جلیلی:

هر مدرسه باید یک سلول جهش کشور باشد

سعید جلیلی در مراسم گردهمایی فرهنگیان گفت: اگر ما میگوییم پیشرفت، لازمه‌اش آموزش و پرورش قوی است، هسته کانونی آموزش و پرورش مدرسه است؛ هر مدرسه باید یک سلول جهش کشور باشد.
تصویر هر مدرسه باید یک سلول جهش کشور باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم گردهمایی فرهنگیان و دانشجو معلمان با حضور سعید جلیلی در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. جلیلی در ابتدا گفت: به عنوان کسی که در ابتدا چشمم را باز کردم و در خانواده معلم و آموزش پرورش بودم ، یکی از افتخارات من این است که خود را منتسب به آموزش و پرورش میدانم.

وی افزود: عزیزانی که در این محیط بودند چه معلم و دانش آموزان همیشه شاهد بودیم یک حضور ارزش مندی را در صحنه های اصلی برای دفاع از کشور و اسلام داشتند. اگر جایگاه و منزلتش‌ آموزش و پرورش را بخواهیم خوب درک کنیم، یک وقت است بر مبنای فکری می‌گوییم چنین جایگاهی دارد، یک وقت است نه شواهد این را می‌گوید.

جلیلی ادامه داد: آموزش و پرورش سایر بخش هارا تغذیه میکند؛ بسیاری از فرماندهان ما در جبهه معلم بودند؛ در سایر بخش ها و مدیریت های کشور مجدد آموزش و پرورش بود که کمک و تغذیه کرد؛ این هارا برای این میگوییم که ما امروز درباره دستگاهی صحبت میکنیم که این قابلیت را دارد که بتواند نه تنها خود را بلکه سایر دستگاه ها را راهبری و تقویت کند. آن هم در سطوح عالی؛ این تجربه این سالها در گذشته بود.

وی با بیان اینکه این شعار ما صرفا یک شعار نیست و این خلاصه برنامه ما است، تصریح کرد: اگر میخواهیم یک جهان فرصت را تبدیل به ایران جهش کنیم باید بتوانیم هر ایرانی را نقش بدهیم که بتواند نقش ایفا کند
جلیلی اظهار داشت: اگر صحبت از پیشرفت میکنیم این حاملان خود را میخواهد؛ ما فقط ۳۶ هزار دانش آموز شهید داشتیم، این در مدرسه بود که اینطور در این راستا نقش ایفا کند.

وی افزود: مدرسه یک ظرف بسیار بزرگ است، امروز اگر دولتی صادقانه میخواهد کشور را جهش بدهد او است که محتاج آموزش و پرورش و مدرسه است. این سرمایه را باید قدر دانست؛ میلیون ها نفر که آینده سازان شما هستند ۱۲ سال عمرشان را در پیش شما میگذرانند که

وی ادامه داد: نقطه کانونی شما وقتی شکل میگیرد که این سرمایه های بزرگ شما معلمین دانش آموزان در یک محیط هدف دار احساس رضایت کنند، نه تنها از لحاظ معیشتی، بلکه از نقشی که ایفا میکنند رضایت داشته باشند؛ این باید عملیاتی بشود، این حرکت را اول انقلاب شروع کردیم و بعد نشان داد که آموزش و پرورش چه ظرفیتی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد موفقیت ما را بپوشاند، مطرح کرد؛ شما باید این فرصت هارا بشناسید و بشناسانید؛ امید با شناخت این فرصت ها بوجود میآید و ضعف ها با نقاط قوت شما برطرف میشود.
جلیلی عنوان کرد: اگر ما با یک نگاه انقلابی و ملی برای پیشرفت کشور می‌گوییم باید برنامه ای داشته باشیم که جهش پیدا کند کشور، این جهش صورت نمی‌گیرد مگر با یک آموزش و پرورش قوی؛ آموزش و پرورشی که آنگونه که سرمایه های درون آن بتوانند به خوبی ارتقا پیدا کنند و نقش آفرینی کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر ما می‌گوییم پیشرفت، لازمه اش آموزش و پرورش قوی است، هسته کانونی آموزش و پرورش مدرسه است؛ هر مدرسه باید یک سلول جهش کشور باشد.

نامزده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جهوری اظهار داشت: معلمان عزیز که در این عرصه نقش آفرینی می‌کنند، مهم ترین نقش را دارند. وی عنوان کرد: اگر صحبت از پیشرفت میکنیم، پیشرفت بدون عدالت شکل نمی‌گیرد.

منبع: فارس

683019