تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید (UV) عمدتا قابل اجتناب است؛ در همین راستا هم باید گفت که افزایش میزان بروز سرطان‌های پوست در دهه‌های گذشته به شدت با قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش شغلی و تفریحی مرتبط است و مواجهه بیش از حد با اشعه فرابنفش خورشید به عنوان علت اصلی اثرات مضر بر روی پوست، چشم و سیستم ایمنی شناخته شده است.
متخصص تغذیه و فیزیولوژی ورزشی درباره مهمترین مسائل مربوط به چاقی، روش های کاهش وزن و انواع رژیم های غذایی توضیح داد.
شربت زرشک خون را تصفیه و فشار، قند و چربی خون را هم تنظیم می‌کند؛ این شربت موجب بهبود گردش خون می‌شود و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت یک سری نکات تغذیه ای مانند مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات در راستای پیشگیری از گرمازدگی و کم آبی بدن ضروری است.

متخصصان روز گذشته (یکشنبه) در گزارش جدید خود از انجام آزمایش‌های خون جدید برای تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری آلزایمر خبر دادند.

مرگ زودرس دلایل بسیاری دارد که یکی از دلایل بزرگ و مهم آن در دست خود انسان است. نشانه هایی همچون سفید شدن و ریزش مو و نشانه های دیگر از عوارض رفتاری اشتباه برای مرگ زودرس است.
یک متخصص بیماری‌های داخلی انجام رفتارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از گرمازدگی را ضروری دانست.

یکی از روغن‌های خوشنام قدیمی که همچنان طرفداران زیادی در بین ایرانیان دارد، روغن زرد یا همان روغن‌ کرمانشاهی معروف است که از چربی شیر گوسفند، بز، گاو یا ترکیبی از این سه به دست می‌آید. جالب است بدانید، تفاوت اصلی روغن های کرمانشاهی قدیمی با سایر روغن های حیوانی محلی و صنعتی، به‌کارگیری نوعی سبزی خاص برای معطر کردن آن بوده که البته این سبزی بومی، خواص دیگری نیز دارد.
معاون آموزشی انجمن خواب ایران گفت: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه با داشتن یک خواب سالم و استاندارد قابل رفع است و طبق آخرین آمار ثبت شده ۵۰ درصد مشکلات چاقی تغذیه‌ای و استرسی با داشتن یک خواب استاندارد برطرف می شود.

در فضای مجازی برخی محتواهای تولید شده توصیه می‌کنند که برای زانودرد زنجبیل، برای گلودرد دمنوش عناب، برای دردمعده دمنوش گل محمدی، برای سردرد دمنوش بابونه و برای دندان درد دمنوش زیره مصرف کنید. اما دکتر مریم مظاهریون، متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران این ادعا را تایید نمی‌کند و می‌گوید: اول باید منشا درد توسط یک پزشک متخصص معاینه و با روش‌های سونوگرافی و سی تی اسکن و شیوه‌های تشخیص دقیق مشخص شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال از جمله علائم گرمازدگی هستند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، گفت: افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی و خانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ باید اجتناب کنند.
سازمان آگهی های پرسون