چه موقع از روز موز نخوریم؟

تمام ما می‌دانیم که موز یک میوه پرطرفدار و مغذی است، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌ایم که “زمان” مصرف این میوه چه تاثیری بر سلامتی ما می‌گذارد؟
تصویر چه موقع از روز موز نخوریم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مقاله با شما در مورد مضرات و خواص موز ناشتا صحبت می‌کنیم.

موز به عنوان یک میوه سالم و مقوی جایگاه ویژه‌ای در تغذیه‌ی ما دارد. این میوه پر از انرژی، پتاسیم، فیبر، و منیزیم است و می‌تواند انرژی لازم برای شروع یک روز فعال را فراهم کند. اما به گفته برخی متخصصان تغذیه، این میوه برای ناهار یا شام می‌تواند مفیدتر عمل کند و گزینه‌ای مناسب برای صبحانه نیست.

واقعیت این است که موز از ترکیبات قند طبیعی تشکیل شده است. به گفته دکتر داریل گیوفر، وقتی موز را به صورت ناشتا بخورید، تولید میزان زیادی قند و اسید، بدن شما را تحریک می‌کند. این موضوع نه تنها شما را تا نیمروز سیر نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد حس گرسنگی مداوم و در نهایت افزایش قند خون می‌شود. همچنین، تولید اسید معده افزایش می‌یابد، که می‌تواند به مشکلات گوارشی منجر شود.

راه‌حل‌هایی هستند که می‌توانید بدون تاثیرات جانبی از موز در صبحانه استفاده کنید. بهترین گزینه این است که موز را با مواد غذایی حاوی چربی‌های سالم مثل گردو یا بادام ترکیب کنید. این ترکیب موقتاً شما را سیر می‌کند و از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند. طبق بررسی سایت چی شی، باید دقت کنید که در مصرف موز زیاده‌روی نکنید تا احساس سنگینی و خواب‌آلودگی به شما دست ندهد.

شاید تا کنون چندین بار شنیده‌اید که مصرف میوه‌ها و به ویژه موز در شب زمان مناسبی نیست. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که این قاعده از کجا آمده است؟ موز یک میوه فوق‌العاده است که از مواد معدنی و ویتامین‌های فراروانی تشکیل شده است. بر اساس مطالعات آیورودا، یعنی علم پزشکی سنتی هندی، مصرف موز در شب هیچ‌گونه خطری ندارد. با این حال، افرادی که علائم سرماخوردگی یا سرفه دارند، بهتر است از مصرف آن در این زمان خودداری کنند.

موز به عنوان یک میوه پرطرفدار، غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است که با رعایت برخی نکات و اضافه کردن مواد غذایی مثل گردو یا بادام برای ناشتا ایده‌آل می‌باشد. این میوه علاوه بر ارتقاء سطح انرژی، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و حتی می‌تواند در کنترل قند خون نقش موثری داشته باشد.

از آنجایی که موز سریع هضم می‌شود و انرژی فوری فراهم می‌کند، می‌تواند یک جایگزین عالی برای ناشتا قبل از ورزش یا فعالیت‌های روزمره باشد. به همین دلیل، موز باید جزء برنامه غذایی هر کسی باشد که به دنبال یک زندگی سالم و پویا می‌گردد.

منبع: عصر ایران

546518