دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

در حوضه‌ی زاینده رود در شرایط معمولی با بارندگی میانگین، میزان آب ورودی به دریاچه سد به قرار زیر است:
از رودخانه 850 میلیون متر مکعب در سال، از تونل اول 330 میلیون متر مکعب در سال، از تونل دوم 270 میلیون متر مکعب در سال و از چشمه‌ی لنگان 120 میلیون متر مکعب در سال، که مجموع آب ورودی برابر 1570 میلیون متر مکعب در سال است.
در این مقاله نتایج یک پژوهش منتشر شده بود که نشان می‌داد دانشمندان توانسته‌اند با موفقیت سلول‌ها انسان را به داخل جنین یک میمون تزریق کنند. هدف این است که راهی برای پرورش بافت و ارگان‌های انسانی پیدا بشود، طوری که بشود آنها را برداشت کرد و به انسان‌ها پیوند زد، بدون آنکه واکنش‌های شدید ایمنی رخ بدهد و بافت پس زده باشد.

سازمان ملل گزارش ارزیابی اقیانوس‌های جهان در سال ۲۰۲۱ را روز چهارشنبه ۲۱ آوریل در نیویورک عرضه کرد. بر اساس این گزارش مناطق موسم به "مناطق مرگ" در آب‌های جهان رو به افزایش است.
به‌گفته ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نگرانی‌ از انتقال ویروس کرونا از طریق حشرات، هیچ مستندات علمی وجود ندارد که حشرات، ناقل ویروس کرونا از فرد بیمار به سایر افراد باشند اما می‌توانند ویروس را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهند.
خیلی از ما نمی دانیم در هنگام تصادف باید چه کاری انجام داد؟ چگونه کروکی بکشیم؟ مدارک لازم جهت ارائه به بیمه چه مدارکی می باشد؟ با ما در این گزارش همراه باشید.

یک مسئول میراث‌فرهنگی کشور از برگزاری نمایشگاه "ری از نگاه تصاویر کارتونی" در راستای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی تهران خبر داد.
مساجد در هر کشوری و برای هر ملتی از مهمترین اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی هستند. سبک و شیوه ساخت مساجد مختلف در سراسر جهان نیز موجب شده این اماکن علاوه بر کارکرد اصلی خود، به جاذبه‌های خیره‌کننده‌ای از تاریخ و فرهنگ ملل تبدیل شوند.
مردم گلستان از دیرباز آب را به طرق مختلف جمع‌آوری و ذخیره می‌کردند و در این میان مرسوم‌ترین روش برای جمع‌آوری آب باران به‌منظور تأمین آب نوشیدنی در میان ترکمنان این استان، «لاری‌ها» هستند.