گزارش و گفتگوی اختصاصی

کارشناس ارشد بازار سرمایه مطرح کرد: سوتی زنی بر بهبود سطح کیفیت گزارشات منتشر شده در سامانه کدال تاثیر می‌گذارد زیرا ناشران  با دقت بیشتری گزارشات خود را جمع بندی خواهند کرد.
سخن سردبیر/ هنوز یک سال از تحویل کابینه به دولت سیزدهم نگذشته اما؛ علی رغم وعده های داده شده از سوی رئیسی و کابینه اش، متاسفانه باز هم شاهد سیر صعودی تورم بخصوص اقلام ضروری زندگی مردم هستیم که این روزها گرانی و یا کمبود کالاهای اساسی مزید بر علت شده تا موجبات نگرانی مردم را مهیا کند.
دولت این روزها بدون هیچ برنامه ریزی دست به افزایش قیمت آرد نانوایی ها و صنعت ماکارونی زده است، علت این بی برنامگی این است که گویا دولت مردان توجهی به این ندارند که صدها محصول غذایی به آرد به عنوان مواد اولیه وابسته است.
پرسون از گرانی ارزان ترین فست فود در کشور گزارش می دهد؛

28 هزار تومان فلافل / حذف ساندویچ های دو نانه

یکی از ارزان ترین و پر مشتری ترین فست فود ها در ایران ساندویچ فلافل است، نخود به عنوان مهم ترین ماده اولیه این ساندویچ به کار می رود، اما این روزها با گرانی نان به یک باره 10 هزار تومان قیمت این ساندویچ ساده و ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است.
گفت و گوی اختصاصی «پرسون» با نجلای سریال «نجلا»

ماجرای 10 ماه گریه کردن در نقش «نجلا»

گفت و گوی اختصاصی «پرسون» با «محیا دهقانی»‌ بازیگر نقش نجلا در سریال «نجلا» در ادامه آمده است.
پرسون از یک بی تدبیری در شهرداری تهران گزارش می دهد؛

ظرفیت برخاک نشسته / تعطیلی ده ها غرفه اشتغالزایی در دریاچه چیتگر

این روزها تحریم ها اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است و به نوعی امریکایی ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی را با ما به راه اندخته اند؛ اما در این میان بی مدیریتی مسئولان نیز گاها کمک به مشکلات اقتصادی کشور کرده است.
سیب زمینی یکی از محصولات غذایی بسیار مهم نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می آید؛ این محصول غذایی خواص و انرژی بالایی دارد و در بیشتر غذای مردم جهان مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که جزو مهم ترین کالاها به شمار می رود که در سبد غذایی خانوار قرار دارد.
رئیس تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

برگشت وجه اضافه گران فروشان به مردم

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در صورتی که شکایتی از سوی هموطنان به این سازمان مبنی بر گران فروشی گزارش شود و مورد رسیدگی قرار گیرد، گران فروش باید وجه اضافه بر پرداخت را به شاکی پرداخت کند.
پرسون از حقوق های میلیونی شهرداران سابق مناطق تهران گزارش می دهد؛

در معاونت امور مناطق شهرداری تهران چه خبر است؟! / صدها نیروی رسمی با تجربه و بیکار

شهرداری تهران یک نهاد خدمات رسان است اما؛ در دو دهه اخیر این نهاد خدمات رسان به یک نهاد سیاسی تبدیل شده و بسیاری از مدیران ارشد و حتی مدیران میانی این نهاد نیز بر اساس جناح های سیاسی به قدرت می رسند.
اختصاصی پرسون/ مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران:

آدرس غلط دادن به مردم برای منافع شخصی را رها کنید

طی روزهای گذشته گزارش بانک مرکزی از آخرین آمار معاملات مسکن در اسفندماه سال 1400 منتشر شد. در این گزارش رشد 6.2 درصدی قیمت مسکن در اسفندماه نسبت به ماه قبل اعلام شد. این در حالی است که بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد درحالی‌که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی طی دی‌ و بهمن‌ماه در منطقه ۱ تهران ۷۰ میلیون تومان بود، در اسفندماه ناگهان به ۷۷.۴ میلیون تومان رسیده است.
یک عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

