گزارش و گفتگوی اختصاصی

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با پرسون:

تحقق عدالت در جامعه، اراده محکم مسئولان را می‌طلبد

اجرا و پیاده‌سازی عدالت نیازمند اراده‌ای محکم از سوی مسئولینی است که ابزار تحقق عدالت را در اختیار دارند، مسئولینی که هم در پیشگیری از بی عدالتی و زمینه سازی به نفع اجرای عدالت و هم در برخورد با عدالت ستیزان و ناعدالتی‌ها می‌توانند ایفای نقش کنند.
کریمی می‎تواند به صندلی رییس فدراسیون برسد؟

ریاست به وقت جادوگر

پس از پشت سر گذاشتن کوه عظیمی از مشکلات، بدهی‎ها، سوء‎مدیریت‎ها و اتفاقات جنجالی حالا افق تازه‎ای پیش روی فدراسیون فوتبال ایران ترسیم شده است: برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران.

نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون تشریح کرد:

دستاوردهای حوزه کشاورزی؛ از خودکفایی تا مقابله با تحریم‌ها

امروز در عرصه کشاورزی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای در کشاورزی به ۵۰ نوع نوآوری و فناوری دست یافته‌ایم که می‌تواند در عرصه باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری اثر گذار باشد. این فناوری می‌تواند ما را در مقابل تحریم‌ها و وابستگی به خارج از کشور بیمه کند و قاعدتاً هر قدر کشاورزی پیشرو را داشته باشیم می‌توانیم اشتغال‌زایی بهتر و ارتقا اقتصادی بهتری را داشته باشیم.
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

ضربه مهلک کرونا به اقتصاد انگلیس

به دلیل ضعف‌های ساختاری انگلستان و مشکلاتی که کرونا برای این کشور به وجود آورد، انگلیس نتوانست اقتصاد خود را نجات دهد و پا بگیرد به همین دلیل امروز نارضایتی عمومی همچنان از وضع اقتصادی، درآمد، رشد و توسعه در انگلیس وجود دارد.
کارشناس اقتصادی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

جولان سایت های کلاهبرداری فیلتر نشده در حوزه ارزهای دیجیتال

یک کارشناس اقتصادی گفت: مدتی است که مردم به سایت های تقلبی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آوردند که فیلتر نبوده و طبق آمارها ۳۱ درصد از ترافیک این سایت برای کشور ایران است.

در گفت‌وگوی پرسون با فرزانی بررسی شد؛

واکنش بازار سرمایه به اخبار سیاسی

یک کارشناس بورسی گفت: زمانی که دست‌کاری از ناحیه بیرونی در بازار بورس رخ دهد، قیمت‌ها غیرعادی می‌شود.
ممنوع الخروجی زنان ورزشکار به دلیل اختلافات خانوادگی توسط همسرانشان زحمات چندین ساله این افراد را نابود می کند و منابع عمومی کشور که صرف این گروه شده است را هدر می دهد.
"بیست"؛ نمره خط دفاع پرسپولیسی ها؛

سد مستحکم سرخ

در روزی که سرخ ها با پنج گل تیم گل گهر سیرجان را در هم کوبیدند کمتر کسی به خط دفاع قدرتمند این تیم توجه کرد اما نکته مهم این است اگر شاگردان یحیی امروز قهرمان نیم فصل هستند تا حد زیادی به خط دفاع این تیم ربط دارد.

استخراج ارزهای دیجیتال چه مقدار برق در کشور مصرف می کند؟ آیا در خاموشی های اخیر موثر بوده است؟ بدون شک اگر در این مقطع زمانی راهکار منطقی و مناسبی برای این موضوع پیدا نکنیم در آینده با اوج گرفتن قیمت بیت کوین و افزایش تقاضای استخراج بیت کوین با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

سرمربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون گفت: امسال به دلیل شرایطی که کرونا به وجود آورد مسابقات خیلی فشرده برگزار شد و این شکل جدید جذابیت جالبی را به لیگ اضافه کرد.
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اولتیماتوم سه روزه ایران به آمریکا

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها قرار است در پایان ضرب العجل سوم تا پنجم اسفند لغو کامل تحریم‌ها اتفاق بیفتد در صورتی که لغو کامل تحریم‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا صورت نگیرد کل پکیج و بسته پروتکل الحاقی معاهده MPT که تا امروز داوطلبانه توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شد، دیگر اجرا نخواهد شد.
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

اما و اگرهای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

نکته حائز اهمیت این است که حجم واکسنی که کشورها وارد می‌کنند، نمی‌تواند جوابگوی همه مردم باشد و البته ضرورتی هم ندارد. ما باید مانند بسیاری از کشورها اولویت‌های خود را برای واکسیناسیون مشخص کنیم.
بسیاری معتقدند که دولت به جای پشتیبانی از مردم در یک واقعه بزرگ مانند کرونا، دستهای خالی اش را نشان داد و از اول با واریز یک میلیون تومان وام که هر ماه قسط به قسطش را دریافت می کند، به همه فهماند که انتظارشان را بالا نبرده و خودشان کاری برای خود کنند. این در حالی است که بسیاری از آسیب شناسان معتقدند که دولت باید در چنین مواقعی به کمک مردمش آمده و آنها را تنها نگذارد.
جلیلوند در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

آیا پایان جنگ یمن نزدیک است؟

یک کارشناس بین الملل گفت: بهترین راه حل پایان جنگ یمن توافق ایران و عربستان بر سر این موضوع است. اگر گام هایی در رابطه با یمن برداشته شود ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک می شوند و احتمالا بر سر موضوعات دیگری نیز توافق کنند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با پرسون:

به قهقرا رفتن فرانسه با سیاست‌های نادرست مکرون

سیاست‌های نامناسب اتخاذی و عدم توجه مکرون به نظرات تخصصی باعث شده است که هم گستره بیماری کرونا و هم موارد مقابله با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی افزایش پیدا کند و نتوانند تدابیر درستی اتخاذ کنند و باعث افزایش شکاف در فرانسه شده است.
پیشکسوت پرسپولیس گفت: از الان نمی توان پرسپولیس را قهرمان لیگ دانست اما حضور ترابی و آل کثیر می تواند به سرخپوشان کمک کند.