تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

در بعضی مواقع به دلیل خرید زیاد میوها و سبزیجات دچار مشکل برای نگهداری از آنها می‌شویم، اما همیشه استفاده از میوه‌های خوشرنگ و سبزیجات تازه لذتبخش‌تر است.
داغ شدن بدن می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما حرارت بالای بدن بدون تب و عوامل بیرونی را باید مورد بررسی قرار داد تا بدن با مشکلات درونی درگیر نباشد. البته باز باید گفت که این داغی بیشتر در زنان رخ می دهد و این امر هم به دلیل شرایط فیزیولوژیک بدن زنان است که با این عارضه بیشتر درگیر هستند.
پای آبله مرغان هم درمیان است

وقتی زونا صورت را فلج می کند!

زونا یا سندروم رامسی هانت یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است.
در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشتی در ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا به جمعیت بزرگسال توصیه می‌کنند که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته انجام دهند.
قرمزی چشم یکی از مشکلاتی هست که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. دلیل قرمز شدن چشم ها معمولا التهابات عروق خونی هستند که فاصله بسیار کمی با چشم دارند، در این مقاله علت قرمزی چشم را مورد بررسی قرار داده ایم.
طب سنتی با شناسایی عناصر مفید، و با بهره مندی از دانش گیاهان دارویی، به درمان بیماری ها می پردازد.در این مطلب سعی کرده ایم بخشی از خواص گیاهان ضروری و پر کاربرد را معرفی کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وراثت، نوع رژیم غذایی و عدم آموزش صحیح دستشویی رفتن به کودکان از علت اصلی ایجاد یبوست است.
ضربان قلب بالا high heart rate که در پزشکی به آن تاکی کاردی گفته می شود، هنگامی رخ می دهد که ضربان قلب بیشتر از حالت معمولی و نرمال آن باشد.ضربان قلب بالا به این معنی است که در حالت استراحت ضربان قلب بیش از ۱۰۰ در دقیقه باشد و به عبارتی قلب شما برای پمپاژ خون در بدن بیشتر از حد خود کار می کند. این پمپاژ اضافه می تواند منجر به اثرات منفی بر سلامت کلی شما شود، از جمله احساس سرگیجه، خستگی، لخته شدن خون، نارسایی قلبی و در موارد نادر مرگ ناگهانی می تواند علت ضربان قلب بالا باشد.
برای اینکه احساس سلامتی داشته و باانرژی باشید، به مواد مغذی خاصی نیاز دارید.هرچند داشتن حال خوب به چیز‌های دیگر مانند داشتن سلامتی، دوستان خوب، پول و... مربوط می‌شود، اما برای اینکه در طول روز انرژی فراوان داشته باشید سعی کنید، تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و غذا‌های مناسبی برای خوردن انتخاب کنید.
سازمان بهداشت جهانی به جمعیت بزرگسال توصیه می‌کنند که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته انجام دهند.
متخصص جراحی عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علائم و نشانه‌های سرطان اعضای واقع در دستگاه گوارش فوقانی (مری، معده، لوزالمعده، دوازدهه، صفرا و مجاری صفراوی)، معمولاً مشترک هستند، که شامل درد مبهم شکم، کاهش وزن، سیری زودرس، نفخ شکمی و تهوع و استفراغ بعد از صرف غذا، بلع دردناک و دشواری در بلع است.خبر خوب این است که تغییر سبک زندگی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش کمک کند.
سرد شدن دست‌ها در شرایطی که آب و هوای محیط در دمای پایینی قرار دارد، یک پدیده معمول است. ولی در حالتی که حتی دما گرم یا آب و هوا به صورت معتدل است، رخ دادن این اتفاق مشکوک است و باید ریشه‌یابی شود.
کبد چرب که با نام استئاتوز کبدی نیز شناخته می شود زمانی اتفاق می افتد که چربی در کبد تجمع پیدا می کند. برای درمان کبد چرب روش‌های غلط زیادی بین مردم رایج است، اما روش درست برای رفع این بیماری چیست؟.
آیا چشمان شما تمامی مواد مغذی مورد نیاز جهت پیشگیری از آب مروارید و سایر بیماری‌های چشمی را در اختیار دارد؟برای پاسخ به این سوال مواد مغذی چشم را باید از منابع غذایی که در ادامه خواهید خواند تامین کنید.
این خوراکی دارای ارزش غذایی بالایی است و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که در پایین آوردن چربی خون و لاغری نیز مفید می باشد ؛ با همراه شدن این بخش از سلامت در مورد فواید و خواص کدو سبز اطلاعات کامل و مفیدتری بدست خواهید اورد.
آیا شما هم جز افرادی هستید که از خوردن سیب زمینی اجتناب می‌کنید، زیرا به نظرتان این ماده غذایی می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود؟ یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد، خوردن سیب زمینی چندان هم برای بدن مضر نیست.
سازمان آگهی های پرسون