رکورد بلندترین موی دنیا شکسته شد + عکس جالب

رکورد جدید گینس برای بلندترین موی جهان توسط این شخص که تصویر موهای عجیب او را مشاهده میکنید شکسته شد.
تصویر رکورد بلندترین موی دنیا شکسته شد + عکس جالب

به گزارش سایت خبری پرسون، به محض شنیدن عنوان بلندترین موی جهان، به یاد راپونزل، کاراکتر اصلی انیمیشن گیسو کمند می افتیم که به واسطه داشتن موهای بلند، به یک شخصیت محبوب درمیان طرفداران این انیمیشن تبدیل شد.

مشابه این شخصیت دوست داشتنی، در دنیای واقعی هم وجود دارد. در ادامه به ورژن جدید و تازه ترین صاحب رکورد بلندترین موی جهان در کتاب گینس میرسیم.

آلیا ناسیرووا از اوکراین با موهایی به طول 257.33 سانتی‌متر، رکورد قبلی گینس که بنام اسمیتا سریواستاوا از هند ثبت شده بود را شکست. آلیا، که اکنون در اسلواکی زندگی می کند، هرگز موهای خود را به معنای واقعی کوتاه نکرده است و تنها گاهی با نوک گیری موهایش، از بروز موخوره جلوگیری میکرده و بس.

حالا آلیا با قد 165 سانتی‌متر صاحب موهایی است که بلندتر از قد اوست و این ویژگی نامش را وارد کتاب گینس کرده. او گفته است که مادر و مادربزرگش هم موهای بسیار بلندی داشتند و همچنین علاقه به راپونزل یکی از دلایل بلند کردن موهایش بوده.

بلندترین موی دنیا در گینس

این زن 35 ساله که اکنون در اسلواکی زندگی می کند، به عنوان یک هنرمند و تصویرگر گرافیک و همچنین یک مدل موی بلند کسب درآمد میکند. او یک بار در هفته موهای خود را می شویند، که این روند حدود 30 دقیقه طول می کشد ولی اگر بخواهد ماسک مو یا روغن های تقویت مو استفاده کنید، این روال حتی بیشتر از 2 ساعت هم طول میکشد.

هرگز از لوازم حرارتی برای خشک کردن موهایش استفاده نکرده و برای خود چند قانون ساده دارد که در توضیح آنها اینطور میگوید:

من برای حفظ سلامت موهایم از چند قانون ساده پیروی می کنم. موهایم را رنگ نمی‌کنم، فقط از محصولات طبیعی استفاده می‌کنم و به ندرت از حنا استفاده می‌کنم.

ماسک‌ها و روغن‌های طبیعی را روی موهایم می‌زنم، بیشتر ماسک‌ها را خودم تهیه می‌کنم و هرگز موهایم را وقتی خیس است برس نمی‌زنم یا از سشوار استفاده نمی‌کنم.

منبع: نمناک

717588