این احساس انسان بعد از مرگ هم فعال است

آیا می دانید آخرین حسی که پس از مرگ از بین می رود کدام حس است؟ احتمالا نمیدانستید که یکی از حواس انسان پس از اتمام علائم حیاتی همچنان فعال است.
تصویر این احساس انسان بعد از مرگ هم فعال است

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر پای صحبت های افرادی که مرگ را تجربه کرده و بار دیگر به زندگی بازگشته اند، بنشینید، در می یابید که آنها پس از مرگ کوچکترین جزئیات را نیز به یاد داشته اند. بر اساس یافته های پژوهشگران انسان‌ها در مرحلۀ اول پس از مرگ، علایم مغزی زندگی شان را مثل پیش از مرگ دارا میباشند و حواس انسان در همان لحظۀ ایستادن قلب کارش را متوقف نمی‌کند اما به نظر شما آخرین حسی که پس از مرگ از بین می رود، چیست؟

حس شنوایی آخرین حسی است که پس از مرگ از کار می افتد

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی معتبر سانتیفیک ریپورتز که درباره‌ی لحظه‌ی مرگ و واکنش مغز به شنیدن صداها با استفاده از ثبت امواج مغزی (EEG) صورت گرفته است، مغز بیماران بستری در بخش ویژه‌ی بیمارستانی هنگام فرا رسیدن لحظه مرگ تنها به شنیدن صداها پاسخ می‌دهد و هیچ واکنشی به تحریکات نشان نمی دهد. این واکنش مغز هنگام مرگ به صداها تا ساعت‌ها حتی ادامه دارد.

تحقیق انجام شده دیگری بر روی بیماران در حال مرگ ثابت نمود، زمانی که فرد در حال احتضار صدای کسی که دوستش داشته را می شنود، مغز بیمار واکنش زیاد و گسترده‌ای را از خودش نشان می‌دهد، مانند اینکه او زنده است و حیات دارد.به همین علت، توصیه می شود در لحظه‌ی آخر زندگی، برای اینکه مغز فرد در آرامش باشد، فردی که بیمار او را بیشتر از همه دوستش داشته به دیدن او برود و با او صحبت کند.

در زمان مرگ، قلب از کار می‌افتد و خون رسانی به مغز متوقف می شود و در این مرحله مرگ مغز آغاز می‌شود اما توقف کار مغز چند ساعت پس از مرگ اتفاق می افتد و حواس انسان در همان مرحله اولیه از بین نمی رود و مرده می‌تواند تمامی مکالمات را بفهمد.

397155