دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

هوروسکوپ به معنی طالع بینی است. هوروسکوپ یا طالع بینی در هزاران سال گذشته توسط ابزار‌های مختلفی و بر اساس مشاهده حرکات خورشید، ماه، سیارات و ستارگان انجام میشد. اما امروزه هوروسکوپ به آسترولوژی تبدیل شده.. از خرافات و موهومات قدیمی دور شده و به نوعی تحلیل و پیش بینی بر اساس حرکت ستارگان و سیارات در جهت آگاهی تبدیل شده.
رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: نمی‌توان در مقابل ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا به کشور سد دائمی ایجاد کرد.

این روزنامه در گزارش دیگری اظهار داشته که سازمان‌های دفاع از حیوانات اعلام نمودند، احتمالاً سلامتی این سگ‌ها در خطر نیست، ولی روزنامه نیوزویک در تماس با سازمان حمایت از حیوانات درخواست نموده تا آنان نظر خود را در مورد این مسئله اعلام نمایند.

یادداشت/در عمل طی این معاهده به مراتب از عهدنامه گلستان خاک کمتری از ایران منفصل گشت اما در پستوهای ذهن ایرانیان تصویر تیره ای از این قرارداد نقش بسته و هرگاه قصد کنند مقاوله ای را زیر سوال برده و تخطئه کنند، آن را با ترکمانچای مقایسه می کنند.

یک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه ترمیم بافت ریه در افرادی با علائم شدید بیماری کرونا، حداقل یک ماه و نیم تا سه ماه زمان می‌برد و در موارد شدیدتر، ممکن است بخشی از حجم ریه‌ای که تخریب شده، ترمیم نشود، مطرح کرد: به بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید توصیه می‌شود برای انجام فعالیت‌های ورزشی در طول بیماری یا پس از بهبودی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.
خودروهای برتر سال ۲۰۲۰ در شرایطی اعلام شد که خودروهای انگلیسی حضور پررنگی در این رتبه‌بندی دارند و خودروهای لیموزین نیز جایگاه ویژه‌ای کسب کرده‌اند.
مدیر مرکز کار آزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا را ۵۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همه آن‌ها طی دو مرحله واکسن خود را دریافت کردند و به عبارتی مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کووایران برکت پایان یافت.
گاهی تصاویر و ویدئو‌هایی از پشت صحنه فیلم و سریال‌ها می‌بینیم که به ما ثابت می‌کنند در فیلمسازی کاری شبیه به جادو انجام می‌شود.
برخی از کتابخانه‌های در دنیا از زیبایی و معماری منحصربه‌فردی برخوردار هستند. کتابخانه شهر اشتوتگارت در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این کتابخانه ۹ طبقه‌ای کاملا به رنگ سفید ساخته شده و تنها رنگ‌هایی که در سالن اصلی به ارتفاع پنج طبقه دیده می‌شود، رنگ کتاب‌ها در درون قفسه است. این کتابخانه شب‌ها با رنگ‌های گوناگون نورافشانی می‌شود.
دانستنی‌های حقوقی؛

مجازات آدم ربایی چیست؟

براساس قانون آدم ربایی جرم است و فرد مرتکب باید مجازات قانونی را طی کند.

جف بزوس، مؤسس آمازون توانست عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از ایلان ماسک پس بگیرد. ثروت ایلان ماسک در ماه ژانویه با رشد سهام تسلا و اسپیس ایکس به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود.

محققان می‌گویند شواهد جدید نشان می‌دهد فرعون مصری که با نام تائو دوم شناخته می‌شود در میدان نبرد کشته شده است.

«کراک - هرویین» یک دروغ بزرگ بود و هست و خواهد بود. «کراک - هرویین» آن تفاله‌ای است که در آزمایشگاه‌های داخل افغانستان و پشت مرز ایران، از ترکیب دورریز و ضایعات غیر قابل فروش هرویین با مشتی قرص و پیاله‌ای سم، شکل شکیل‌تری پیدا کرد تا با بسته‌بندی زیبا و دغل‌کارانه، اتاق انتظار جدیدی برای پشت نوبتی‌های مرگ بسازد.