صفر تا صد آموزش رفع مشکلات آنالوگ دسته PS4

مشکل خراب شدن آنالوگ دسته ps4 از مشکلاتی است که ممکن است پس از مدت زمانی استفاده از دستگاه با آن روبرو شوید. این قطعه به دلیل استفاده بیش از حد و استهلاک ممکن است دچار آسیب شده و دیگر عملکرد صحیح نداشته باشد. در این زمان شما ناچار به تعویض آنالوگ دسته خواهید بود.
تصویر صفر تا صد آموزش رفع مشکلات آنالوگ دسته PS4

به گزارش سایت خبری پرسون، مشکل خراب شدن آنالوگ دسته ps4 از مشکلاتی است که ممکن است پس از مدت زمانی استفاده از دستگاه با آن روبرو شوید. این قطعه به دلیل استفاده بیش از حد و استهلاک ممکن است دچار آسیب شده و دیگر عملکرد صحیح نداشته باشد. در این زمان شما ناچار به تعویض آنالوگ دسته خواهید بود. درون دسته ps4 دو قطعه به نام‌های پتانسیومتر و اهرم‌های داخلی و شاسی‌های آنالوگ وجود دارد که ممکن است پس از مدت زمانی یکی از این قطعات جابجا شده و آنالوگ دسته خراب شود. در این حالت ممکن است حتی در صورت عدم دست زدن به آنالوگ این دکمه خود به خود کار کند و در نتیجه کنترل بازی سخت خواهد شد. تعمیر و رفع مشکل آنالوگ دسته PS4کار دشواری نیست به همین دلیل قصد داریم در این مطلب از اهورامگ شما را با صفر تا صد آموزش رفع مشکل آنالوگ دسته PS4 آشنا کنیم.

وظیفه آنالوگ دسته PS4

آنالوگ دسته پلی استیشن که تامب استیک نیز نامیده می‌شود قطعه‌ای است که با تبدیل حرکت مکانیکی به سیگنال‌های الکترونیکی کنترل را بر روی بازی بیشتر خواهد کرد. با هر حرکت آنالوگ یک سیگنال از رشته‌های صفر و یک به کنسول بازی ارسال می‌شود که تاثیر بسزایی در کنترل بهتر بازی خواهد داشت .

چرا آنالوگ دسته پلی استیشن نیاز به تعویض دارد ؟

خراب شدن آنالوگ دسته پلی استیشن ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. عواملی از جمله کثیف شدن آنالوگ، نقص فیزیکی، نقص در عملکرد یا عدم ارسال سیگنال صحیح به کنسول بازی از مهم‌ترین دلایلی است که به شما می‌گوید باید آنالوگ دسته PS4خود را تعویض کنید . از جمله دلایل ایراد در آنالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استهلاک آنالوگ

استفاده طولانی مدت از دسته PS4در زمان‌های طولانی می‌تواند موجب نقص فیزیکی آنالوگ شده و کنترل بازی را از دست شما خارج کند .

ساییدگی در اثر استفاده ناصحیح

استفاده خشن از دسته PS4و فشردن بیش از حد دکمه‌های آن می‌تواند موجب خراب شدن آنالوگ دسته پلی استیشن شود .

نقص فیزیکی

آنالوگ دسته پلی استیشن می‌تواند در اثر ضربه یا سقوط از ارتفاع آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

نفوذ رطوبت یا گرد و غبار به دسته پلی استیشن

دلیل دیگر برای خراب شدن آنالوگ دسته پلی استیشن می‌تواند نفوذ رطوبت به دسته باشد. همچنین اگر آنالوگ دستگاه گرد و غبار بگیرد ممکن است دیگر عملکرد صحیح خود را نداشته باشد .

حل مشکلات آنالوگ دسته پلی استیشن

جهت تعویض آنالوگ دستگاه لازم است ابتدا دسته را خاموش کنید. سپس دسته را ریست کرده و آن را باز کنید و قاب را از بخش پورت ایرفون بالا بیاورید. این کار باید از کنار دکمه‌های کنترلی چپ و راست انجام شود. حال قاب پایینی را جدا کرده و دقت کنید که کابل بک لایت را نکشید. سپس کابل بک لایت را به آرامی باز کنید، باتری را بالا آورده و سیم‌های آن را جدا نمایید. سپس پیچ‌های برد اصلی را باز کرده و کابل برد را جدا کنید.

