پرونده ویژه

کوچ پزشکان عمومی و حتی متخصصان به مشاغل دیگر از جمله خدمات زیبایی و خرید و فروش املاک و بساز و بفروشی و... چند سالی است که به سرخط خبرهای جامعه پزشکی تبدیل شده است و کارشناسان، خالی شدن کشور از نیروی پزشکی را بحرانی جدی می‌دانند.
در این پرونده، جمعی از رانندگان و کامیون‌ داران در سال ۹۵، کامیون‌ های خود را به یکی از نمایشگاه‌ های شهرک کامیون‌ داران اسلامشهر فروخته بودند تا کامیون‌ های جدید را از آن نمایندگی تحویل بگیرند، اما فردی که خود را دارای نمایندگی یکی از شرکت‌های معروف معرفی کرده بود به وعده خود عمل نکرد.
سازمان بازرسی به یک قرارداد گمرک ورود کرد؛

از خروج ۲۲۰۰ میلیارد ریال ارز جلوگیری شد

نامه هشداری و به موقع سازمان بازرسی کل کشور به گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی از تضییع ۲۲۰۰ میلیارد ریال ارز جلوگیری کرد.
غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبیعتاً خبرگان رهبری برای مسائل عادی و روزمره جامعه، دستور کار قانونی بر عهده ندارند؛ گرچه دغدغه دارند چراکه منتخب مردم هستند و باید از جریان عموم مُطّلع باشند و با مردم همراهی و همنوایی نشان بدهند و اگر مردم مشکلاتی دارند، آن‌ها را بشنوند و این مشکلات را به مسئولان امر تذکر بدهند و پیگیری کنند. این نقش‌ها البته برای مجلس خبرگان، نقش‌های فرعی است. نقش اصلی این است که بر بقای شرایط در ولی‌فقیه نظارت کنند و اگر شرایط در ولی‌فقیه همچنان پایدار است، حمایت و برای مردم تبیین کنند و اگر هجمه‌ای به ولی‌فقیه می‌شود، در موضع سپر قرار بگیرند.
سید علی سقاییان، سفیر سابق ایران در جمهوری ارمنستان معتقد است ایران طی دو سال گذشته توانسته‌جایگاه خود را در مسأله قفقاز ارتقا دهد. نکته مهم برای کشورهای دیگر هم این است که ایران کشوری است که هم با جمهوری آذربایجان و هم با جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد و بدون در نظر گرفتن نگاه و نظرات ایران امکان حل و فصل مناقشه وجود ندارد.
محمود سریع‌القلم، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران عضو هیات علمی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگوی اختصاصی با خبر آنلاین به بیان مسائل روز کشور و پیچیدگی های سیاست در جهان پرداخته است
ضدانقلاب با چسباندن مسائل شخصی و خانوادگی به حاکمیت و بهم ریختن ذهنیت افکار عمومی و ایجاد نارضایتی در کشور، به دنبال ایجاد نارضایتی برای التهاب‌آفرینی است.
به دنبال اغتشاش سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی، اپوزیسیون ایرانی در خارج و داخل کشور، به هر شکل و بهانه ای به دنبال کاسبی مالی خود از جیب ایرانیان به خصوص ایرانیان خارج از کشور هستند.
نامه حزب ندای ایرانیان به رئیس‌جمهور در اعتراض به اخبار اخراج اساتید غیرخودی

آقای رئیس جمهور؛ بپذیریم که «دانش» و «اقتصاد» ذاتاً «دستور» پذیر نیستند!

آقای رئیس‌جمهور! آشِ اخراج اساتید غیرخودی چنان شور شد که وزارت علوم حتی نتوانست از لابه‌لای تفاسیرِ دلبخواهانۀ آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های انضباطی بهانه‌ای دندان‌گیر برای توضیح به افکار عمومی پیدا کند و به ناچار در تقسیم‌کاری ناگفته و حیرت‌انگیز، وزارت کشور در توجیه این اقدامات بیانیه داد و با بافتن رطب و یابس هایی باورنکردنی از فرایند خالص‌سازی دانشگاه دفاع کرد! همین پاس‌کاری نامعلوم و یارکشی بینِ وزارتی کافی است تاکسی گوش شنوایی برای بهانه‌تراشی‌های وزارت علوم نداشته باشد و دانشگاه و دانشگاهیان یقین حاصل کنند، موضوع چیزی جز سیاسی‌کاری نیست!
قرار است آب دریای عمان به سمت اصفهان برای تأمین نیاز صنایع بزرگ، انتقال یابد. این کار با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولاد و ذوب‌آهن انجام خواهد شد؛ موضوعی که وزیر صمت آن را اعلام کرده و گفته این پروژه تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. ممکن است با بهره‌برداری از این پروژه، تولیدات محصولات صنایع فولادی افزایش یابد، اما باید آثار آن بر محیط‌زیست نیز بررسی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اخراج اساتید یک تکه از پازل خالص‌سازی است. این بیماری است که اگر جلوی آن گرفته نشود، مثل یک موریانه ریشه‌های نظام و انقلاب را می‌خورد. در همه مسائل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و بی اعتمادی جامعه به مجموعه نظام اثر می‌گذارد.
توقیف‌های پی‌در‌پی خودروهای شخصی به دلیل رعایت‌ نکردن حجاب، موجب سرگردانی بسیاری از شهروندان شده است. از توقیف ماشین‌ مسافران در جاده‌های بین‌شهری تا ارسال لوکیشن‌های کشف حجابی که برخی رانندگان می‌گویند اصلا آنجا حضور نداشته‌اند؛ ولی بابت آن جریمه و توقیف هم می‌شوند.
کسی که بدترین رکورد‌ها و شاخص‌های اقتصادی را در میان تمامی دولت‌های دوران پس از انقلاب ثبت کرد چگونه از دولت رئیسی که وام‌دار بحران‌های زمان روحانی است خرده می‌گیرد و سؤال اساسی‌تر این است که روزنامه‌های زنجیره‌ای چگونه این سخنان را که سراسر فرار به جلو و فریبکاری بود، پوشش می‌دهند.
اخراج ده‌ها استاد از دانشگاه‌های ایران، طی ماه‌های اخیر و به ویژه یک هفته گذشته از یک سو و خبر جذب برخی چهره‌های منتسب به جبهه پایداری به عنوان اساتید جدید، از سوی دیگر، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است. محسن رنانی، عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان وضعیت فعلی را، انقلاب فرهنگی دوم و کودتا علیه نظام علم می‌داند.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نوشت: بیشترین آسیب به دانشگاه در سالهای گذشته از ناحیه جریان هایی وارد آمده است که کوشیده‌اند با سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از ظرفیت بزرگ دانشگاه و فطرت حق جوی جوانان دانشجو در راستای مطامع خود بهره‌برداری مقطعی داشته باشند.
اخراج اساتید دانشگاه؛ این اتفاق با هر بهانه ای رخ دهد، قطعا از نظر جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور، ادامه همان سیاست «پاکسازی» است که در مقاطعی در دهه شصت و در دولت محمود احمدی نژاد اجرا شده بود، اتفاقی که گفته می شود ریشه در برنامه بزرگ جریان پایداری ساکن در دولت علی رغم برخی مخالفت ها دارد.