تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

نیکوتین موجود در دود سیگار موجب کاهش سطح ویتامین A و آسیب به الیاف الاستیک و کلاژن پوست که وظیفه نرم نگه داشتن و قابلیت ارتجاعی پوست را بر عهده دارند میشود.
یک کارشناس مرکز تحقیقات روغن ها و چربی های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خواص آرامش بخش گیاهان و خوراکی ها برای کاهش استرس و اضطراب و استفاده از جادوی طبیعت در این خصوص خبر داد.
اگر شما هم مبتلا به فشار خون بالا هستید، پزشک ممکن است ورزش روزانه بیشتری را برایتان توصیه کند، ورزش نیز یک راه عالی برای کمک به کاهش فشار خون با تقویت قلب و حفظ وزن مناسب است
درحالی‌که برخی افراد به لحاظ ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند اما تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان تقریبا از ۲۵ درصدِ موارد کلی ابتلا به این بیماری، تنها با انتخاب رژیم غذایی و تغذیه مناسب پیشگیری کرد.
کسانی که موی سفید دارند می‌دانند که موهای سفید مشکلات زیادی همراه دارند و اگر نحوه صحیح مراقبت از آنها را ندانید همیشه موهای بد رنگ و بد حالتی خواهید داشت.
اضافه وزن ارتباط مستقیمی با عادت‌های غذایی و سبک زندگی دارد، اما گاهی اوقات عوامل دیگری در بروز آن تاثیر دارند که حتی به‌رغم رژیم لاغری و ورزش، فرد قادر به تناسب اندام نیست.
روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ تفاوت داشته و هرکدام خواص خاص خود را دارد.
آگاهی از فشارخون بالا به علت تعداد مرگ های مرتبط با حمله های قلبی، بیماری کلیوی و سکته های مغزی همراه با آن بنظر بسیار مهم و حیاتی است.
چرب شدن موها اغلب افراد را آزار می دهد، دلایل مهمی وجود دارد که باعث چرب شدن موها می شود که در ادامه از آنها مطلع می شوید.

متخصصان تغذیه بر این باورند که پیاده‌روی ورزشی فوق‌العاده است، در عین ساده بودن تأثیرات مفید زیادی روی بدن می‌گذارد.
یک استاد غدد بیان کرد: مرضی بنام جوع داریم. اینها افرادی هستند که دیوانه وار روی به خوردن می‌آورند؛ این بیماری در افرادی که اضطراب و بیماری روحی - روانی دارند به وجود می آید.
التهاب و قرمزی پوست می تواند آکنه یا اگزما باشد، اما تفاوت این دو بیماری در چیست؟
سازمان آگهی های پرسون