تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

طبق مطالعه جدید محققان آمریکایی، پیاده‌روی به‌تنهایی می‌تواند ماده سفید مغز را تازه و نوسازی کند و به طور بالقوه توانایی ما را برای تجدید حافظه و یادآوری، با افزایش سن بهبود بخشد.

محققان هشدار می دهند خوردن گوشت گاو، گوسفند، خوک و گوشت های فرآوری شده، قلب را به دردسر می اندازد. در ادامه درباره مضرات خوردن گوشت قرمز بخوانید.
یکی از مسائلی که برای برخی افراد مشکلاتی را ایجاد می‌کند، خشکی و وز بودن موهاست.

خطرناک ترین نکته در مورد فشار خون بالا این است که ممکن است این بیماری برای سال ها مورد توجه قرار نگیرد زیرا با علائم برجسته و آشکاری همراه نیست. در گزارش پیش رو به علائم هشدار دهنده این بیماری می پردازیم.
گرفتن تلخی آبلیمو به راحتی با استفاده از هویج قابل انجام است. همچنین پس از آشنایی با روش‌های نگهداری از آبلیمو می‌توانید برای مدت زیادی از آن استفاده کنید.
زردچوبه یکی از گیاهان پر خواصی است که از زمان باستان به دلیل خواص دارویی و شفابخشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در گزارش پیش روی تان درباره مضرات این گیاه بیشتر بدانید.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنان تحت هورمون درمانی به خاطر یائسگی ۵۸٪ با خطر کمتر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر بیماری های تخریب عصبی مواجه هستند.
نتایج مطالعه نشان می دهد که آسیب حاد کلیوی ناشی از کووید ۱۹ مشابه با صدمه به کلیه ناشی از سپسیس است و اختلال عملکرد میتوکندری ممکن است نقش اصلی را در بروز این مشکل داشته باشد.
تخم شربتی در حقیقت دانه‌های گیاه ریحان کوهی است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود. لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید که می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد. در گزارش زیر درباره این دانه های ریز مفید بخوانید.
نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه‌فرنگی نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، سرطان و حتی پوکی استخوان را بطور قابل توجهی کاهش می‌دهد بلکه موجب کاهش محیط دور کمر نیز می‌شود. در گزارش پیش روی تان نکات مفیدی درباره مصرف آب گوجه فرنگی بخوانید.
خرما یکی از میوه‌های گرمسیری و پرخاصیتی است که طرفداران زیادی دارد. با این حال، زیاده‌روی در مصرف خرما مانند زیاده‌ روی در مصرف هر ماده غذایی دیگر می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد. در این مطلب به عوارض زیاده‌روی در مصرف خرما می‌پردازیم.
مصرف طالبی، موز، هندوانه، برنج کته، جو دوسر و سیب زمینی برای کاهش علائم رفلاکس معده توصیه می‌شود. در گزارش پیش روی تان چند راهکار به شما پیشنهاد می شود.
آشپزخانه پرسون؛

شیرینی نارگیلی درست کنیم

شیرینی نارگیلی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها است که می‌توانیم آن را در خانه درست کنیم. در این مطلب دستور پخت این شیرینی را به شما آموزش می‌دهیم.
رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در فصل تابستان امسال روزانه ۸ لیوان آب در شرایط معمولی باید مصرف شود و اگر فعالیت و تحرک فرد زیاد باشد تا ۱۲ لیوان سفارش شده است.
محققان به والدین توصیه می‌کنند که با رعایت رژیم غذایی صحیح در خانه، می‌توانند نقش مهمی در افزایش توانایی مغز و بهره هوشی فرزندان داشته باشند.

اسفناج یکی از گیاهانی است که اضافه کردن آن به رژیم غذایی می‌تواند فواید فراوانی برای شما داشته باشد.

بدن کمتر از آنچه فکر می کنید، به نمک نیازمند استَ، حتی اگر زیاد هم اهل رفتن سراغ ظرف نمک نباشید، هنوز هم این احتمال وجود دارد که بیش از میزان نیازتان به نمک، آن را دریافت کنید. در گزارش پیش روی تان درباره مزایا و مضرات نمک بخوانید.
سازمان آگهی های پرسون