این مکان های جذاب و دیدنی کیش را از دست ندهید

جزیره کیش که درگذشته با نام قیس شناخته می‌شده است همواره در زمان هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان بخشی از ایران بوده است که با گسترش اسلام این جزیره در دست خلفای اموی می‌افتاد و بعدها مجدداً توسط فردی از اهالی ری تمامی جزایر خلیج‌فارس به ایران بازگردانده می شود. در زمان سلجوقیان کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج‌فارس تبدیل شد.
تصویر این مکان های جذاب و دیدنی کیش را از دست ندهید

جاهای دیدنی کیش آنقدر متعدند که هر بار زیبایی جدیدی را برای به رخ کشیدن دارند. کیش، خطه ای که در آن می‌شود به تماشای بهار و خزان و طلوع و غروب خورشید در افق را به نظاره نشست. جزیره ی کیش که مانند نگینی بر انگشتر خلیج فارس خود نمایی می کند هر ساله با وجود دیدنی های کیش و جاهای تفریحی کیش که بسیار متنوع اند، پاسخگوی گردشگران بسیاری است. با ما در این مقاله همراه باشید تا به معرفی جاهای دیدنی کیش همراه با عکس بپردازیم.

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش اولین مارینای ایران با ۲۷۸ جای پارک برای انواع شناور در اندازه‌های مختلف است که در سال ۱۳۹۲ با همکاری دو شرکت بهمبر و مکین دریا در جزیره کیش افتتاح شد. علاوه بر نگهداری، شست‌و‌شو، تعمیر و دیگر امور مرتبط با شناور‌ها، این مجموعه به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش نیز شناخته می‌شود و امکانات دیگری را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به اسکله اختصاصی جهت پهلوگیری شناورهای تفریحی، فروش تخصصی شناورهای تفریحی، انواع کافی‌شاپ و استراحت‌گاه‌های ساحلی، فروش لوازم و تجهیزات غواصی و دریایی، کلوپ تفریحات دریایی، مدرسه بادبانی و کلوپ غواصی اشاره کرد. برخی از تفریحات آبی این مجموعه شامل پدل‌بورد، قایق‌ بادبانی، پاراسیل، پدال بورد، کایاک، شاتل، ویندسرف، بنانا، پارک آبی، جت اسکی، غواصی، ماشین پرواز، کایت بوردینگ و ویک بوردینگ می‌شود.

شهر حریره

شهر-حریره

شهر باستانی حریره با قدمت 800 ساله از توابع شهرستان بندرلنگه است. وسعت این شهر باستانی 120 هکتار است. بقایایی که در ساحل شمال جزیره دیده‌شده است متعلق به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است. در فضای این شهر تاریخی، مسجد، قنات‌ها، حمام و خانه اعیانی درنتیجه جستجوهای باستان‌شناسی کشف‌شده است.
آدرس شهر حریره کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیشپارک دلفین

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش پارک دلفین‌ها است. این مجموعه تفریحی با مساحت 100 هکتار در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. پارک دلفین کیش، اولین دلفیناریوم ایران است و شامل فضای سبز و باغ پرندگان نیز می‌شود. گونه‌های مختلف پستانداران دریایی ازجمله دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن را می‌توانید در این پارک ببینید و از هنرنمایی آن‌ها لذت ببرید. در باغ پرندگان این مجموعه بیش از 57 گونه پرنده ازجمله پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو و انواع لک‌لک نگهداری می‌شوند. همچنین در داخل محوطه پارک، گونه‌های نادری همچون تمساح پوزه کوتاه به چشم می‌خورد. پس مطمئن باشید با هر سنی، دیدن پارک دلفین کیش برایتان جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

کشتی یونانی

کشتی-یونانی

یکی از پربازدید ترین جاذبه‌های کیش، کشتی یونانی است. کشتی یونانی که توسط ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته‌ شده است در سال 1345 در ساحل کیش در روستای باغو گیر کرد. این کشتی که وزن آن بیش از 7 هزار تن و دارای طول 136 متری است نماد جزیره کیش است و بانام‌های " کولا اف "، " نچرالیست "، " امپایر ترومپت "، " کوروش پارسی " و " همدان " شناخته می‌شود.

آدرس کشتی یونانی: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

جزیره هِندُرابی

جزیره-هِندُرابی

جزیره ی هندرابی در میان دو جزیره کیش و جزیره لاوان قرار دارد که بسیار آرام و مکان مناسبی برای غواصی است. مساحت این جزیره تقریباً 23 کیلومتر است. درهندرابی، علاوه بر گونه‌های مختلف از آبزیان، آثاری از خرابه‌های قریه‌ای (الدورات، الصراة) دیده می‌شود. در توسعه جزیره هندرابی هتل‌های چادری، فرودگاه و بندرگاه در نظر گرفته‌شده است.
آدرس جزیره هندرابی کیش: استان هرمزگان، شمال غربی جزیره کیش یا جنوب شرقی جزیره لاوان، جزیره شیدور

ساحل مرجانساحل مرجان از نمایی دیگر

پارک ساحلی مرجان یکی از سواحل زیبای خلیج فارس می‌باشد که با انواع صدف و مرجان پوشیده شده و به رنگ سفید درآمده است. این ساحل زیبا و نقره‌گون به دلیل آب‌های زلال و نزدیکی به مرکز خرید مرجان، بسیار موردتوجه گردشگران جزیره کیش قرار گرفته است. یکی از لذت‌هایی که از دریای این ساحل نصیبتان می‌شود دیدن انواع ماهی‌ها و آبزیان است. شما می‌توانید با کرایه کردن امکانات تفریحی زیر لذت گشت‌وگذار خود را دوچندان کنید:

  • قایق؛
  • جت اسکی؛
  • پاراسل؛
  • تجهیزات غواصی؛
  • دوچرخه؛
  • اسکوتر.

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارید تک‌تک لحظاتتان را ثبت کنید، می‌توانید بدون کوچک‌ترین زحمتی این‌کار را به عکاسانی بسپارید که در ساحل مرجان این کار را انجام می‌دهند تا عکسی زیبا از شما بگیرند و همان لحظه به‌صورت چاپ‌شده به شما تحویل دهند. در این ساحل دل‌انگیز تعدادی رستوران با غذاهای محلی و دریایی متنوع نیز وجود دارد که به شما فرصت تجربه غذایی لذیذ در آلاچیق‌های ساحلی را می‌دهد.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر-زیرزمینی-کاریز-کیش

این شهر اسرارآمیز که در عمق 16 متری زمین قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش است که هر گردشگری از آن بازدید میکند، دارای ساختمان‌ها با معماری بسیار زیبا به همراه قنات است که منبع تأمین آب شیرین ساکنین جزیره به شمار می‌آید. سقف آن با انواع صدف‌ها و مرجان‌ها با قدمت طولانی تزئین شده است. شهر کاریز کیش دارای حمام‌های سنتی است که توسط هنرمندان ایرانی حفاری‌شده‌اند.
آدرس شهر زیرزمینی کاریز کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار المپیک، خیابان میر مهنا

371983