سرمربیان تیم ملی کشتی در گفت و گو با پرسون؛

در تلاشیم بهترین نتیجه را در توکیو رقم بزنیم/ ارزیابی مان از نتایج مسابقات آسیایی مثبت است

سرمربیان دو تیم کشتی آزاد و فرنگی در فاصله چند ماه مانده به المپیک 2020 توکیو درخصوص آخرین روند تمرینات ملی پوشان صحبت کردند.
تصویر در تلاشیم بهترین نتیجه را در توکیو رقم بزنیم/ ارزیابی مان از نتایج مسابقات آسیایی مثبت است

به گزارش سایت خبری پرسون، سی و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران در هر دو بخش فرنگی و آزاد برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی دست یافتند. شاگردان محمد بنا در روز دوم یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفتند و در مجموعه با 4 طلا، 2 نقره و 3 برنز عنوان قهرمانی را کسب کردند.

در بخش کشتی آزاد نیز یاران غلامرضا محمدی، شامل حسن یزدانی، کامران قاسم پور و علی شعبانی به ترتیب در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک، مصطفی حسین خانی و علی سوادکوهی در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مرتضی قیاسی و امین طاهری در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با کسب ۱۷۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های هند و قزاقستان به ترتیب با ۱۵۱ و ۱۴۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران درمورد ارزیابی خود از عمکلرد شاگردانش در گفت و گو با خبرنگار پرسون اظهار کرد: برای ما مهم کسب سهمیه در مسابقات آسیایی بود که در چند وزن هم این اتفاق افتاد اما در وزن 87 کیلوگرم یک لحظه غفلت باعث شد سهمیه را از دست بدهیم. ناامید نیستیم تلاش می‌کنیم تا در بلغارستان این سهمیه را هم به دست بیاوریم تا با سهمیه کامل راهی توکیو شویم.

بنا در پایان با اشاره به آخرین وضعیت اردوهای تیم ملی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های فدراسیون و به ویژه دبیر و سوریان اردوها در شرایط مناسبی در حال برگزاری است. البته اگر خانه کشتی هم افتتاح شود و در اختیار تیم‌های ملی قرار بگیرد شرایط بهتر هم خواهد شد.

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز درباره ارزیابی خود از سطح کیفی این مسابقات به خبرنگار پرسون گفت: ما ابتدا که مسابقات گزینشی را داشتیم و پس از آن هم در قهرمانی آسیا شرکت کردیم که هر دو رویداد از نظر فنی در سطح بسیار خوبی برگزار شد. ارزیابی کلی ما از نتایج به دست آمده مثبت است. چرا که با وجود کرونا روزهای سختی را در تمرینات سپری کرده بودیم.

سرمربی تیم‌ملی در پایان تاکید کرد: در این دوره موفق شدیم اولین کشوری باشیم که همه سهمیه‌های لازم را به دست بیاوریم. حتی روسیه و آمریکا هم که جزو رقبای اصلی کشتی هستند به این تعداد از سهمیه نرسیدند. برای ما اتفاق خوبی بود. امیدوارم با همین روند پیش برویم تا به امید خدا در مسابقات مهم‌تر و از جمله المپیک 2020 توکیو نتایج بهتری را به دست برای کاروان ورزشی ایران رقم بزنیم.

285183