معرفی برنامه های رایگان آموزش گیتار

نواختن ساز گیتار و یادگیری آن بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد، اما ارزش تلاش را هم دارد. یادگیری یک ساز، یکی از با ارزش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طول عمر خود انجام دهید. در عین حال، یادگیری آن به تنهایی و بدون هیچ کمک خارجی بسیار دشوار است. از راه‌های برتر برای یادگیری این ساز، استفاده از اپلیکیشن یادگیری گیتار است.
تصویر معرفی برنامه های رایگان آموزش گیتار

کسی که گیتار زدن دیگران را دیده باشد و کتاب های مختلف درباره آن مطالعه کرده باشد اما دست به ساز نبرد نمی تواند ایراد کار خود را پیدا کرده و پیشرفت کند و همه چیز در حد تئوری باقی می ماند. همین جاست که نرم افزارهای اندرویدی آموزش گیتار به میدان می آیند و مانند یک معلم، قدم به قدم به شما چم و خم نوازندگی گیتار را یاد می دهند و می توانید اشکالات خود را در عمل پیدا کنید.

اپلیکیشن Real Guitar

Real Guitar یک شبیه‌ساز بسیار عالی گیتار است. این برنامه می‌تواند هم گیتار آکوستیک و هم گیتار الکتریک را برای شما شبیه‌سازی کند. این اپلیکیشن یادگیری گیتار، هم روی تبلت‌ها و هم در گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. همچنین از ویژگی چند لمسی هم پشتیبانی می‌کند که برای بخش آکورد بسیار مهم است، اما این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای استفاده از این ویژگی، باید دستگاهی داشته باشید که آن را پشتیبانی کند.

نکته جالب‌تر هم این است که برنامه آهنگ‌هایی دارد که می‌توانید آن‌ها را پخش کنید و هم‌زمان با آن آهنگ، شروع به نواختن کنید. همچنین از مزایای دیگر آن، حالت ضبط و اشتراک به صورت MP3 است. این مورد به این معنی است که می‌توانید آهنگ‌هایی بسازید، آن‌ها را پخش کنید و (برای بعد) ضبط کنید.

اپلیکیشنPerfect Ear

در حالی که Perfect Ear یک برنامه خاص برای گیتار نیست، برای هر کسی که می‌خواهد نواختن گیتار یا هر ساز موسیقی دیگری در این زمینه را یاد بگیرد، بسیار مفید است. به طور خلاصه، هدف آن توسعه دو مهارت حیاتی یعنی ریتم و موزیک است که هر نوازنده باید تمرین کند.

Perfect Ear با تمرین‌های بسیار زیادی ارائه می‌شود تا به شما کمک کند با موسیقی راحت باشید و آن را به‌خوبی درک کنید. همچنین مربی‌هایی برای درست‌خوانی نت و آواز نت دارد. اگر در تشخیص صداهای مختلف مشکل دارید، قطعا به این برنامه نیاز دارید. اگر قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای وارد عرصه‌ی نوازندگی شوید و در آینده آهنگ‌سازی کنید، Perfect Ear حاوی مقالاتی درباره‌ی تئوری موسیقی است که به شما کمک زیادی می‌کند.

اپلیکیشنGuitarTuna

سومین اپلیکیشن یادگیری گیتار، GuitarTuna است. تعداد زیادی برنامه موبایل وجود دارد که می‌توانند به شما در کوک کردن گیتار کمک کنند، اما GuitarTuna بین آن‌ها، بهترین است. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید ویولن، ویولن سل، بانجو و تعدادی دیگر از سازهای زهی محبوب را هم اجرا کنید. بنابراین اگر بعدا ساز دیگری را انتخاب کنید، نیازی به یافتن برنامه دیگری نخواهید داشت.

فرآیند کوک گیتار به این شکل است که در ابتدا شما سیم گیتار را می‌پیچید و یک نت را می‌زنید. سپس برنامه با میکروفون به صدای دستگاه شما گوش می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که صدا به‌عنوان کدام نت ثبت می‌شود. این امر تنظیم و کوک گیتار را برای یک فرد مبتدی بسیار آسان می‌کند، اما حتی به‌عنوان یک متخصص هم می‌توانید از آن برای گرفتن بهترین نتیجه، کمک بگیرید.

اپلیکیشنsmartChord

اگر یک برنامه همه‌کاره برای گیتاریست‌ها می‌خواهید، smartChord یک انتخاب عالی است. این برنامه به‌عنوان یک اپلیکیشن برای یادگیری تمام آکوردها و انگشتان مختلف روی fretboard گیتار شروع شد، اما از آن زمان به بعد، به برنامه‌ای جامع‌تر تبدیل شده است.

آکورد‌یاب معکوس واقعا مفید است، اما smartChord همچنین ویژگی‌هایی همچون تعیین آهنگ، صدها تنظیم از پیش تعریف شده، یک مترونوم اصلی، یک گیتار مجازی (برای زمانی که نمی‌توانید گیتار واقعی خود را استفاده کنید) دارد. متأسفانه این برنامه فقط برای اندروید ارائه شده است و نسخه‌ی ویژه برای گوشی‌های موبایل آیفون ندارد.

اپلیکیشنMetronomerous

اکثر برنامه‌های مترونوم خیلی ابتدایی هستند. زمانی که شما مبتدی هستید کار شما را راه می‌اندازند، اما با بهبود مهارت‌های خود به سرعت به محدودیت‌های آن‌ها می‌رسید. به محض این که به آن نقطه رسیدید، باید از Metronomerous استفاده کنید، زیرا یکی از بهترین برنامه‌های مترونوم در سراسر جهان است. این برنامه هم مانند برنامه قبل، تنها نسخه اندروید دارد.

رابط کاربری این برنامه ممکن است که در ابتدا برای شما کمی ترسناک باشد، اما این فقط به این دلیل است که می‌تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد. این اپلیکیشن می‌تواند در طول میزان‌ها بی‌صدا شود تا مطمئن شوید که در سرعت مناسب هستید. اگر فقط به یک ضرب اولیه نیاز دارید، ممکن است که استفاده از آن، زیاد منطقی نباشد، اما زمانی که ریتم آهنگ معمول نیست، Metronomerous تنها اپلیکیشنی است که به شما آزادی لازم را می‌دهد.

374971