با محله های استانبول بیشتر آشنا شوید

کسانی که قصد سفر به استانبول و گشت و گذار در استانبول را دارند و یا کسانی که می‌خواهند برای زندگی یا کار به این شهر نقل مکان کنند قبل از هر چیزی باید انواع محله های استانبول را بشناسند. تا بهترین نقطه برای اقامت در استانبول را انتخاب نمایند.

تصویر با محله های استانبول بیشتر آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از محله های استانبول مناسب دانشجویان است و برخی مناسب خانواده ها! برخی از مناطق استانبول دارای بافت سنتی و قدیمی تری است در حالی که برخی از مناطق به صورت مدرن و لوکس ساخته شده است. با شرکت بیسان گشت همراه باشید تا به بررسی محله های شهر استانبول بپردازیم.

بشیکتاش

یکی از مهمترین محله های استانبول محله بشیکتاش است که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. محله بشیکتاش دارای بازارهای مختلفی همچون، بازار قدیمی، بازار ماهی فروشان و مراکز خرید متنوع می‌باشد. محله بشیکتاش جزو لوکس ترین محله های استانبول است پس هزینه اقامت در بشیکتاش کمی بالا است. در این محله انواع تفریحات آبی، رستوران های لوکس، کافه بار، بناهای تاریخی، اسکله های گوناگون با کشتی، باشگاه فوتبال و... وجود دارد. از بهترین مناطق بشیکتاش، منطقه ببک میباشد.

اوسکودار

روبروی محله بشیکتاش محله اسکودار قرار دارد. از جاذبه های دیدنی اسکودار می‌توان به برج مایدن، تپه کاملیکا، نخلستان فتحی پاشا و مساجد قرن 16 اشاره کرد.

شیشلی

محله اعیان نشین شیشلی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این محله از معروفترین محله های استانبول است. در این محله بین المللی و شلوغ مراکز دیدنی استانبول از قبیل مراکز خرید، مساجد، کلیسا و موزه های بسیاری وجود دارد. اقامت در این محله کمی گران‌تر از دیگر مناطق است.

فاتح

محله فاتح مهمترین و بزرگترین محله‌ استانبول است و به عنوان یک شبه جزیره تاریخی در استانبول معروف است. مهمترین دیدنی های تاریخی استانبول کاخ توپکاپی، بازار آراستا، باسیلیکا سیسترن، مسجد سلطان احمد، ایا صوفیه و میدان اسب دوانی در این محله قرار دارد. بهترین مناطق در محله فاتح، منطقه بالات، سلطان احمد، امینونو، فنر می‌باشد.

بی اوغلو

محله بی اوغلو از بزرگترین محله‌ های استانبول است که دارای سبک زندگی اروپایی می‌باشد. از مراکز گردشگری محبه بیوغلو استانبول می‌توان به میدان تکسیم، خیابان استقلال، برج گالاتا و... اشاره کرد. عاشقان خرید می‌توانند از میدان تکسیم تا استقلال انواع مغازه‌ سوغات فروشی، لوازم، پوشاک و غذاهای خیابانی را بیابند. از این محله به تمامی مناطق استانبول دسترسی دارد. بهترین مناطق محله بی اوغلو برای گردشگران تورهای استانبول منطقه گالاتا می‌باشد.

ساری‌یر

یکی از محلات استانبول که در شمال استانبول در انتهای سواحل بسفر قرار دارد محله سارییر می‌باشد. محله اعیان نشین ساری یر به ماهیگیری مشهور است. شرکتهای بین المللی بسیاری در سارییر وجود دارند. این محله جزو پرترافیک‌ترین محله های استانبول است. قلعه روملی، نخلستان معروف امیرگان و موزه هانیم سدبرک از جاهای دیدنی سارییر می‌باشند. از بهترین مناطق ساری‌یر، منطقه امیرگان است.

کادیکوی

محله کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد. این محله پرنشاط انواع عتیقه فروشی، کتاب فروشی، ماهی فروشی‌، کافی شاپ، جاذبه های دیدنی و تاریخی دارد. سه شنبه ها نیز در آن بازار بزرگ برگزار می‌شود.

محله باکرکوی

قدیمی ترین محله استانبول محله اروپایی باکرکوی است که در ساحل مرمره واقع شده است. فرودگاه آتاتورک در این منطقه قرار دارد. ساکنان باکرکوی بیشتر قشر متوسط جامعه هستند. اقامت در یکی از هتلهای استانبول واقع در این منطقه اقتصادی به نظر می‌رسد. در این محله انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید و تفریحی وجود دارد. بهترین مناطق محله باکرکوی شامل فلوریا، اتاکوی و یسیلکوی می‌باشد.

محله آتاشهیر

محله آتاشهیر در بخش آسیایی استانبول است. این محله در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در انواع پروژه های مسکونی و شبکهای جاده ای داشته است.

398126