دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

با دوچرخه سواری احساس سرزندگی و شادابی می‌کنیم؛ اما بهتر است بدانیم، اگر هر ورزشی‌ را بدون آموزش‌های لازم انجام دهیم، به خودمان آسیب می‌رسانیم.

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا، با مراقبت آسان و رشد سریع هستید، گیاه برگ قاشقی همان گیاهی است که به دنبال آن بوده‌اید. در این مطلب به نکاتی در مورد نگهداری، پرورش، تکثیر و آفات و مشکلات گیاه قاشقی پرداخته‌ایم.
همه چیز در این عالم گذراست، حتی زندگی روی سطح زمین که مطمئنا پس از مدتی از بین خواهد رفت. اما این مدت، چقدر طولانی خواهد بود و یا به عبارتی چقدر طول می‌کشد تا به پایان زندگی در زمین برسیم؟
تمایل به خوردن شیرینی بر اساس یک منطق خاص در بدن ما شکل می‌گیرد که با دانستن آن‌ می‌توانیم میل خود را کم کنیم.

بیشتر دردها با برطرف‌شدن عامل محرک، خودبه‌خود برطرف می‌شوند، اما چطور می‌توان فهمید که باید منتظر بهبود درد بمانیم یا فورا به پزشک مراجعه کنیم؟ در این مطلب با شایع‌ترین دردهایی که می‌توانند نشانه یک مشکل جدی سلامت باشند، آشنا می‌شویم.
محققان با اضافه کردن یک انگشت به بدن ۲۰ نفر، از آنها خواسته‌اند به مدت ۵ روز بین ۲ تا ۶ ساعت از آن استفاده کنند.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: فشارخون بالا عامل ابتلا به کووید۱۹ نیست اما اگر فردی که فشارخون بالا دارد به کرونا مبتلا شود، عوارض ناخوشایندی را تجربه می‌کند.

کلم قمی یا کلم قمری یا کلم‌سر یا کلم سنگ یا کلم قنبیط (در تلفظ عامیانه اهالی شهر قم: قنبید) یا داش کلم از انواع سبزی و از خانواده کلم است. کلم قمی در قم بیشتر از نقاط دیگر کشت شده و مردم قم آن را در غذای‌های خود بیشتر استفاده می‌کنند. در این گیاه ساقه هوایی آن که ضخیم می‌شود مورد تغذیه قرار می‌گیرد.

برخلاف زندگی انسان‌ها روی زمین، زیست فرازمینی ممکن است کاملاً متفاوت باشد. از این رو روش‌های شناسایی مولکول‌های خاص به عنوان علامت‌های زیستی ممکن است کار چندان صحیحی نباشد زیرا ممکن است موجودات فرازمینی دارای تاریخچه تکاملی کاملا مختلفی باشند.

هر ساله در اوایل بهار، گروهی از دامداران گوزن شمالی را از مناطق زمستانی خود در دریاچه جیمی به محل زایمان خود در جزیره ریچاردز منتقل می‌کنند. با این که گوزن‌ها نیمه اهلی شده‌اند، اما هنوز توسط دامداران حرکت داده می‌شوند تا به آن‌ها کمک کند تا به مکان‌های خاصی حرکت کنند.

فاطمه عابدینی اظهار داشت: واکسن‌ها برای افزایش قدرت دفاعی بدن استفاده می‌شوند. با تزریق واکسن که حاوی بخشی از ویروس یا ویروس کشته شده است شرایطی را ایجاد می‌کنیم که سیستم ایمنی فرد با آن مقابله و از بدن دفاع کند. بنابراین در صورت مواجهه با ویروس اصلی می‌تواند دفاع خوبی از بدن داشته باشد و بیماری با عارضه کمتری تظاهر کند.