گزارش و گفتگوی اختصاصی

به گفته بسیاری از کارشناسان، کرونا سبب رشد کشورمان در حوزه آموزش غیرحضوری شده است. اما ایراد کار اینجاست که همزمانی انتشار کووید 19 و طراحی و به کارگیری برنامه ای همانند شاد که بار اصلی آموزش رسمی کشور را تحمل کرده است، همزمان شد.
یکی گفت: کوهنورد حرفه ای نبودند.. دیگری با جرات به هشدارهای هواشناسی استناد کرده و کوهنوردان را بی توجه به آنها معرفی کرد. آن دیگری هم می گفت که راه خود را گم کردند و جی پی اس ها مسیر اشتباهی را، نشانشان داد.
کارشناس سایبری در گفتگو با پرسون:

تبعات سنگین حملات سایبری برای دولت‌ها

تأثیر حملات سایبری در نشر اطلاعاتی است که از زیرساخت‌های حیاتی استخراج شده است و به دلیل اهمیت فوق العاده زیادی که این زیرساخت‌های حیاتی برای دولت‌های ملی دارند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که در این حوزه‌ها انجام شده است، نفوذهایی که منجر به استخراج و نشر اطلاعات شود، می‌تواند برای مالکان زیرساخت‌ها و دولت‌های ملی پیامدهای جدی داشته باشد.
فاطمی عقدا در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

نجات از ابر رکود مسکن به عهده کیست؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: رکود مسکن چون با افزایش یا جهش قیمتی مواجه بود، قطعا با این شرایط قیمتی به رکود بیشتر می رود. مگر اینکه با سیاست هایی که دولت موظف به اجرا در حوزه ساخت و ساز مسکن گشته باید سالیانه یک میلیون واحد بسازد تا بازار مسکن از رکود خارج شود.
با وجودی که پلیس راهور، معتقد است که پیامک جرائم رانندگان را به صورت منظم و سازمان یافته انجام می دهد. اما هزاران راننده  ایرانی، به محض توقف اتومبیلشان به دلایل مختلف، با عدد بالای تخلفاتشان رو به رو می شوند. تخلفاتی که به دلایل مختلف آن را ندیده اند. حال یا مشغله های روزمره یا عدم تمرکز فکری و روحی سبب این موضوع شده است.
با ثبت رکورد پنج پنالتی در یک بازی؛

هیچ اتفاقی در لیگ برتر فوتبال کشور عجیب نیست!

رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حال برگزاری است و ثبت رکورد پنج پنالتی در یک دیدار، جدیدترین اتفاقی است که شاید پذیرش آن کمی برای هواداران این ورزش دوست داشتنی غیرقابل باور باشد.
رئیس‌ هیئت‌ مدیره فدراسیون صادرات انرژی در گفتگو با پرسون؛

افزایش تولید برق نیازمند توانمندی بخش خصوصی/ بی توجهی دولتمردان عامل کاهش صادرات است

رئیس‌ هیئت‌ مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران از بی توجهی دولت به حضور بخش خصوصی در تولید برق ابراز گله مندی کرد.
پرسون گزارش می دهد؛

آلودگی هوا با چاشنی کرونا

در چند هفته گذشته تهران و ۱۲ شهر دیگر با معضل آلودگی هوا مواجه هستند که با وجود اعمال برخی محدودیت‌های رفت و آمد شبانگاهی و همینطور دورکاری بسیاری از کارمندان و تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها میزان آلودگی به وضعیت خطرناک و قرمز رسیده است.
میادین میوه و تره بار محله های شهر تهران یکی از مکان های عرضه کالاهای اساسی به حساب می آید که به دلیل قیمت و توزیع مناسب مورد استقبال پایتخت نشینان قرار گرفته است.
معاون اداره کل رفاه شهرداری تهران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افتخارات علیرضا فغانی بر هیچکس پوشیده نیست/ ضرورت توجه بیشتر به ورزش همگانی

شهرداری تهران همواره نگاه خاص و ویژه ای به حوزه ورزش در میان شهروندان داشته است و رسیدگی به امور ورزش کارمندان این مجموعه و خانواده هایشان حتی در زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا در دستور کار متولیان این مهم مخصوصا در اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران بوده است.
کارشناس حقوقی و قضایی در گفتگو با پرسون:

سند تحول قضایی؛ اقدام سنجیده دستگاه قضا

در این سند مأموریت‌های هفتگانه‌ای برای قوه قضاییه براساس اسناد بالادستی آن مشخص شده است و زمانی که این مأموریت‌های هفتگانه محقق شوند، نه تنها شاهد کم شدن جرم و جنایت، بالا رفتن امنیت در جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم خواهیم بود بلکه جرایمی که در حال حاضر بخش مهمی از زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده‌‌اند و مردم را با چالش‌های متعددی مواجه کرده‌اند، به صورت کلی رفع خواهند شد که همه این موارد کمک می‌کنند که ما به چشم‌اندازهایی که تدوین شده‌اند، دست پیدا کنیم.
تا حالا به کلمه مهاجرت فکر کردید یا نه؟ از دیدگاه من مهاجرت وسیله ای برای رساندن ما به اهدافمان است. مهاجرت خودش به تنهایی ارزشمند نیست.
گزارش پرسون از شرایط ورزشی جهان در سال 2020؛

چقدر دلمان برای حضور در ورزشگاه ها تنگ شده است

سال 2020 میلادی با تمام فراز و نشیب ها و سختی هایش رو به پایان است و بی جهت نیست اگر بگوییم با شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان، شاهد سخت ترین و شاید تلخ ترین سال ورزشی قرن بودیم.
بررسی استفاده مازوت در نیروگاه شازند؛

باز هم مازوت به نیروگاه آمد

چند سالی است که نیرگاه تولید برق شازند در فصل پاییز و زمستان به مصرف مازوت روی می اورد که در هفته اخیر بازهم شاهد این اتفاق بودیم

رئیس سابق سازمان شیلات گفت:«طرح های هدفمند بسیار خوبی در برنامه ششم توسعه برای صنعت شیلات در نظر گرفته شده که اگر طبق برنامه پیش رویم آینده بسیار روشنی در حوزه شیلات در کشور به وجود خواهد آمد؛ البته نقش تشکل ها و بخش های خصوصی نیز در توسعه صنعت شیلات بسیار مهم است.»
رئیس کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با پرسون؛

عقب ماندگی در تولید انرژی های تجدید پذیر /عزم ملی برای توسعه وجود ندارد

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت:« در حالی که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود تا سال 1404 میزان تولید و مصرف انرژی تجدید پذیر را در کشور به 7 درصد برسانیم، به اعتقاد بنده در شرایط فعلی برای کشور امکان پذیر نخواهد بود و ما از برنامه ریزی بسیار عقب افتاده ایم.»
گزارش پرسون از بازگشت پرسر و صدای عادل؛

چه خوش بازگشتی آقای فردوسی پور

برنامه « فوتبال 120» به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و با اجرای حمید محمدی هفته گذشته پس از مدت ها به روی آنتن شبکه ورزش صدا و سیما رفت و با استقبال بالای مخاطبان مواجه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام این خبر که کرمانشاه بعد از چهل سال صاحب موزه منطقه ای می شود عنوان کرد: این پروژه از دهه پنجاه شروع شده و هنوز درست نشده است؛ در حال حاضر با کمک استاندار اعتبار 75 میلیارد ریالی برای این پروژه گرفته ایم و به زودی کارهای تکمیلی این طرح انجام تا این استان صاحب حوزه باستان شناسی شود که کار بسیار بزرگی خواهد بود.

سازمان آگهی های پرسون