گزارش و گفتگوی اختصاصی

پرسون از بی توجهی شهرداری منطقه 5 تهران گزارش می دهد؛

مسیر نابینایان مسدود / مانع عجیب در پیاده روی شهرک اکباتان

در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه ای به موضوع تردد همه افراد جامعه از معابر شهری شده بود، به طوری که شعار این دوره این بود که شهر باید در دست انسان ها باشد نه خودروها و با شعار «شهر انسان محور» اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.
کشور ما ظرفیت بالایی در حوزه تجارت و اقتصاد دارد، نعمت های خدادادی که با بهره برداری و مدیریت صحیح می توان به راحتی تمامی تهدید های خارجی در اقتصاد از جمله تحریم ها را دور بزنیم، یکی از این ظرفیت های ایران منطقه چابهار در جنوبی شرقی است.
برای شرکت در کنسرت های خوانندگان در سراسر ایران باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کرد؛ هزینه هایی که برای بسیاری از جوانان امکان پذیر نیست و تنها اقلیتی از جامعه از این محیط شاد بهره مند می شوند.
پنیر به عنوان یکی از محصولات غذایی که در سبد غذایی تمامی اقشار جامعه قرار دارد، اما این محصول پر مصرف و پر خاصیت این روزها با افزایش قیمت چشم گیری رو به رو شده است و گویا افسار کنترل قیمت از دست نهادهای نظارتی خارج شده است.
پرسون گزارش می دهد؛

زهرا شمس احسان به دنبال چیست؟!

یکی از ویژگی های اعضای شوراهای اسلامی شهر این است که افراد باید از جنس مدیریت شهری باشند، در صورتی که اعضای شوراهای شهر به شکل تخصصی در مدیریت شهری فعالیت داشته باشند آن وقت در جایگاه نظارتی خود به دنبال ایجاد مصوبات و راهکارهای قانونی برای گره گشایی ها هستند و بی منطق اقدامی نمی کنند.
یک مقام مسئول در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

یک درصد تولید تایر سهم صادرات / بازنگری در تجارت لاستیک

‎یک مقام مسئول از برداشته شدن ممنوعیت صادرات تایر خبر داد و گفت: متاسفانه در دولت گذشته صادرات تایر ممنوع اعلام شده بود و تجارت بازار بین الملی خود را از دست دادیم، اما به تازگی اعلام شده تنها یک درصد از تولید تایر را تولیدکنندگان اجازه صادرات دارند که بسیار حجم اندکی است و نیازمند بازنگری در این خصوص دارد.
یک کارشناس آسیای میانه در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

روی خوش طالبان به صادرات کالا از ایران/ تجارت اندک ایران_ افغانستان

صادرات کالا از مهم ترین درآمدهای کشور به حساب می آید، اما کشورمان به واسطه تحریم ها آن طور که باید توان صادرات ندارند و از این درآمد بین المللی محروم است.
مسعود دانشمند در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

عقب ماندگی ایران در صادرات/ تولید راه نجات اقتصاد

یک اقتصاددان گفت: صادرات ایران طبق برنامه ششم توسعه بسیار عقب مانده است، به طوری که طبق برنامه ششم توسعه که یک سال به پایان آن مانده قرار بود 120 میلیارد دلار درآمد از صادرات برای ایران به ارمغان آید که در حال حاضر کمتر از 40 میلیارد دلار درآمد صادرات کالاهای غیر نفتی است.
پرسون از محدودیت های تولید مسکن گزارش می دهد؛

همسایگان مزاحم/ حریم ها سدی برای رفع بافت فرسوده

یکی از مشکلات ساخت و ساز مسکن در تهران محدودیت هایی است که از سوی نهادهای گوناگون در زمینه ساخت و ساز به وجود آمده است و این موضوع باعث رفع نشدن بافت فرسوده خواهد شد.
گزارش میدانی پرسون از گرانی یک کالای اساسی؛

برنج کیلویی 80/000 تومان/ قیمت گذاری روزانه شده است

برنج به عنوان مهم ترین و اساسی ترین کالاهای اساسی هموطنان مان به حساب می آید که این روزها به دلایل نامعلومی به مرز 80 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.
گزارش پرسون از هزینه های سرسام آور درمان؛

اگر پول ندارید به پزشک مراجعه نکنید

بر اساس آمارهای رسمی مردم ایران بیشتر از ۶۰ درصد هزینه‌‌های بیمارستان‌ها را خودشان پرداخت می‌کنند و هر ساله بیشتر از ۷۰۰ هزار نفر به علت سنگینی هزینه‌های درمانی و بهداشتی به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.
یک اقتصاددان در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

‎بی پولی عامل سردرگمی دولت در اقتصاد / پرداخت یارانه سم اقتصاد

‎دولت سیزدهم و به ویژه شخص خود ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مدت 4ماهی که مقام اجرایی کشور را برعهده دارد تلاش بسیاری دارد تا بتواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.
یکی از مدارک هویتی وسایل نقلیه کارت خودرو است، در گذشته کارت خودرو تنها برای یک خودرو صادر می شد و در نقل و انتقالات کارت خودرو از فروشنده به خریدار تحویل داده می شود، اما این روزها کارت خودرو به نام خریدار تغییر نام داده می شود.
بسیار تصور دارند که مهندسان ناظر که در پروژه های عمرانی از جمله ساخت و ساز خانه حضور فعال دارند تنها مسئولیت تطابق قرار دادن نقشه با بنای در حال ساخت را دارند، در حالی که مهندسان ناظر نقشی فراتر از این موضوع دارند.
یک مقام صنفی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد؛

بازار تلخ شکر / افزایش سه برابری روغن دریک سال

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان شهر تهران از افزایش قیمت مواد اولیه این صنف خبرداد،گفت: شکر در ابتدای سال کیلویی 8 هزار تومان به شکل آزاد در بازار معامله می شد که این روزها یک کیلو شکر در بازار آزاد به مرز 16 هزار تومان رسیده است و یک حلب روغن 16 کیلویی از 220 هزار تومان ابتدای سال این روزها به 600 هزار تومان رسیده است.
یک مقام صنفی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

گرانی در ایستگاه بذرمحصولات کشاورزی

رئیس اتحادیه مواد اولیه کشاورزی گفت: هزینه کرایه حمل و نقل کالا در سال های اخیر چهار برابر افزایش قیمت داشته و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه کشاورزی از جمله کود، سهم و بذر شده است؛ البته ناگفته نباشد کمبود مواد اولیه کشاورزی در کشور وجود ندارد.
شیوع ویروس کرونا معادلات و نظم موجود در تعلیم و تربیت و آموزش را به هم زد به طوری که دیگر معلم و دانش‌آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت نبوده و مدرسه از مبدا و مکان اصلی آموزش و پرورش خارج شده است که این مهم دغدغه اصلی والدین و خانواده‌ها شده چرا که فرزندان‌ به یکباره وارد دنیای آموزش از راه دور و فضای مجازی و گرداب شبکه‌های آسیب زای اجتماعی شدند.
پرسون از شرایط سخت در افغانستان گزارش می دهد؛

طالبان نفس کشیدن زن را گناه می‌داند

طالبان بر خلاف ادعاهایش، نفس بانوان را در سینه حبس کرده است و جنس زن را گناهی برای جامعه‌اش می‌داند و شیوه‌های مورد پسند خود را حتی در زندگی خصوصی مردم افغانستان پیاده می‌کند.