گزارش و گفتگوی اختصاصی

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی سپاه در گفتگو با پرسون:

نظام اقتصادی ایران به یک انقلاب نیاز دارد

در حوزه‎های مختلف خصوصاً در حوزه اقتصاد نیاز است یک باز مهندسی صورت گیرد و حقیقت این است که نظام اقتصادی ما به یک انقلاب نیاز دارد انقلابی که نظام اقتصادی ما و 8 نظام زیر مجموعه آن را اصلاح کند. نظام گمرکی ما مریض است و ما قاچاق قانونی داریم، نظام بانکی ما مریض است و همه پرونده‌های فساد اقتصادی به بانک‎ها ختم می‌شود، نظام بیمه و نظام‌های مختلف اقتصادی ما مریض هستند و این مسئله باعث شده است که ارکان اقتدار ملی آسیب ببیند.
در گفت‌وگوی پرسون با نویسنده دفاع مقدس مطرح شد؛

کتاب‌های شبه‌روشنفکران به فروش نمی‌رود/ علیه ما جوسازی می‌کنند

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای توسط شبه‌روشنفکرها برای بدنام کردن ادبیات پایداری به دلیل پایین بودن استقبال عمومی از آثارشان است.
گزارش پرسون از آشفته بازار دارو؛

مافیای دارو؛ فرزند ناخلف «کرونا» و «بی نظارتی ها»

هجوم جامعه برای خرید داروهای خاص که هنوز واقعیت درمانی آنها به صورت رسمی تایید نشده است، توانست این بار در حوزه دارو و و درمان مافیای بسیار گسترده ای در سطح استان کردستان و حتی کشور ایجاد نماید.

مدیر اسبق بانک مرکزی در گفت و گو با پرسون؛

دلار تک نرخی سبب کاهش فساد و رانت می شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضرعرضه و تقاضا باهم برابر نیستند. وقتی که عرضه و تقاضا باهم برابر نباشد عملا نمی توانیم ارز را تک نرخی کنیم.
گفتگوی پرسون با پژوهشگر تاریخ موسیقی ایرانی؛

زمانی که پیک «صبا» به موسیقی ایران وزیده شد

رسالتی که برای درهم‌آمیختن موسیقی ایرانی و نوازندگی ویولن بر دوش «علی نقی وزیری» بود را ابوالحسن صبا عهده‌دار شد.
کارشناس روابط بین الملل و مطالعات امنیتی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

نقدی بر سخنان نسنجیده طیب اردوغان+فیلم

بهادر دهقانی استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل و مطالعات امنیتی به تحلیل عملکرد دیپلماتیک اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه پرداخت.

سمانه خورشیدی؛ زبان شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با پرسون:

ریشه 30 درصد از لطیفه ها در کشور قومیتی است

یک استاد زبان شناسی گفت: با تاکید بر اینکه ساخت لطیفه و جوک های قومیتی یکی از مشکلات کنونی کشور در بحث فرهنگی است، بیان کرد: شاید به جرات بتوان گفت که بیش از 30 درصد از جوک ها و لطیفه هایی که در بین عامه مردم دهن به دهن می چرخد، به نوعی تخریب و توهین به اقوام ایرانی می باشد که در پشت این برنامه، دست های پنهانی قرار دارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون:

آل سعود مهره دست نشانده امریکا در منطقه

رژیم آل سعود در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین بازوهای دست نشانده امریکا در منطقه است. حمایت‌های سیاسی غرب از این رژیم‌ دست نشانده به منظور بهره‌برداری از منابع مالی و بهره‌برداری اقتصادی از رژیم آل سعود و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان نشانه‌های خود در منطقه برای برهم زدن شرایط منطقه است.
گزارش پرسون در مورد فلسفه شب یلدا؛

امشب، خلقت آبستن شده

در فرهنگ ایران باستان، شب یلدا استعاره از شکست اهریمن داشته و روز پس از آن، یعنی نخستین روز دی‌ماه را «نوروز» می‌نامیده‌اند.
رئیس سازمان تجارت جهانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

سوء مدیریت مشکل اقتصاد ایران / دولت سایه درآمریکا تصمیم گیرنده است

آخرین روزهای سکانداری ترامپ در کاخ سفید در حال اتمام است، به طوری که تا چند هفته دیگر ترامپ باید قدرت را در اختیار حزب رقیبش قرار دهد، حزب رقیبی که 5 سال پیش در توافق برجام شرکت کرد و بعد از روی کار آمدن ترامپ از برجام خارج شد و این روزها با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید خبرها حکایت از بازگشت مجدد امریکایی ها به برجام می کند، به نوعی کاهش تحریم ها در راه است.
مدتها پیش قول هایی به کوله بران برای ساماندهی و بیمه داده شد که روزی کاغذ باقی ماند آیا مشکل اصلی کوله بران هستند؟ یا مافیای قاچاق و کسانی که در این راه سودهای هنگفت به جیب می زنند؟!

