پرونده ویژه

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر یک دبستان را برای اضافه دریافتی ثبت نام دانش آموزان به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
سازمان بازرسی کل کشور دیروز (شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) خبر داد که «یک گروه فعال در حوزه چای، از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مبالغی برای واردات ماشین‌آلات و واردات چای دریافت و بخش بزرگی از آن را در جای دیگری هزینه کرده است. موضوعی که پیش از این توسط بازرسی ویژه ریاست جمهوری به اطلاع قوه قضاییه رسیده بود.
متهم اصلی پرونده خانه وحشت که به اتهام ربودن و تجاوز به ۳ زن محکوم به اعدام شده بود پس از محاکمه به اتهام قتل یک زن نیز به قصاص محکوم شد.
از مجموع ۷۵ هزار مسجدی که در کشور وجود دارد، نیمی از آنها امام جماعت ندارند و بسیاری از آنها هم که دارند هر سه وعده نماز را ندارند و یا اگر هم دارند، جمعیت ندارند!
بر اساس گزارش پزشکی قانونی مربوط به پرونده شهید عجمیان، علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریبا همزمان جسم برنده و نوک تیز (چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است که هر دو اقدام نیز با توجه به ادله و مستندات متعدد و فیلم صحنه جنایت و همچنین اقاریر صریح افراد در صحن دادگاه از سوی محمد حسینی و محمدمهدی کرمی صورت گرفته است.
درخصوص این مدیر سابق فرهنگی طی می‌شود و حامیان و دغدغه‌مندان حقوق شهروندی باید از این نوع برخورد حمایت کنند، اما حرف اصلی این است که چنین قانونمداری نباید منحصر به افراد خاص با سوابق خاص باشد و عموم مردم نیز باید از همین حقوق قانونی و صحیح در موقعیت‌هایی که مورد اتهام قرار می‌گیرند، برخوردار باشند
دادستان تهران اعلام کرد: با اجرای مصالحه بین بانک ملی و بزه دیدگان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه و پرداخت مطالبات مالباختگان این سرقت و انجام تحقیقات قضایی، کیفرخواست پرونده صادر و جهت صدور حکم مقتضی به دادگاه ارسال شد.
کودکان غزه و کودکان همه دنیا نبایست به خاطر زیاده خواهی حاکمان ستمگر کشته شوند،‌ هیچ کودکی در جهان نبایست اینگونه به ناحق کشته شود. علت این کشتار ، زیاده خواهی حاکمان است و وادار نمودن حاکمان به رعایت حقوق بشر ، وظیفه سازمان های بین المللی است و وزن دادن به سازمان های بین المللی، برای انجام این مهم ، منوط به دستورات آزادی خواهانه و شجاعانه مدیران و دبیران آن است.
صالح نیکبخت حقوقدان و وکیل خانواده مهسا امینی درخصوص جزئیات جلسه دادگاه خود گفت: «به دلیل اینکه جلسه دادگاه بود نمی‌توانم جزئیات آن را بیان کنم اما ریاست دادگاه قبل از اینکه وارد جلسه شویم سوالات لازم را که باید از من و وکیل بپرسد و همچنین متن اولیه صورت جلسه دادگاه را تنظیم کرده بود. از این رو مدت زمان جلسه حدودا یک ساعت طول کشید و چندان طولانی نبود.»
بلد بودن زبان دنیا در میدان عمل/ بهار دیپلماسی ایران در 2 سال گذشته

در دوسال گذشته با چه کشورهایی ارتباط برقرار شد؟

ایران در حوزه دیپلماتیک توانسته طی ۲سال گذشته روابط خود را با کشورهای قابل‌توجهی ازسر گیرد که در دولت مدعی بلد بودن زبان دنیا، روابط با آنها قطع شده بود.
بر کسی پوشیده نیست که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دهه ۱۹۷۰ میلادی، موجب ایجاد تغییرات بزرگ ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه و به طور خاص غرب آسیا شد. در این راستا، یکی از مهمترین پیامد‌های این رویداد، شکل گیری اتحاد‌ها و رقابت‌های جدید در سطح منطقه بوده است. به عنوان مثال ایران که سال‌ها جز متحدان راهبردی آمریکا در خاورمیانه بود، به یکباره به جبهه رقبا و دشمنان این کشور پیوست و  به تدریج اقدام به توسعه نفوذ خود در منطقه غرب آسیا از طریق شکل‌دهی به محور مقاومت نیز کرد.
محسن پاک‌آیین، سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان معتقد است عملیات نظامی باکو با عدم حمایت ارمنستان از جمهوری‌خودخوانده قره‌باغ احتمالا به اهدافش خواهد رسید.
گزارشی از حواشی سفر رونالدو به تهران

یک استقبال و حواشی مجازی آن / هوادار را باید سرزنش کرد؟!

بین تمام هیاهو و همهمه هایی که نسبت به حضور «رونالدو»؛ فوتبالیست اصالتاً پرتغالی و کاپیتان «النصر» عربستان سعودی در ایران در فضای مجازی پر شد، نکته ای جالب اما جای تأمل، مکث و خوشبینی دارد. اینکه امروز به «هویت» و «عزت» ملّی مان حساس تر از قبل هستیم...
میرلوحی، وکیل الهه محمدی گفت: «صراحتاً می‌گویم که هیچ مصداق یا مستنداتی از اینکه خانم الهه محمدی با دولت آمریکا همکاری داشته، در پرونده وجود ندارد.» همچنین برهانپور وکیل نیلوفر حامدی گفت: «درباره خانم حامدی هم همینطور است. هیچ مصداقی یا دلایل و مدارکی از همکاری ایشان با دولت آمریکا در پرونده نیست.»
بررسی پرونده نیکا شاکرمی، توسط مراجع ذی‌صلاح قانونی، مشخص کرد که مرگ او ارتباطی با اغتشاشات نداشته و صرفا نام او در آن روز‌ها به واسطه مرگ مشکوکش در لیست پروژه کشته‌سازی‌ها قرار گرفت.
کوچ پزشکان عمومی و حتی متخصصان به مشاغل دیگر از جمله خدمات زیبایی و خرید و فروش املاک و بساز و بفروشی و... چند سالی است که به سرخط خبرهای جامعه پزشکی تبدیل شده است و کارشناسان، خالی شدن کشور از نیروی پزشکی را بحرانی جدی می‌دانند.
در این پرونده، جمعی از رانندگان و کامیون‌ داران در سال ۹۵، کامیون‌ های خود را به یکی از نمایشگاه‌ های شهرک کامیون‌ داران اسلامشهر فروخته بودند تا کامیون‌ های جدید را از آن نمایندگی تحویل بگیرند، اما فردی که خود را دارای نمایندگی یکی از شرکت‌های معروف معرفی کرده بود به وعده خود عمل نکرد.