

تصویر چرا نتوانستید یکی از تحریم‌های ترامپ را لغو کنید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم کرج بیان کرد: خداروشکر و سپاس می‌گویم که توفیق پیدا کردم در این مصلی مقدس، در این شهر عزیز، در استان بار دیگر حضور پیدا کنم خاطرات این مصلی خاطرات شیرینی برای من است سال‌هایی که در کرج ساکن بودم خداوند توفیق می‌داد در نماز جمعه حضور پیدا کنم.

وی اضافه کرد: امروز ما در نقطه تاریخی قرار داریم در یک نقطه ای هستیم که می توانیم با انتخاب خودمان آن انتخابی که با انقلاب اسلامی داشتیم؛ قوت و استمرار ببخشیم و راهی که امام، شهدا و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کردند را با قوت، سرعت و در شان ملت ایران ادامه دهیم.

جلیلی تصریح کرد: اگر امروز از اینکه ما در یک موقعیت تاریخی هستیم صحبت می‌کنیم یک شعار نیست بلکه این حاصل مطالعه و بررسی نسبت به مسائل منطقه‌ای و ظرفیت‌های داخل است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما می‌دانیم ضعف وجود دارد ولی با چه رویکردی برطرف کنیم؟ ملتی می‌تواند ضعف‌ها را برطرف کند که خودش را باور کند و با آن توانمندی‌ها به آن اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه ما امروز در نقطه‌ای هستیم که باید تصمیم بگیریم که در چهارسال آینده این ضعف ها را برطرف کنیم، افزود: اما این یک نگاه حداقلی است و کافی نیست، امروز ملت ما کشور ما زمانه ما فرصت هایی را تعریف کرده است یک جهان فرصت است؛ فرصت به لحاظ فرهنگی، سیاسی، علمی، فناوری، منطقه‌ای و جهانی، این حرف ها یک شعار نیست، این یک واقعیت است و جهانی از فرصت‌ها در برابر قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر این حرف را درست بدانیم لازمه آن دید وسیع است و امروز زمانی است که این جهان فرصت باید تبدیل شود به یک ایران جهش و یک ایران فرصت؛ برخی باورشان این است که ما در جهانی هستیم که عده ای جمعیت دارد و ما باید سعی کنیم برخی مشکلاتمان را حل کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یازده سال پیش بر اساس این نگاه گفته شد که به ما رای دهید، ما می رویم توافق کنیم و مشکلات حل می‌شود، گفت: اتفاقا رفتند توافق کردند و طرف مقابل ۱۵ بار گفت ایران به تعهدات خود عمل کرد. نتیجه آن چه شد؟ سانتریفیوژها را جمع کردند، بتن در دستگاه هسته‌ای ما ریختند اما طرف مقابل به طور کامل و یک طرفه از توافق خارج شد و ۸۰۰ تحریم دیگر به تحریم‌های پیشین اضافه کرد.

وی اضافه کرد: آن موقع که گفته شد " با توافق هم چرخ سانتریفیوژها را می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد" دیدید که این گونه نشد. طرف غربی سال ۹۷ به صراحت اعلام کرد که در ازای تمام توافق‌ها راهبرد فشار حداکثری را اعمال می‌کندو اعلام کرد که نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشوری حق ندارد از ایران نفت بخرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما با انتخاب شهید رییسی این ریل را عوض و از حقوق خودش دفاع کرد، بیان کرد: شهید رییسی یک حرکت را شروع کرد ولی نتیجه‌اش چه شد؟ همان آمریکایی که می‌گفت راهبرد فشار حداکثری، وزیر امورخارجه‌اش در سنا میگفت ما نمی‌توانیم مانع از فروش نفت ایران شویم؛ برخی می‌گویند آن ترامپ بود، بعد بایدن آمد و بایدن فرق می‌کند. خب دولت شما در زمان بایدن ۹ ماه بر سرکار بود پس چرا نتوانستید یکی از تحریم‌های ترامپ را لغو کنید؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که توانمندی های ملتش را باور ندارد حتی وقتی که طرف مقابل در موضع رسمی اعلام می‌کند ما نمی‌توانیم جلوی ایران بایستیم؛ برخی در داخل بیان می‌کنند که ایران توانایی لازم را ندارد، امروز همه باید مثل شهید رییسی بگوییم ۲۰۰ کشور داریم و من با دنیا تعامل سازنده برقرار می‌کنم.

