پرونده ویژه

دستورالعمل اجرایی مربوط به متنوع‌سازی روش‌های ورود سرمایه به کشور برای سپرده‌گذاری بلندمدت ارزی و سرمایه‌گذاری نیز در تداوم تلاش‌های دولت برای رونق سرمایه‌گذاری در کشور تدوین شده؛ اقداماتی که در دو سال گذشته اثربخشی خود را نشان داده است.
سیاست تامین ارز زائران اربعین و اعلام زودهنگام آن از سوی بانک مرکزی موجب شده صف‌های طولانی خرید این ارز که سال‌های گذشته مشاهده شد، دیگر تکرار نشود و خرید ارز از بانک‌ها در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شود.
احکام متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان در دیوان عالی کشور تایید شد

حمید قره حسنلو به ۱۵ سال حبس محکوم شد

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رای صادره در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز به غیر از دو محکوم به اعدام، جهت بررسی و صدور حکم مجدد به همان شعبه اعاده شده بود، اضافه کرد: پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، آرای صادره قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند.
شلوغی پمپ بنزین‌ها در روز‌های گذشته به یک معما تبدیل شده است. مقامات صنفی، مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیران وزرات نفت می‌گویند همه‌چیز عادی است، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد شلوغی پمپ بنزین‌ها را می‌توان با ماجرای تعیین سقف سوخت‌گیری بنزین مرتبط دانست.
شب گذشته (پنجشنبه) جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در موضع‌گیری‌های جداگانه‌ای و به صورت رسمی اعلام کردند که در ارتباط با تبادل زندانیان بین ۲ کشور و همچنین آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که برای چندین سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی به بهانه تحریم‌های واشنگتن علیه تهران توقیف شده بود، به توافق رسیده‌اند و روند این ۲ موضوع آغاز شده است.
روایت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از سالروز تنفیذ حکم رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب

ازگفتمان درونزا و متکی به داخل رئیسی تا حذف «ما نمی‌توانیم» و خودتحقیری دولت قبل

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالروز تنفیذ حکم رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب، نوشت: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ یک لحظه تاریخی پس از یک دوره رکود و ناامیدی عمیق بود. رئیس دولت دوازدهم در حالی از پاستور رفت که میزان محبوبیت او با تنزل بی‌سابقه به ۹.۷ درصد رسیده بود و ناامیدی از عملکرد دولت وقت به مهمترین عامل افت مشارکت در انتخابات تبدیل شد.
2 سال دیگر کشف حجاب و برهنگی به کجا می‌رسد؟ در بلندمدت سرانجام کار چه خواهد شد؟ عده‌ای با نگاهی به روند دهه‌های اخیر معتقدند وضعیت به‌صورت روزافزون به سمت برهنگی بیشتر می‌رود. شواهد تاریخی کشورهای دیگر حرفشان را تایید می‌کند.
حسن بهشتی‌پور، کارشناس سیاست خارجی درباره گزارش المانیتور در رابطه با مسیر توافق رابرت مالی با ایران به «انتخاب» گفت: دیپلمات‌ها تاثیرشان در مذاکرات به اندازه چانه‌زنی سیاسی است. آن‌ها باید بتوانند اهداف کشور خود را دنبال کنند و هدف طرق مقابل را به خوبی درک کنند. از سوی دیگر باید بتوانند نظرات را به یکدیگر نزدیک کنند. در رابطه با سیاست خارجی یک کشور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کار دیپلمات‌ها نیست و در جا‌های دیگری تصمیم سازی می‌شود.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور: «اگر طرح اصلاح قانون انتخابات نهایی و به قانون تبدیل شود، از ۱۶ مرداد ثبت نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.» با نزدیک شدن به این بازه‌های زمانی مهم، پرسش‌هایی پیرامون حضور یا عدم حضور «علی لاریجانی» مطرح شده است.
محمد نسیمی فعال رسانه ای که رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کرد، حاشیه‌هایی را از ۲ روز مهمان نوازی ونزوئلا از هیئت ایرانی نگاشته که در ادامه می‌خوانیم:
رئیس مجلس با تاکید بر توافق ایران و افغانستان درباره حق آبه هیرمند که غیرقابل خدشه است، گفت: با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، این کشور همسایه از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو‌کشور پیشگیری کند.
حقابه ایران از رود هیرمند ۵۰ درصد بود. آنچه این حقابه را کاهش داد و علاوه بر آن باعث بی پروایی مقامات افغانستان در دوره‌های مختلف علیه ایران شد، معاهده‌ای بود که رژیم پهلوی با دولت افغانستان در سال ۵۱ منعقد کرد.

چرا شرکت مکث موتور که در وبگاه رسمی اش هدف خود را تبدیل شدن به سومین خودرو ساز کشور در سه سال آینده قرارداده و تنها مزیت خود در برابر رقبا را عمل به تعهدات تحویل مطابق زمانبندی عنوان می نمود این چنین بی تعهدی از خود نشان داده و به قرار داد عمل نمی کند؟
بنا به اصل برائت و سایر اصول تعریف شده ذیل عنوان حقوق ملت، هیچ مرجع و مقام حاکمیتی حق ندارد خارج از ضوابط قانونی و تشریفات دادرسی عادلانه، آزادی و حقوق شــهروندی افراد جامعه را محدود کند.