آیا در مورد ساعت بیولوژیک بدن اطلاعی دارید؟

اسم ساعت بیولوژیک بدن به گوشتان خورده است؟ چرخه‌ی رفتارها و فعالیت‌های بدن است که اگر ذره‌ای این ور و آن‌ور شود می‌تواند در تمام کارهای شما اختلال وارد کند!
تصویر آیا در مورد ساعت بیولوژیک بدن اطلاعی دارید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مگر بدن هم ساعت دارد؟! اگر ساعت دارد پس کسانی که شب بیدار هستند و روز می‌خوابند چه به روزشان می‌آید؟! اگر خلاف این ساعت عمل بشود با ما چه می‌کند؟! واقعیت این است که شاید ما کاری به ساعت بدن نداشته باشیم ولی آن خیلی روی تمام فعالیت‌های ما تاثیرگذار است! حتی اگر بخواهیم خلاف آن را عمل کنیم!

مخالفت خیلی سفت و سخت با ساعت بدن و به پروپای آن پیچیدن ثمرات خوبی ندارد! گاهی خیلی از واکنش‌های بدن ما برای همین به هم‌ریختگی است ولی ما نمی‌دانیم. اشتهای کاذب، بی اشتهایی مزمن، فشارخون بالا... همه‌ی این موارد از ناهماهنگی ما با ساعت بدنمان ناشی می‌شود.

اهمیت ندادن به ساعت بیولوژیک بدن باعث چه اتفاقاتی می‌شود؟

شاید در زندگی بارها و بارها پیش بیاید که مجبور شوید شب‌ها بیخوابی داشته باشید، این اتفاق که هر از گاهی ممکن است رخ بدهد مساله‌ی خاصی نیست اما اگر به صورت همیشگی شما جای شب‌ها را با روز عوض کنید به مرور شاهد اتفاقاتی خواهید بود که یکی از آنها کاهش متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش وزن است!

وقتی به جای اینکه اول شب شام میل کنید در نیمه شب غذا بخورید اندام‌های گوارشی شما به جای اینکه استراحت کنند مجبور به فعالیت هستند و همین مساله چرخه‌ی فعالیت اندام‌ها را به هم خواهد ریخت!

نحوه درست کار کردن ساعت بیولوژیک بدن چگونه است؟!

6 تا 7 صبح

دمای بدن بالاتر می‌رود. سوخت و ساز به حداکثر خود می‌رسد و سطح هورمون‌های جنسی هم افزایش می‌یابد.

10 تا 11 صبح

بهترین زمان برای یادگیری همین ساعت است. مغز و اندام‌ها سرحال هستند! هوشیاری به نهایت خود رسیده است.

12 تا 13 ظهر

انرژی شما به کمترین میزان خود رسیده است. بهتر است که کار سوخت رسانی به بدن را با خوردن ناهار انجام بدهید! احساس خستگی و خواب آلودگی دارید.

17 تا 19 شب

آدرنالین خون به اوج خود می‌رسد. اگر قصد فعالیت بدنی و ورزش دارید بهترین زمان است.

11 شب

خواب آلودگی شما را کاملا در بر گرفته است. بهتر است به سراغ فیلم دیدن و کار انرژی بر نروید! بخوابید که بدن شما نیاز دارد!

3 تا 5 صبح

هورمون‌های بدن به کمترین سطح خود می‌رسند. دمای بدن خیلی پایین آمده است و شما در خواب عمیق قرار دارید.

این موارد که ملاحظه کردید به صورت کلی روند فعالیت بدن را مرور کرد. اگر در هر کدام از این موارد کوچکترین تغییری ایجاد شود روی بقیه هم تاثیرگذار خواهد بود. پس اگر خواهان یک زندگی سالم‌تر و موفق‌تر هستید حتما به ساعت بیولوژیک بدنتان گوش بدهید و تغییرات خوب آن را در زندگی خود شاهد باشید.

منبع: راهنماتو

560280