اکنون می‌توانید آنالوگ را جدا نمایید. در این مرحله لازم است برد اصلی را توسط دستمال کاملاً تمیز نمایید تا گرد و غبار از روی آن برداشته شود. پس از آن لازم است با یک مداد دکمه‌های برد را تست کنید. در نهایت برد اصلی را سر جای آن گذاشته و کابل بک لایت را نصب کنید. سپس پیچ‌های برد را در جای خود بسته و جایگاه باتری را نیز متصل کنید. حال قاب را سر جایش گذاشته و دکمه‌ها را کمی فشار دهید تا از روان کار کردن آنها مطمئن شوید. اگر همه چیز درست بود پیچ‌های قاب را ببندید.

آموزش نحوه تعویض آنالوگ دسته پلی استیشن

جهت تعویض آنالوگ دسته PS4به هویه و پیچ گوشتی نیاز دارید. پس از باز کردن پیچ‌ها، قاب، برد اصلی، کابل‌ها، باتری و سایر قطعات اکنون به آنالوگ دسترسی خواهید داشت که می‌توانید آن را تعمیر یا تعویض نمایید. برد اصلی را ثابت نگه داشته و بخش‌هایی که لحیم شده‌اند را توسط هویه ذوب کرده و با قلع کش آن را جدا کنید. حال می‌توانید آنالوگ را جدا کرده و تمامی سوراخ‌های زیر آن را تمیز کنید تا بتوانید جوی استیک جدید را به آن متصل کنید. تمیز کردن این بخش بسیار مهم است؛ بنابراین با استفاده از یک سوزن این کار را با دقت تمام انجام بدهید.

حال پتانسیومتر را روی برد قرار داده و دقت کنید تمامی نقاط اتصال به خوبی بر روی سوراخ‌های زیرین قرار بگیرند. سپس پتانسیومتر را با دستگاه هویه لحیم کنید تا سیم‌ها به خوبی به هم بچسبند. هرگونه اشتباه در لحیم کاری موجب از کار افتادن دسته خواهد شد. بنابراین این کار را با دقت و ظرافت انجام بدهید . پس از انجام لحیم کاری تمامی قطعات را به جای خود برگردانده و پیچ‌ها را ببندید و سپس دسته را تست کرده تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید.

آیا تعویض آنالوگ دسته پلی استیشن در منزل ممکن است؟

خوب است بدانید آنالوگ تنها با یک فیش به دسته متصل نشده است و با کندن یک کابل ساده تعویض آن انجام نخواهد شد. برای انجام این کار به تجهیزات تخصصی و دانش کافی نیاز است. بنابراین بهتر است این کار را به یک فرد متخصص بسپارید تا دسته شما دچار آسیب بیشتر نشود .

نکاتی برای مراقبت از آنالوگ دسته PS4

همانطور که گفته شد خراب شدن آنالوگ دسته پلی استیشن پس از مدتی استفاده کاملاً طبیعی است. اما استفاده صحیح از دسته می‌تواند در افزایش طول عمر مفید آن موثر باشد.. از جمله عواملی که می‌تواند موجب به افزایش طول عمر مفید آنالوگ دسته PS4شود می‌توان به قرار دادن دسته در محیطی با دمای مناسب، جلوگیری از برخورد خشن، رعایت نظافت، استفاده از کاور محافظ دسته و جلوگیری از نفوذ رطوبت به دسته پلی استیشن اشاره کرد.

کلام نهایی

در این مطلب از اهورا شاپ شما را با نحوه رفع مشکل و تعمیر یا تعویض آنالوگ دسته PS4آشنا کردیم و روش تعویض این قطعه را به طور کامل به شما آموزش دادیم. چنانچه قصد دارید این کار را در منزل انجام بدهید می‌توانید پتانسیومتر آنالوگ، قلع کش و آنالوگ دسته PS4را از طریق فروشگاه اهورا شاپ تهیه فرمایید.

منبع: اهورا شاپ

680906