تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

به نظر می‌رسد اولین درمان دیابت نوع ۲ در جهان با روش سلول درمانی در چین محقق شده است که طی آن مردی ۵۹ ساله که به مدت ۲۵ سال مبتلا به دیابت نوع ۲ و متحمل عوارض شدید این بیماری بود، اکنون از شر آن رها شده است.

کلیه‌ها از حیاتی‌ترین اعضای بدن هستند و نقش کلیدی در فرآیند‌های حیاتی دارند. برای حفظ سلامت کلیه‌ها، پزشکان توصیه می‌کنند که بدن را کاملاً هیدراته نگه دارید و مصرف آب فراوان را در برنامه روزانه خود جای دهید.
خوردن بیشتر غلات کامل مانند برنج قهوه ای ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی مانند سطح کلسترول بالا را کاهش دهد. بر اساس تجزیه و تحلیل ۴۵ مطالعه، افرادی که بیشترین غلات کامل از جمله برنج قهوه‌ای را مصرف می‌کردند، ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که کمترین غلات کامل مصرف می‌کردند، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند.
نازنین دبیرزاده کارشناس تغذیه می‌گوید: کودکان زیر ۱۲ سال اصلا نباید از قهوه استفاده کنند، چراکه ممکن است روی کیفیت خواب آن‌ها تاثیر منفی بگذارد.
روغن زرد گاوی برای بیماری‌ های کبد و طحال مفید است. زیرا باعث پاکسازی کبد و طحال و رفع انسدادها در مجاری این اعضاء می‌ شود. روغن حیوانی برای مشکلاتی همچون کبد چرب، غلبه سودا در بدن، غلظت خون، انسداد عروق و کم خونی مفید است.
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اغلب نوشیدنی‌های گرم می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های گرم مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری هستند.
افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند غالبا ورزش نمی‌کنند. با این وجود این افراد می‌توانند به آرامی ورزش را آغاز کنند.
چون مقدار زیادی اسید در گوجه سبز وجود دارد، اگر بیش از حد مصرف شود، میزان اسید معده می تواند به طور منفی تغییر کند و ناتعادلی دراسید معده رخ دهد که منجربه نفخ و مشکلات دیگر گوارشی از قبیل سوزش معده و ریفلاکس آن خواهد شد.
چلغوز (Chilgoza)، جلغوز یا جلغوزه نوعی میوه درخت کاج است که منشأ آن به افغانستان، پاکستان و هند بازمی‌گردد و در برخی از جنگل‌های واقع در بخش‌های غربی هیمالیا به‌وفور یافت می‌شود. میوه این درخت که به‌عنوان آجیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی مثل روی و فسفر را در خود دارد و به‌سبب ارزش غذایی بسیار زیادش، به بهبود سلامتی بدن کمک می‌کند.
چای ماچا را می‌توانیم یکی از این دمنوش‌های پرخاصیت و شناخته شده معرفی کنیم که به دلیل داشتن رنگ سبز روشن و خواص بی‌نظیر محبوبیت فراوانی در سراسر دنیا دارد.
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد. ولع خوردن خیلی از اوقات شدید و حتی غیرقابل کنترل است اما طبق گفته متخصصان تغذیه اشتیاق به خوردن بعضی از مواد می‌تواند ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن باشد و آن را تهدید کند.
یک پرسش رایج در میان افراد دچار آرتریت یا التهاب مفاصل تأثیر غذاها بر بیماری‌شان است و اینکه آیا پرهیز غذایی خاصی برای آن وجود دارد.
برای تازه نگه داشتن غذا در تابستان، معمولا همه مواد خوراکی را در یخچال نگهداری می‌کنیم. دمای پایین از فساد آن جلوگیری می‌کند و ماندگاری بسیاری از غذاها را افزایش می‌دهد.
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آنها را به خطر بیندازد.