تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

تخمه آفتابگردان‌ ما را به‌یاد هیجان فوتبال می‌اندازد. تخمه آفتابگردان علاوه بر طعم منحصربه‌فردی که دارد، خواص بی‌نظیری نیز دارد.
در صورت مشاهده علائمی مانند درد در پایین شکم یا پشت شما که معمولاً در دوره قاعدگی بیشتر است، درد دوره‌ای که شما را در انجام فعالیت‌های عادی متوقف می‌کند، درد هنگام ادرار در دوره قاعدگی، احساس بیماری، یبوست، اسهال یا وجود خون در زیر پوست و قاعدگی‌های سنگین در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.
کرفس را به کم کالری بودن و کمک به لاغری می‌شناسیم، اما کرفس خواص بی‌نظیر دیگری نیز دارد که در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

اگرچه بیماری های قلبی و سرطان ها، جزو نگرانی های اکثر افراد تا قبل از ۴۰ سالگی نیست اما بعد از این سنین و در صورت اتخاذ یک سبک زندگی ناسالم، خطر ابتلا به این بیماری ها چند برابر می شود.
آشپزخانه پرسون

کشک بادمجان مجلسی

بادمجان به روش‌های مختلف در غذاها استفاده می‌شود، می‌توانید آن را به صورت کبابی یا سرخ‌شده در غذا به‌کار ببرید. برای تهیه کشک بادمجان، این غذای خوش طعم و ساده از هر دو نوع روش گفته شده می‌توان استفاده کرد.
با افزایش سن مو‌ها کم‌کم رنگ‌دانه‌های خود را از دست داده و سفید می‌شوند اما سفیدی زودرس مو‌ها در ایام جوانی قطعا خوشایند نیست.


آشپزخانه پرسون

کیک تولد چوکوتورتا

در مطلب زیر طرز تهیه کیک تولد چوکوتورتا را به شما آموزش می‌دهیم.
متخصصان هشدار داده اند زنانی که از قرص‌های ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند، ممکن است کور شوند.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در بسیاری از غذاها، به ویژه میوه و سبزیجات یافت می‌شود. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قویست و تأثیرات مثبتی بر سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌گذارد.
مغز به عنوان مرکز کنترل بدن شما وظیفه دارد ضربان قلب و عملکرد ریه‌ها را تنظیم کند و به شما امکان حرکت، احساس و قدرت تفکر بدهد. به همین دلیل لازم است مغز را در شرایطی قرار دهید که بتواند به بهترین شکل عمل کند.
قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی مدرن محسوب می‌شود. محتوای آنتی اکسیدانی قهوه بسیار زیاد است و همین موضوع نیز باعث مفید بودن این ماده است.
خوابیدن با دهان باز برای کودکان و بزرگسالان علل مختلفی دارد و افرادی که با دهان باز می خوابند اغلب دچار پوسیدگی دندان، خشکی دهان و لب ها می شوند.

جودی فاستر، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان ۵۸ ساله آمریکایی است که پیش از نمایش اولین فیلم سینمایی در جشنواره کن، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از بانگ جون هو، فیلمساز کره‌ای و پدرو آلمودووار، کارگردان اسپانیایی دریافت کرد.
آشپزخانه پرسون

کتلت تن ماهی

کتلت تن ماهی یکی از غذا‌های سریع است که می‌توانید به راحتی تهیه کنید و با نان و یا سبزی‌پلو میل کنید. کتلت تن ماهی را می‌توانید با سیب‌زمینی رنده یا آبپز تهیه کنید و یا می‌توانید کتلت تن ماهی را ساده و خیلی فوری بدون سیب‌زمینی تهیه کنید که پیشنهاد می‌کنیم این روش را امتحان کنید.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با تاکید بر اهمیت مراقبت حین بارداری، گفت: نکته مهم این است که حتی با انجام زایمان نیز مراقبت بارداری به اتمام نمی‌رسد و تا ۶ هفته بعد از زایمان هم باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد.
برای حفظ سلامت بدن بهتر است دو وعده در هفته برنج مصرف شود. به جای استفاده از برنج نان مصرف کنید. مصرف نان، خصوصاً نان‌های سبوس دار، برای حفظ سلامت بدن و کارکرد مناسب آنزیم‌های گوارشی بهتر است.
دانه‌های سیب یا هسته‌ میوه‌هایی، چون زردآلو برای بدن چندان خوب نیست و بهتر است آن‌ها را مصرف نکنیم.
اهمیت جویدن غذا بسیار بالا است و جویدن کامل غذا می‌تواند فواید بی‌نظیری را به همراه داشته باشد؛ البته که ۴ دلیل بسیار مهم برای جویدن غذا نیز وجود دارد.

دیستروفی عضلانی آسیب و ضعف ناشی از کمبود پروتئینی به نام دیستروفین است که برای عملکرد طبیعی عضلات ضروری است. کمبود این پروتئین می‌تواند در راه رفتن، بلع غذا و هماهنگی و آتروفی عضلات در هر سنی مشکل ایجاد کند اما بیشترین تشخیص این بیماری در دوران کودکی است.
سازمان آگهی های پرسون