هشدار بانک مرکزی تایلند درباره استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت

روز پنجشنبه بانک مرکزی تایلند (BOT)، با انتشار بیانیه ای تحت عنوان “هشدار برای استفاده از دارایی های دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت بهای کالا و خدمات” اعلام کرد که برخی از شرکت ها اخیراً خواستار پرداخت کالاها و خدمات با استفاده از ارزهای رمزپایه شده اند و بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) را به عنوان ارزهای پیشنهادی خود نام برده اند.

تصویر هشدار بانک مرکزی تایلند درباره استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت

به گزارش سایت خبری پرسون، بانک مرکزی تایلند بار دیگر بر مواضع خود تاکید کرده و اذعان داشته است که دارایی های دیجیتال در این کشور پول قانونی تلقی نمی شوند و از استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای پرداخت کالا و خدمات پشتیبانی نمی کند. در این اطلاعیه، این بانک نسبت به خطرات احتمالی استفاده از ارزهای رمزپایه به عنوان وسیله پرداخت از جمله بی ثباتی قیمت، دزدی های اینترنتی و پولشویی هشدار داد.

بانک مرکزی تایلند تصریح کرد:

“اگر استفاده از دارایی های دیجیتال به عنوان وسیله ای برای پرداخت بهای کالاها و خدمات در این کشور گسترش یابد، BOT با همکاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و سایر آژانس های مربوطه اقدامات لازم را جهت جلوگیری از خطرات گسترده احتمالی برای عموم مردم یا سیستم اقتصادی و مالی این کشور انجام خواهد داد.”

لازم به ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند اخیراً صرافی های رمزنگاری قانونی این کشور را از ارائه خدمات مربوط به میم کوین ها، توکن های طرفداری و توکن های غیرمثلی (NFT) منع کرده است. این نهاد تنظیمی یک شکایت کیفری نیز علیه صرافی بایننس به خاطر فعالیت غیرقانونی و تجارت ارزهای رمزنگاری در این کشور تنظیم کرده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin

322903