دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

یک مرد ۲۵ ساله به دلیل اینکه از همسر ۷۲ ساله ‌اش بزرگتر به نظر می‌رسد، در شبکه های اجتماعی مورد تمسخر و پیام های توهین آمیز قرار گرفت. این زوج در انتظار به دنیا آمدن اولین فرزند خود هستند.
در اینجا تصاویری از یک چشم‌انداز خیالی از کویر لوت در هزار سال آینده را خواهید دید که هوش مصنوعی برای ما ترسیم کرده است. چشم‌اندازی با دریاچه‌های مصنوعی، درختان نخل و ساختمان‌هایی با شکل و شمایل مختلف؛ از آسمانخراش‌های مدرن گرفته تا عمارت‌هایی به رنگ خاک و گنبدهایی سپیدرنگ.
باستان‌شناسان اروپایی دهکده‌ای چوبی ۸ هزار ساله را در اعماق دریاچه «اوهرید» در آلبانی کشف کردند. به باور آن‌ها دهکده کشف شده می‌تواند نخستین سکونتگاه «یکجا نشینان» اروپا باشد.
عروسک های باربی و کن از سلبریتی‌های مشهور چون لئوناردو دی‌کاپریو و آنجلینا جولی توسط هوش مصنوعی خلق شده است.
هنوز چوبک و گل سرشور برای مردم خاطره نشده ‌بود که صابون مراغه به بازار شهرهای بزرگ رسید و جای شوینده‌های سنتی‌ را گرفت. سفید و نارنجی، به شکل مکعب مستطیل‌ با دو سر برآمده که به راحتی در دست گرفته می‌شد و سر و تن و لباس را بدون حساسیت پوستی تمیز می‌کرد.
توده‌های به‌ هم متصل از ستون‌های سنگی بلند و موازی، دهانه‌های آتشفشانی خاموش، گنبدهای نمکی زیبا، گسل‌ها و چین‌خوردگی‌های عظیم و زیبا. یک‌سو دهانه‌های آتشفشان‌مانندی که از آنها گِل بیرون می‌ریزد و یک سو چشمه‌هایی معدنی با ترکیبات آهکی.