رئیس اتحادیه سنگ فروشان شهر ری درگفتگو با پرسون خبرداد؛

کرونا عامل گرانی سنگ قبر / بازار داغ سنگ قبر فروشان

برخلاف بسیاری از کسب و کارها که ویروس کرونا مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است، برخی از کسب و کار بازارشان نسبت به گذشته کمی بهتر از قبل شده است؛ یکی از این کسب و کارها سنگ قبر فروشان هستند.
محمود پاک نیت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برگزاری جشنواره فجر در اوضاع کنونی سودمند نیست

محمود پاک نیت بازیگر سریال «پس از باران» گفت: فرق تماشای فیلم در سینما با اکران آنلاین همانند لذت تماشای فوتبال داخل استادیوم با تماشای فوتبال از تلویزیون است، آن حس و حالی که در سالن سینما است و آن لحظه ای که با دیدن یک صحنه خنده دار همه می خندند و یا یک لحظه درام که همه سالن احساسی می شوند خیلی با تماشای فیلم در منزل تفاوت دارد.
«مصطفی هاشمی طبا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

صادرات موتور محرک صنعت

کشورمان زودتر از کشورهایی که امروزه خود را یک کشور صنعتی می دانند وارد حوزه صنعت شد، اما دلایلی مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها و بی مدیریتی برخی از مسئولان موجب شد که برخی از صنایع در کشورمان از کشورهای دیگر عقب بیفتد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:« وزارت نفت اقدام به قطع گاز کارخانه های سیمان کرده و سوخت جایگزین را مازوت تعریف کرده است ، این درحالی است که این سوخت آلودگی زیست محیطی به وجود می آورد و از سوی دیگر قیمت فروش این سوخت را بسیار بالا در نظر گرفته است.»
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ازنا:

زنگ خطر کرونایی با رسیدن شب یلدا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ازنا  گفت: با فرا رسیدن شب یلدا با دورهمی ها برای جان مردم زنگ خطر به صدا در می آید،  بیاییم امسال اولین یلدای مجازی را رقم بزنیم و برای جان یکدیگر ارزش قائل شویم.  

مغازه های آجیل فروشی و هنداونه فروشی پر شده است از ملتی که برای شب یلدا تدارک می بینند، به نظر شما شب یلدای کارگر جدول نشین و خانواده اش چگونه به صبح خواهد رسید ؟؟

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون:

کاهش وابستگی بودجه به نفت؛ از حرف تا عمل

اصلاح ساختار بودجه هنوز جای کار دارد و یک موضوع زمان‌بر است. بحث کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت خام و میعانات گازی کاری نیست که یک شبه اتفاق بیفتد اما این دلیل نمی‌شود که با یک بیش برآورد در بودجه، کسری بودجه را نسبت به سال جاری بیش‌تر کنیم بلکه باید در کنار درآمدهای مالیاتی، درآمدهایی که قابل اتکا باشند را ایجاد کنیم تا بتوانیم مصارف بودجه عمومی را جبران کنیم.
کارگردان شیرازی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

دوگانه «تهرانی-شهرستانی»، نشانه نبود شناخت به پیچیدگی انسان معاصر

هنوز بسیاری از پایتخت‌نشینان با تحقیر دیگر قومیت‌ها را با لفظ «شهرستانی» خطاب می‌کنند و این از ضعف فرهنگی می‌آید. یکی از رسالت‌های هنر نشان دادن غنا و ارزش خرده‌فرهنگ‌هاست.
سپند امیر سلیمانی بازیگر سریال «بوتیمار» گفت: رعایت پروتکل ها به عقیده بنده شوخی است، نه تنها در شغل ما، بلکه در همه مشاغل همینطور است، سنجیدن تب هنگام ورود به یک اداره یا پاساژ که کفایت نمی کند، اگر ناقل بی علامت باشیم چه می شود؟
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی:

چرا لرستان را نادیده می گیرید

حجت السلام مبلغی نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:  لرستان هم جزئی از ایران است آقایان مسئول بداد جوانان بیکار و پروژه های نیمه تمام لرستان برسید. مردم لر از شما انتظار دارند .چرا لرستان را نادیده می گیرید.