تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

برخی ترکیبات غذایی که جزو رژیم‌های غذایی محبوب در میان مردم هستند، فواید شگفت‌آوری برای بدن انسان دارند. به اعتقاد متخصصان تغذیه، مخلوط شیر و خرما به پیشگیری از کم‌خونی و گردش بهتر خون کمک می‌کند.
هندوانه یکی از میوه‌های شیرین و آبدار است که خوردن آن در فصل گرم سال بسیار لذت‌بخش است. اگر می‌خواهید بدانید مناسب‌ترین زمان مصرف هندوانه چه زمانی است مطلب زیر را بخوانید.
با چند تغییر ساده در برنامه مراقبت از پوست خود، می‌توانید در کمترین زمان پوستی درخشان داشته باشید.

آشپزخانه پرسون؛

آب‌دوغ‌خیار

در آموزش طرز تهیه یک آب دوغ خیار متفاوت با خامه، شیر و تربچه با ما همراه باشید تا با تهیه آن در منزل، یک طعم متفاوت از این غذای ساده و خوشمزه را بچشید.
جو دو سر حاوی ۷ ویتامین از جمله آهن و کلسیم و همچنین حاوی دو برابر پروتئین موجود در غلات کامل یا ذرت کامل است، علاوه بر این جو دوسر احساس سیری شما را تأمین می‌کند. برجسته‌ترین مزایای جو دو سر برای کودکان، به شرح زیر است.
امروزه چاقی و عوارض اضافه وزن، یکی از معضلات افراد در جوامع مختلف است. به همین دلیل ضرورت پیدایش انواع رژیم احساس شده است. در نتیجه بسیاری از انواع رژیم، مثل رژیم تخم مرغ ایجاد شده‌اند تا به افراد مختلف برای کاهش وزن و تناسب اندام کمک کنند.
امروزه ورزش با حلقه لاغری هولاهوپ محبوبیت خاصی بین افراد جامعه خصوصاً بانوان پیداکرده است. افرادی که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی را ندارند انجام فعالیت ورزشی به‌وسیله حلقه ورزشی را بهترین راه ممکن برای ورزش در منزل حتی برای بازه زمانی محدود مناسب می‌دانند از جهتی که این حلقه‌ها بسیار کم‌هزینه و اقتصادی نیز هستند در بین بانوان بسیار محبوب شده‌اند. اگر مایل هستید که با حلقه لاغری چربی‌های شکم و پهلوی خود را از بین ببرید باید چند نکته مهم قبل از انجام این ورزش را رعایت کنید.
لوبیا چشم بلبلی سرشار از پروتئین گیاهی بوده و به دلیل مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن به عنوان یکی از مفیدترین حبوبات معرفی میگردد. متخصصان تغذیه به همه گروههای سنی به ویژه کودکان و نوجوانان، زنان باردار و افراد سالمند قرار دادن انواع لوبیا را در رژیم غذایی روزانه توصیه میکنند.
آشپزخانه پرسون

کوکوی مرغ

اگر از گوشت چرخ‌کرده بیزارید و دنبال یک غذای بدون برنج هستید، کوکوی مرغ پیشنهاد جذاب و لذیذی است.

مطالعات محققان دانشگاه جنوب استرالیا نشان می‌دهد مصرف بیش از ۶ فنجان قهوه در روز حجم مغز را کاهش داده و احتمال بروز زوال عقل و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
ناتو (Nattō) یک غذای سنتی ژاپنی حاصل از تخمیر سویا از اوایل هزاره گذشته غالبا در ژاپن برای صبحانه سرو شده است اما می‌تواند پاسخی برای مشکل کنونی، کووید ۱۹ نیز باشد.

برچسب‌های پوستی روی پلک‌ها، عفونت‌های پوستی، خارش پوست خشک از علائم هشدار دهنده قند خون بالا در صورت می باشد.

آشپزخانه پرسون

پوره ماهی خوشمزه و مقوی

پوره ماهی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و مقوی می باشد و اگر شما تمایل دارید پیش غذایی با طعم متفاوت را در منزل بپزید بهتر است از تهیه پوره ماهی غافل نشوید. در طرز تهیه پوره ماهی از پنیر خامه ای و ماهی دودی و نان تست و لیمو ترش و ساقه کرفس و شاهی و برگ جعفری و روغن زیتون و ادویه استفاده می شود.
ورزش کردن سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و در نتیجه دمای بدن و تعریق هم زیاد می‌شود. همین فرایند طبیعی ممکن است در روزهای بسیار گرم تابستان یک چالش بزرگ برای ورزش کردن باشد.
از کاهش وزن و استرس تا مبارزه با دیابت؛

خواص شگفت انگیز روغن زعفران

روغن زعفران برای بیماران تنفسی به ویژه برای مشکلاتی مانند گرفتگی قفسه سینه، سرفه شدید، آسم و ... مفید است.
سازمان آگهی های پرسون