اسلامی:

جریان تحقیقات در کشور فعال است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه غنی‌سازی می کنیم برای اهداف تعریف شده‌ای است که در فرایند صنعتی از آن باید طبق قانون راهبردی استفاده کنیم.

تصویر جریان تحقیقات در کشور فعال است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره طرح‌هایی که این سازمان در ایام دهه فجر رونمایی کرد توضیح داد: چند طرح در دهه فجر رونمایی شد که پیام مهم این‌ طرح‌ها این بود که جریان تحقیقات در کشور زنده و فعال است و جهت‌گیری ما برای تاثیر این فناوری و صنعت در زندگی مردم برقرار است تا مردم از جایگاه فناوری هسته‌ای بیشتر آگاه شوند به ویژه در شرایطی که القا می‌شود ایران اهداف پنهان دارد این رویه مهم است.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری مکرو ویو برای آفت کشی یکی از دستاوردهای ما بود که این فناوری به جای آفت‌کش‌های شیمیایی که امروز رایج است استفاده می‌شود. در شش ماه گذشته تحقیقات در این حوزه به سیستم صنعتی تبدیل شد و آن در خطوط تولید مواد غذایی و بسته بندی به کار گرفته می‌شود. هم‌چنین از این فناوری برای از بین بردن سولفور در مواد نفتی نیز استفاده می‌شود.

اسلامی گفت: توانستیم یک ماده منعقد کننده خون که در جراحی‌ها به لحاظ فناوری به کار می‌رود و بسیار هم گران قیمت و در تحریم هم هست را بسازیم. تست‌های بالینی آن انجام شده و وارد خط تولید آن شده‌ایم تا در اتاق‌های عمل از آن استفاده کنیم.

463004