دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

روزنامه اطلاعات ۱۵ شهریور ۱۳۵۲ در خبری اعلام کرد که رانندگان تهرانی در سال ۱۳۵۰ به خاطر جرایم رانندگی ۱۷۰ میلیون ریال پرداختند که این رقم در سال ۱۳۵۲ در حدود دو برابر شد و به ۲۵۰ میلیون ریال رسید.
معماری این روستای تاریخی، با شکل بومی‌اش و ساختار حلزونی‌شکل خانه‌های روستا، مربوط به سه دوره سلجوقی، صفوی و قاجار است و بنا‌های تاریخی متعدد و متنوعی از دوران هخامنشیان تا دوران معاصر در آن وجود دارد.
ماکائو که یکی از نژاد‌های دوست داشتنی طوطی سانان است در بین زیباترین جانداران در دنیا رتبه نخست را به دست آورده‌است، نژادی که یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن‌ها ترکیب‌های رنگی پرهایشان است.
اگرچه بسیاری از ما فکر می کنیم که خانواده های نقاط مختلف دنیا با هم فرق می کنند و هر کدام راه های ارتباطی متفاوتی دارند، اما مقایسه والدین خود با دوستانمان اجتناب ناپذیر است، وقتی این کار را انجام می‌دهیم، متوجه می‌شویم که تفاوت چندانی با هم نداریم.
در میان همه خادمان و خدمتگذاران به عزاداران اربعین حسینی در درون و برون مرزها خدمتی که ولی حامی به زائران ارائه می کند جنسش متفاوت است. فرد دارای معلولیت نخاعی که گرچه پای رفتن به پا بوسی سید و سالار شهیدان را نداشته و ندارد اما از وقتی دستهایش را نذر امام حسین کرده است دلش آرام گرفته است.
از طولانی‌ترین حیوان جهان که شاید اسمش را هم نشنیده باشید تا عنکبوت‌هایی که خودشان را شبیه مدفوع پرنده می‌کنند تا شکارچیان احتمالی‌شان را فریب بدهند، در اینجا با عجیب و غریب‌ترین حیوانات زیر دریا و روی خشکی آشنا می‌شوید.
تحصیل در مجارستان و زندگی در این کشور به خاطر کیفیت بالا متقاضیان بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله بهترین شهر های مجارستان برای تحصیل و زندگی را بشناسید
بهانگاره یکی از عجیب‌ترین شهرهای هندوستان است؛ شهری قدیمی، متروکه و خالی از سکنه که در حاشیه پارک جنگلی ساریسکا در ایالت راجستان قرار گرفته.
در یک جت خصوصی، تمام امکانات در راستای ایجاد بهترین تجربه برای مسافران است؛ از ملحفه‌هایی که با پنبه مصری ساخته شده‌اند تا چایی‌هایی که در طول سفر آماده می‌شود، تمام آن‌ها در لوکس‌ترین حالت ممکن است.
این دسر شیرین بخش مهمی از هویت آشپزی بسیاری از نقاط دنیا است و به نوعی دربارۀ منشأ آن اختلاف نظر وجود دارد، به علاوه، این شیرینی جایگاهی تاریخی در اعیاد مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان داشته است.
آیا تا به حال لبخند زرافه را دیده‌اید؟ قطعا دیدن بلندترین پستانداران خشکی جهان برایتان جالب است. اگر حداقل یک بار در زندگی خود به باغ وحش رفته باشید، حتما به سمت قفس زرافه‌ها رفته‌اید. اما آیا به دندان‌های آنها توجه کرده‌اید؟
انسان رابطه بسیار خاصی با اسب دارد. برای قرن ها، آنها در مزارع ما زحمت کشیده اند و در جنگ ها مارا همراهی کردند، در طول سال ها، بسیاری از نژادهای مختلف توسعه یافته اند، همه با ویژگی های مختلف اما در این میان تعدادی از آنها، توجه ها را به خود جلب میکنند.