تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

آشپزخانه پرسون

طرز تهیه پیتزای آمریکایی

در این مطلب طرز تهیه پیتزای آمریکایی یکی از پیتزا‌های محبوب و خوش‌طعم آموزش داده خواهد شد؛ هدف، آشنایی شما کدبانو‌های بی‌نظیر با دستور پخت این فست‌فود لذیذ می‌باشد.
معاون مدیرعامل محک در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر در کودکان مبتلا به سرطان گفت: تغذیه با شیر مادر می‌تواند زمینه پیشگیری از بیماری سرطان در کودکان را فراهم آورد.
مراقبت از میزان قند دریافتی ایده خوبی است اما کنترل هوسمان به قند می تواند کار دشواری باشد. با وجود اینکه میوه حاوی مقدار زیادی از دیگر مواد مغذی است اما برخی از انواع آن نسبت به دیگر میوه ها، قند بیشتری در خود دارند. در ادامه می خواهیم بهترین میوه هایی را که قند کمی دارند به شما معرفی کنیم.
میوه ای برای زیباتر شدن جنین

زنان باردار "به" بخورند

اگر خواهان داشتن فرزند زیبا و خوش آب و رنگ هستید، از خوردن میوه به در زمان بارداری و حاملگی غافل نشوید. در گزارش پیش رو با خواص و مزایای خوردن میوه به در بارداری آشنا می کنیم.
مرغ سبز در طول دوره پرورش از هیچگونه آنتی بیوتیک تزریقی یا خوراکی استفاده نمی کند و دان مصرفی هم بدون آنتی بیوتیک بوده و در طول دوره چندین بار آزمایش و نمونه برداری می شود به همین دلیل برای خانم‌های باردار، یا افراد مبتلا به بیماری‌های آلرژیک و تنفسی، و همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مفید است. در این گزارش بخوانید.
تن ماهی یکی از مواد غذایی خوشمزه است که فواید و مضرات متعددی دارد. در این گزارش درباره آن می خوانید.
گلاب مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست می آید و از عرقیاتی است که از خاصیت درمانی بسیاری برخوردار است، در این گزارش با تمام خواص گلاب برای زیبایی، سلامت بدن، درمان بیماری ها و تمام آنچه باید درباره گلاب بدانید آشنا خواهید شد.
یک متخصص تغذیه عقیده داد که اگر صبح روز بعد بدانید که باید کاری را انجام دهید که مستلزم بیدار بودن و پرانرژی بودن و تمایل به استرس نیست، ممکن است بخواهید به ترکیب کورتیزول و کافئین روی آورید.
اگر چیزی آزاردهنده‌تر از گرما و عرق وجود داشته باشد، قطعاً عفونت‌های پوستی و عوارضی مانند عرق‌سوز، فولیکولیت و پای ورزشکار است. این مطلب را بخوانید تا با انواع عفونت‌های پوستی شایع و چگونگی پیشگیری و درمان آن‌ها آشنا شوید.
آشپزخانه پرسون

کوکوی ذرت

کوکو ذرت یکی از انواع کوکو‌های خوشمزه و کمتر شناخته شده ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود ذرت برای بدن نیز بسیار مفید است. این کوکوی خوشمزه از ترکیب ذرت، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و تخم مرغ تهیه می‌شود.
نشستن برای مدت طولانی، چه برای کارکردن باشد و چه برای تماشای تلویزیون، باعث می‌شود میزان قند خون بالا برود و خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر شود.
نیاز‌های سلامتی مردان با نیاز‌های زنان متفاوت است و بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از غذا‌ها به آن‌ها در برابر نگرانی‌های رایج سلامت مردان کمک کند. در گزارش زیرخوراکی های ویژه سلامت مردان را بخوانید.
برای جلوگیری از سیاه شدن موز از آبمیوه هایی مانند پرتقال یا لیموترش استفاده کنید زیرا این میوه ها اسیدی هستند و نمی گذارند که رنگ موز تغییر کند.
رژیم‌های کم‌کربوهیدرات یا رژیم‌های کم‌کالری راهی مؤثر برای کاهش وزن به شمار می‌آیند که رعایت آنها راحت‌تر از دیگر رژیم‌هاست. در این مطلب به سه مورد آن ها اشاره می‌شود.
نتایج یک مطالعه نشان می دهد که لکتین های موجود در عدس هندی موسوم به دال عدس دارای خواص ضد ویروسی در برابر کرونا ویروس است.

توضیحات یک متخصص پوست و مو، درباره ویژگی های کرم ضدآفتاب مناسب را بخوانید.
آشپزخانه پرسون

خوراک گوشت و سیب‌زمینی

خوراک گوشت و سیب زمینی غذایی ساده و مقوی است که فقط نیاز به چند ماده ساده دارد و این مواد معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند.

سازمان آگهی های پرسون