انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با پرسون:

دانش هسته‌ای در ایران کاملاً بومی شده است

چرخه سوخت هسته‌ای در ایران در سطح آزمایشگاهی به صورت کامل اجرا شده و به سمت تکمیل شدن پیش رفته است به طوری که امروز می‌توان گفت که دانش هسته‌ای در ایران کاملاً بومی شده است.
نماینده اراک در مجلس گفت: آغاز غنی‌سازی 60 درصد اراده و عزم جمهوری اسلامی را به طرف‌های مقابله خوبی نشان داد و اعلام کرد که ایران برای حفظ و حراست از منافع، مصالح و حقوق خود در موضوع هسته‌ای مصر است و تحرکات تروریستی به هیچ وجه نمی‌تواند ما را در این مسیر به انفعال بکشاند.
زنگنه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

ملاک درصد و خلوص غنی سازی، نیازهای کشور است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ملاک در غنی سازی میزان نیاز کشور است. بنابراین ایران به هر میزان که لازم باشد با هر درصدی از خلوص اورانیوم می‌تواند گام بردارد.
ایسنا/اصفهان نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با خرابکاری قصد دارد جلوی پیشرفت روز افزون برنامه هسته‌ای ایران را بگیرد، در حالیکه متوجه نیست که دانش هسته‌ای کشورمان بومی شده است.
رییس سازمان انرژی اتمی:

روند غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که اقدام ایران برای تولید اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد بر اساس قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌هاست.
علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران باعث تضعیف موقعیت نتانیاهو در اسرائیل خواهد شد زیرا به افکار عمومی رژیم صهیونیستی این پیام را می رساند که اقدامات نخست وزیر متجاسر آنان نمی تواند فعالیت های راهبردی تهران را متوقف کند و هر اقدامی با واکنش خطرناک تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا در گفت وگو با پرسون:

رژیم اسرائیل به دنبال افزایش سطح تنش با ایران منهای جنگ است

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رژیم اسرائیل به دنبال افزایش سطح تنش با ایران منهای جنگ است. در واقع این رژیم می داند در نبرد همه جانبه با ایران و متحدانش شانسی ندارد اما تنش های موضعی و امنیتی را برای مقابله با ایران می پسندد.

برنامه هسته‌ای ایران بسیار گسترده‌تر است، تنوع مکانی بیشتری دارد، برمبنای دانشی بومی است و زیرنظر آژانس انرژی اتمی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. تل‌آویو تلاش دارد با این اقدامات، جلوی احیای توافق هسته‌ای را بگیرد و مانع از آن شود که در نتیجه گفت‌وگوهای وین، ایران و ایالات متحده بار دیگر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را از‌سر بگیرند.
یک مقام آمریکایی:

نقشی در حادثه نطنز نداشتیم

یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این که واشنگتن از حادثه رخ داده در تاسیسات نطنز اطلاع دارد، مدعی شد این کشور هیچ گونه نقشی در وقوع این حادثه نداشته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی اقدام تروریستی روز یکشنبه در سایت نطنز را "خرابکاری" خواند و گفت: قطعا این اقدام خرابکاری بود. حادثه ای نبود که اتفاقی روی داده باشد. سیستم های امنیتی به این مساله ورود پیدا کردند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیحاتی را در مورد جزئیات حادثه ای که حین بازدید از مجتمع هسته ای نطنز برای وی پیش آمد، ارائه کرد.