سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو مجموعه ای از روش هایی است که در استراتژی طراحی سایت و تولید محتوای آن بکارگرفته می شوند تا آن سایت بتواند در میان نتایج صفحه نخست موتورهای جست و جو حضور داشته باشد. موتورهای جست و جو برای رتبه بندی، معیارها و فاکتورهای فراوانی را مدنظر می گیرند که انتخاب مهم ترین این معیارها و پیاده سازی آن ها نیاز به دانش کافی در این زمینه دارد.
تصویر سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ این می تواند سوال تمامی افرادی باشد که صاحب یک وب سایت و کسب کار آنلاین هستند یا قصد دارند آن را راه اندازی نمایند.

سئو چیست؟

به مجموعه تکنیک هایی که به منظور بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو مورد استفاده قرار می گیرند، سئو (SEO) گفته می شود که در نتیجه این تکنیک ها سایت می تواند رتبه ی بالایی نزد موتورهای جست و جو به دست آورد و در بین نخستین نتایج گوگل قرار بگیرد.

همان گونه که گفته شد، سئو یک پروسه دشوار است که امکان پیاده سازی راحت آن وجود ندارد و مانند تمامی کارهای تخصصی دیگر نیاز به دانش و صبر و حوصله فراوانی دارد، بنابراین بهترین کار سپردن سئوسازی سایت به دست یک سئوکار است.

افراد متخصص در این زمینه همواره اطلاعات خود در رابطه با الگوریتم های رتبه بندی را به بروز نگه می دارند و از تمامی تغییراتی که در این الگوریتم ها ایجاد می شوند، مطلع هستند.

سئو داخلی چیست؟

به تمامی اقداماتی که درون یک سایت انجام می پذیرد تا بتواند برای موتورهای جست و جو بهینه شود را سئو داخلی گویند. سئو داخلی باعث می شود موتورهای جست و جو و کاربران درک درستی از یک وب سایت داشته باشند. در واقع به واسطه سئو داخلی موتورهای جست جو ارزش محتوای سایت را براساس رفتار کاربران می سنجند و به آن سایت رتبه می دهند.

سئو خارجی چیست؟

اقداماتی که خارج از سایت صورت می گیرد تا برای موتورهای جست و جو بهینه شود را سئو خارجی گویند که به منظور نشان دادن درک سایر صفحات و کاربران از آن سایت انجام می شود. سئو سازی خارجی کار شناسایی و انتخاب سایت های معتبر جهت دریافت بک لینک را آسان می کند.

سئو چیست

سئو تکنیکال چیست؟

به تمامی اقداماتی که به منظور بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جست و جو انجام می شوند را سئو فنی یا تکنیکال گویند. سئو فنی که زیر مجموعه سئو داخلی به حساب می آید موجب شناخت بهتر سایت توسط موتورهای جست جو می شود، زیرا سرعت سایت را افزایش می دهد و کراول شدن آن به واسطه ربات های خزنده گوگل را آسان می کند.

سئو چه کاربردی دارد؟

قرارگیری در نخستین صفحه نتایج جست و جوی گوگل و مخصوصا اولین نتایج آن مهم ترین هدف هر وب سایت است، زیرا تنها راه رقابت با سایر رقبا به حساب می آید و این امر تنها با سئو سازی محقق می شود. به عنوان مثال در بین چندین وب سایت با موضوع کسب و کار یکسان، آن صفحه ای که در نخستین نتایج جست و جو قرار بگیرد، می تواند به تنهایی ۴/۳۶ درصد از ۴/۵۸ درصد بازدیدکنندگانی که شامل ۳ نتیجه نخست در صفحه نتایج موتورهای جست و جو می شوند را از آن خود کند، بنابراین هرچه رتبه یک سایت نزد موتورهای جست و جو بیشتر باشد در نتیجه ترافیک آن سایت بالا رفته و تعداد مشتریان نیز به مراتب افزوده می شود. درنهایت آن کسب و کار می تواند در زمینه کاری خود به موفقیت برسد، زیرا احتمال خرید با افزایش بازدیدکنندگان بالا می رود.

با توجه به آن چه گفته شد سئو سایت کاربرد و مزایای فراوانی برای وب سایت ها دارد که در قسمت زیر به برخی از مهم ترین آن ها اشاره شده است:

  • افزایش تعداد بازدید کنندگان و ترافیک سایت
  • بالا رفتن سرعت سایت
  • برندسازی
  • بالا بردن رتبه و ارزشمند شناخته شدن سایت توسط موتورهای جست و جو
  • بهترین وسیله جهت تبلیغات کسب و کار
  • بالا رفتن میزان فروش و موفقیت در بازار کار

مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در سئو سایت

  • تعداد کاربرانی که از سایت بازدید می کنند.
  • زمان حضور کاربران در سایت
  • سرعت سایت
  • محتوای کاربردی، یونیک و بروز
  • تصاویر و فیلم هایی که با عنوان محتوا مرتبط هستند.
  • تعداد لینک های ورودی

سئو سایت

چگونه یک سئو کار ماهر شویم؟

همان گونه که گفته شد، سئو سازی یک سایت مستلزم رعایت فاکتورهای فراوانی است، بنابراین یک سئو کار ماهر نیز باید به تمامی این فاکتورهای مسلط باشد و با در نظر گرفتن مهم ترین آن ها، سایت را به خوبی سئوسازی نماید. این کار یک پروسه زمان بر است و نیاز به برنامه ریزی اصولی، صرف زمان و هزینه های بالایی دارد.

برای آن دسته از عزیزانی که به دنبال سئو سایت خود هستند یک راه میانبر نیز وجود دارد و آن استفاده از خدمات سئو الوکانتنت است. با ما در تماس باشید.

396677