گزارش و گفتگوی اختصاصی

سازمان تامین اجتماعی عیدی امسال بازنشستگان را یک میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته و برای همسران بازنشستگان 400 هزار تومان و برای هر فرزند 150 هزار تومان پرداخت کرده است، اما این میزان عیدی با گرانی ها موجب نارضایتی بسیاری از بازنشستگان شده است.
پرسون از یک فعالیت عمرانی در شهر یزد گزارش می دهد؛

عملیات عمرانی در آستانه نوروز / تحول همه ساله

یزد به عنوان شهر مرکزی ایران به شمار می آید؛ این شهر به واسطه وجود مراکز دانشگاهی و مراکز گردشگری پذیرای مسافران از گوشه و کنار ایران است.
شهر پرند در زمان محمود احمدی نژاد به یک باره رو به رونق قرار گرفت و به حدی ساختمان های مسکن مهر در این شهر ساخته شد که سرمایه گذاران خارجی نیز در ساخت و ساز آن مشارکت داشتند و به نوعی شهر پرند پایتخت مسکن مهر کشور شد؛ اما حمل و نقل عمومی در این شهر تازه تاسیس آن طور که باید پیش نرفته و همچنان شهروندان این شهر حاشیه ای پایتخت چشم انتظار راه اندازی مترو هستند.
پرسون از استقبال سرد کسبه برای ثبت نام کارت خوان گزارش می دهد؛

برگشت وجه نقد در معاملات خرد و کلان

درحالی به دارندگان کارتخوان مهلت داده شد تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند، که بسیاری از کسب و کار های خرد و کلان به دنبال این هستند وجه نقد را جایگزین معاملات خود کنند.
یکی از پاکبان های شهرداری مشهد می گوید«به دلیل عدم نظارت بر دستورات خلاف عرف پیمانکاران به نیروی پاکبان با یکی از همکارانم عهد بسته ایم که در صورت بروز حادثه برای هر کداممان ان یکی حقیقت را بیان کرده و اجازه ندهد تا خون آن یکی پایمال شود.»
پرسون از کم کاری مدیریت شهری منطقه 6 تهران گزارش می دهد؛

تردد ناایمن عابران پیاده در یک مسیر پر رفت و آمد/ خطر در کمین رهگذران خیابان وصال

محله وصال شیرازی در مرکز پایتخت در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد؛ این محله از شمال با محله کشاورز، از غرب با محله جمالزاده، از جنوب با محله انقلاب و از شرق با محله ولیعصر همسایه است.
در چند سال اخیر توجه خوبی از سوی نهادهای مختلف به اقشار کم توان به ویژه نابینایان صورت گرفته است تا این افراد نیز از حق شهروندی خود به نحو مطلوبی بهره مند شوند.
پرسون از بی توجهی شهرداری منطقه 5 تهران گزارش می دهد؛

مسیر نابینایان مسدود / مانع عجیب در پیاده روی شهرک اکباتان

در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه ای به موضوع تردد همه افراد جامعه از معابر شهری شده بود، به طوری که شعار این دوره این بود که شهر باید در دست انسان ها باشد نه خودروها و با شعار «شهر انسان محور» اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.
کشور ما ظرفیت بالایی در حوزه تجارت و اقتصاد دارد، نعمت های خدادادی که با بهره برداری و مدیریت صحیح می توان به راحتی تمامی تهدید های خارجی در اقتصاد از جمله تحریم ها را دور بزنیم، یکی از این ظرفیت های ایران منطقه چابهار در جنوبی شرقی است.
برای شرکت در کنسرت های خوانندگان در سراسر ایران باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کرد؛ هزینه هایی که برای بسیاری از جوانان امکان پذیر نیست و تنها اقلیتی از جامعه از این محیط شاد بهره مند می شوند.
پنیر به عنوان یکی از محصولات غذایی که در سبد غذایی تمامی اقشار جامعه قرار دارد، اما این محصول پر مصرف و پر خاصیت این روزها با افزایش قیمت چشم گیری رو به رو شده است و گویا افسار کنترل قیمت از دست نهادهای نظارتی خارج شده است.
پرسون گزارش می دهد؛

زهرا شمس احسان به دنبال چیست؟!

یکی از ویژگی های اعضای شوراهای اسلامی شهر این است که افراد باید از جنس مدیریت شهری باشند، در صورتی که اعضای شوراهای شهر به شکل تخصصی در مدیریت شهری فعالیت داشته باشند آن وقت در جایگاه نظارتی خود به دنبال ایجاد مصوبات و راهکارهای قانونی برای گره گشایی ها هستند و بی منطق اقدامی نمی کنند.
یک مقام مسئول در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

یک درصد تولید تایر سهم صادرات / بازنگری در تجارت لاستیک

‎یک مقام مسئول از برداشته شدن ممنوعیت صادرات تایر خبر داد و گفت: متاسفانه در دولت گذشته صادرات تایر ممنوع اعلام شده بود و تجارت بازار بین الملی خود را از دست دادیم، اما به تازگی اعلام شده تنها یک درصد از تولید تایر را تولیدکنندگان اجازه صادرات دارند که بسیار حجم اندکی است و نیازمند بازنگری در این خصوص دارد.
یک کارشناس آسیای میانه در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

روی خوش طالبان به صادرات کالا از ایران/ تجارت اندک ایران_ افغانستان

صادرات کالا از مهم ترین درآمدهای کشور به حساب می آید، اما کشورمان به واسطه تحریم ها آن طور که باید توان صادرات ندارند و از این درآمد بین المللی محروم است.
مسعود دانشمند در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

عقب ماندگی ایران در صادرات/ تولید راه نجات اقتصاد

یک اقتصاددان گفت: صادرات ایران طبق برنامه ششم توسعه بسیار عقب مانده است، به طوری که طبق برنامه ششم توسعه که یک سال به پایان آن مانده قرار بود 120 میلیارد دلار درآمد از صادرات برای ایران به ارمغان آید که در حال حاضر کمتر از 40 میلیارد دلار درآمد صادرات کالاهای غیر نفتی است.
پرسون از محدودیت های تولید مسکن گزارش می دهد؛

همسایگان مزاحم/ حریم ها سدی برای رفع بافت فرسوده

یکی از مشکلات ساخت و ساز مسکن در تهران محدودیت هایی است که از سوی نهادهای گوناگون در زمینه ساخت و ساز به وجود آمده است و این موضوع باعث رفع نشدن بافت فرسوده خواهد شد.
گزارش میدانی پرسون از گرانی یک کالای اساسی؛

برنج کیلویی 80/000 تومان/ قیمت گذاری روزانه شده است

برنج به عنوان مهم ترین و اساسی ترین کالاهای اساسی هموطنان مان به حساب می آید که این روزها به دلایل نامعلومی به مرز 80 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.