وی عنوان کرد: آخرین سفر خارجی شهید رییسی به سریلانکا بود او می‌گفت من آنجا سد می‌سازم، ارز آوری می‌کنم، شهید رییسی اجازه نداد قطار سازندگی و موفقیت متوقف شود.

وی با بیان اینکه در زمان دولت پیشین طبق آمارهای خودشان رشد اقتصادی یا منفی بود و صفر و در نهایت ۰/۷ برآورد می‌شد، خاطرنشان کرد:حالا ملتی که این همه فرصت دارد و یک نیرو نسل تحصلیکرده دارد و این نسل قیام می‌کند و در دفاع از کشور، دفاع از حرم می‌ایستد و دشمن را شکست می‌دهد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توانمندی‌های ملت ایران این سوال را مطرح کرد که آیا این ملت نمی‌تواند دوباره در عرصه‌های مختلف بایستد و موفق شود؟

جلیلی گفت: ما امروز مجالی برای وقت تلف کردن نداریم؛ امروز ما به دولتی نیاز داریم که فرصت‌ها را خوب بشناسد و برای آن برنامه ریزی داشته باشد تا جهش کشور را رقم بزند.

وی ادامه داد: یک مطالعه نشان می‌دهد در ۱۰۰ سال گذشته هرگاه فرصت‌هایی تاریخ در سطح جهان پیش آمده به دلیل وجود حاکمان فاسد قاجار و پهلوی، از دنیا عقب ماندیم اما امروز ما در موقعیتی هستیم که به مدد جوانان تحصیل‌کرده در عرصه‌های علمی، فناوری و پیشرفت‌های بزرگ حضور موثر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها می‌خواهند در منطقه حضور پیدا کنند اما از همین ملت ایران تو دهنی می‌خورند و جرأت آن را ندارند، گفت: روزی که اوباما میخواست از کاخ سفید برود اعتراف کرد من در یک جا موفق نشدم و آن سوریه بود، در سوریه، ایران نگذاشت که آمریکا به موفقیت برسد و این دستاورد مرهون جوانانی همچون شهید صدرزاده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چرا دشمنان همه توان خود را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته است؟ چون این قدرت نظام یک تمدن است و امروز یک ملت دارد قدرت خودش را در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به برخی برکات تحریم، عنوان کرد: اگر دشمنان اولین تحریم‌ها را در زمینه صنایع دفاعی اعمال می‌کند، امروز کشور پیشرفته‌ترین موشک‌ها را دارد.
وی عنوان کرد: اگر در سال ۴۲ رژیم شاه به روحانیون می‌گفت شما حق ندارید از امام دفاع کنید؛ امروز نظام صدها موشک‌ها روانه اراضی اشغال می‌کند و کسی جرات ندارد به او چیزی بگوید.چیزی که این جسارت را به ایران داده است، اراده‌ای از جنس روح‌الله عجمیان است که یک تنه می‌ایستد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان البرز مجموعه‌ای از فرصت‌ها است که شما بهتر از من می‌دانید و برای اینها باید ماموریت تعریف شود و مشخص شود چه میزان از مشکلاتی که وجود دارد می‌شود حل کرد و جوان متخصص با آن جهش ایجاد کنند.

جلیلی در پایان تاکید کرد: ما امیدواریم که این برنامه‌ها پس از روز انتخابات کلید بخورد و یک جهان فرصت یک ایران جهش رقم بخورد.

منبع: ایرنا

683103