حمله حامیان جلیلی و قالیباف به یکدیگر کی تمام می شود؟

هواداران محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در فضای توئیتر به یکدیگر حمله می کنند.
تصویر حمله حامیان جلیلی و قالیباف به یکدیگر کی تمام می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بررسی آنچه هواداران محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در فضای توئیتر به هم می‌گویند، بیانگر سه محور است:

یک تفاوت آشکار: در ابتدا باید اشاره کرد آنها یک تفاوت بزرگ با هواداران محمدباقر قالیباف دارند. در توئیتر تعداد اکانت‌هایی با اسم واقعی که خود را حامی سعید جلیلی می‌دانند، در مقایسه با حامیان قالیباف بسیار کم است ولی در مقابل، اکانت‌هایی با نام مستعار و البته تعداد فالوئر بالا که حامی جلیلی هستند، تعدادشان بیشتر است.

حامیان قالیباف: هواداران قالیباف بیشتر سعی دارند به عدم وجود کارنامه اجرایی از سوی سعید جلیلی اشاره کنند و این سوال را مطرح می‌کنند که اگر سعید جلیلی اصلح است، پس چگونه تا به امروز هیچ سمت اجرایی کلان نداشته است. در کنار این موضوع، قالیبافی‌ها می‌گویند که برخی هواداران جلیلی به آنها توهین می‌کنند و از دایره اخلاق خارج هستند؛ همچنین مدعی هستند این احتمال وجود دارد که در صورت کناره‌گیری سعید جلیلی، برخی از هواداران جلیلی در روز انتخابات رای سفید دهند.

حامیان جلیلی: اما آنچه هواداران سعید جلیلی درباره محمدباقر قالیباف می‌گویند دو محور اساسی دارد. آنها تمرکز اصلی خود را در دعواهای مجازی روی موضوع خانواده رئیس قوه مقننه قرار داده‌اند و از ماجرای سیسمونی‌گیت و همچنین جریان اقامت گرفتن پسر قالیباف در کانادا فکت می‌آورند. حامیان جلیلی همچنین در کنار موضوع خانواده، به اطرافیان قالیباف هم اشاره دارند و می‌گویند اطراف او افرادی وجود دارند که در کارنامه‌شان اتهام فساد وجود دارد. البته در کنار این موضوع‌ها، نباید فراموش کرد که حامیان جلیلی تلاش زیادی دارند تا کاندیدای مطلوب خودشان را به سیدابراهیم رئیسی و دولت سیزدهم نزدیک بدانند.

پایان ماجرا ؟

با توجه به بررسی صورت‌گرفته از فضای هواداران محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی می‌توان اینگونه تحلیل کرد که این درگیری‌ها تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت و احتمالاً در روزهای آینده بیشتر و گسترده‌تر هم می‌شود. نکته مهم این است که در صورت کناره‌گیری یکی از این دو نفر به نفع هم، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

نگاهی به آنچه در فضای مجازی می‌گذرد، نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از حامیان این دو کاندیدا آمادگی پذیرش کناره‌گیری علیه هم را ندارند و حتی این پتانسیل وجود دارد که در صورت کناره‌گیری هر کدام از آنها، بخشی از سبد رای کاندیدای کناره‌گیری‌کرده به سبد رای سایر اصول‌گرایان ریخته شده و یا حتی آنها رای باطله دهند. به‌عبارتی می‌توان فضای هواداری آنها را در صورت تصمیم در رأس برای یکی شدن، نوعی اتحادِ سخت تعریف کرد؛ اتحادی که دستیابی به آن هرچند غیرممکن نیست اما سخت و دشوار خواهد بود.

منبع: روزنامه هم میهن

683116