تجارت 12 میلیارد دلاری ایران و عراق در سال گذشته

یک عضو اتاق بازرگانی ایران از صادرات 12 میلیارد دلاری ایران به عراق در سال گذشته خبر داد، گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته تا پایان دی ماه سال 1400 مبادلات تجاری ایران به عراق 9 میلیارد دلار بوده که با سه میلیارد دلار سه ماه پایانی سال گذشته در مجموع 12 میلیارد دلار ارزش صادرات ایران به عراق بوده است.
‎مهدی دادفر در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

‎دلیل نامعلوم ممنوعیت واردات خودرو

‎دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: معلوم نیست مخالفت هیئت عالی نظارت با واردات خودرو به چه دلیل بوده است، چرا که هم مجلس و هم دولت با این موضوع موافقت کرده اند.
پرسون از شیوه عجیب خدمات دهی در یک بانک گزارش می دهد؛

گواهی اشتغال برای افتتاح حساب! / سردرگمی مشتریان در ارائه خدمات بانکی

زمانی بسیاری از بانک ها به هر نحوی به دنبال جذب مشتری بودند، حتی برخی از بانک ها حاضر بودند میلیاردها تومان خرج تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری کنند تا مشتری بشیتری برای خود دست و پا کنند، اما این روزها دیگر در برخی از بانک ها خبری نیست.
پرسون از مسیر رو به بن بست خبرنگاران صدا و سیما گزارش می دهد؛

جای خالی فرهنگستان زبان در نقد رسانه ملی/ واژگانی عجیب برای زبان فارسی

کلمات یا واژگان بیگانه به دلایل گوناگون بر سر زبان های تمامی افراد جامعه از گذشته تا به امروز افتاده است، در این میان رسانه ملی در گزارشات سریالی خود به دنبال اصلاح این واژگان از سر زبان حداقل مسئولان و تریبون بگیران هستند تا از سر زبان ها بیفتد.
سفر هیئت دولت در سال جدید به استان خراسان رضوی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد اما باید دید آمار ارائه شده از عملکرد ها در دستگاههای اجرایی تا چه میزان دقیق بوده و صحت دارد.
پرسون از بی تدبیری مدیران وزارت گردشگری گزارش می دهد؛

‎پارک خوابی مسافران / گرانی سرسام آور مراکز اقامتی

‎امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت های کرونایی بعد از دو سال شاهد موج سفر های نوروزی هموطنان هستیم، اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نتوانسته برنامه ریزی برای این حجم سفر کند و موجب شده بسیاری از مسافران در پارک های شهرهای گردشگر صبح تا شب را بگذرانند.
‎پرسون از افزایش حوادث رانندگی در ایام نوروز گزارش می دهد؛

‎غافلگیری پلیس!

‎ همه ساله در ایام نوروز به دلیل حجم بالای مسافرت ها آمارحوادث رانندگی بیشتر از طول سال می شود و بسیاری از خانواده ها سال نو را با چشمان اشک بار و لباس های سیاه آغاز می کنند.
گفت و گوی پرسون با تهیه کننده یک برنامه تلویزیونی زنانه؛

سلبریتی زده نیستیم

«بسته پیشنهادی» عنوان برنامه ای با اجرای «مژده لواسانی» و به تهیه کنندگی «الهه بهبودی» است که جمعه شب ها ساعت ۲۱ روانه آنتن شبکه دوم سیما می شود. در گفت و گوی پیش رو «پرسون» با تهیه کننده این برنامه پربیننده همکلام شد که از نظر می گذرانید.
پرسون از گرانی یک محصول آبزی گزارش می دهد؛

میگو در جمع سبد لاکچری ها/ مشتری نیست!

ایران به دلیل شرایط جغرافیایی از نعمت محصولات آبزی برخوردار است؛ به طوری که ماهی و میگو در دریای جنوب و شمال به شکل خدادادی پرورش داده می شود.