انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رییس سازمان انرژی اتمی در مجلس گفت: در صورتی که در شورای حکام آژانس قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود واکنش مناسبی نشان خواهیم داد.
رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس با اشاره به درز نامه های محرمانه ایران به آژانس بین المللی اتمی گفت: شفاف سازی و استفاده از ابزار های حقوقی بین المللی برای مقابله با انتشار اخبار دروغ و تحریف آلود می تواند جلوی این روند نادرست را بگیرد.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس خبر داد:

تشکیل تیم راستی آزمایی برای رصد توقف پروتکل الحاقی

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به توافق دولت و آژانس و تصمیم مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی در همین راستا جلسه‌ای را برگزار کرد و مقرر شد تا تیم راستی آزمایی برای نظارت بر روند اجرای کامل قانون لغو تحریم ها تشکیل شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مجلس و دولت اختلاف‌نظر امروزشان را (در زمینه نحوه اجرای قانون راهبردی لغو تحریم ها ) حل کنند تا نشان‌دهنده دوصدایی نباشد.
پژمانفر در انتقاد صریح به توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور:

دولت با همکاری آژانس اجازه خود تحریمی 3 ماهه صادر کرد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در واکنش به توافق و بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی گفت: با این بیانیه مجوز ۳ ماه تحریم مجدد را علیه کشور خود داده‌ایم.
غریب‌آبادی در واکنش به توییت سید نظام‌الدین موسوی؛

کسی حق ندارد از مصوبه مجلس کوتاه بیاید/ تمدید یا استمهال در کار نیست

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در مذاکرات روز یکشنبه سازمان انرژی اتمی با مدیرکل آژانس حضور داشته است درباره تفاهم اخیر ایران برای مهلت سه ماهه به آژانس در راستای دسترسی های ضروری توضیح داد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد، صبح امروز با علی‌اکبر صالحی دیدار کرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که خارج شدن از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در چارچوب برجام انجام می شود، البته طرف های برجام تا ۵ اسفند فرصت دارند تا تحریم ها را لغو کرده و به تعهداتشان عمل کنند.
نماینده و سفیر دائمی کشورمان در سازمان های بین المللی در وین اقداماتی که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در اجرای پروتکل الحاقی از پنچم اسفند ماه متوقف خواهند شد را تشریح کرد.
آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه در یک نگاه؛

از جزئیات حمله راکتی به اربیل عراق تا نامه ایران به آژانس

جزئیات حمله راکتی به نیرو‌های آمریکایی در اربیل عراق، رایزنی وزرای خارجه آلمان و فرانسه درخصوص حفظ برجام، حمله راکتی مقاومت عراق به یک پایگاه نظامی ترکیه، نامه ایرانه به آژانس برای توقف اجرای اقدامات داوطلبانه و توقیف یک کشتی حامل سوخت یمنی از سوی عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای شورای حکام گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ با وارد کردن تجهیزات جدید به تاسیسات هسته‌ای اصفهان، کار تولید اورانیوم فلزی را آغاز کرده است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین تحقیقات خود شواهدی دال بر وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده از سوی ایران پیدا کرده است.