تا آخر تابستان، حتما به این مکان‌ ها بروید!

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید برای یک سفر تابستانه خاطره‌انگیز آماده شوید، قبل از آغاز سفر نگاهی به این مقاله بیندازید.
تصویر تا آخر تابستان، حتما به این مکان‌ ها بروید!

به گزارش سایت خبری پرسون، با آمدن تابستان‌ و تمام شدن امتحانات آخر ترم بچه‌ها، خیلی از خانواده‌ها شال و کلاه می‌کنند و راهی شهرهای خنک می‌شوند. در کشور چهار فصل ایران مکان‌های جذابی برای سفرهای تابستانه وجود دارد که در این مطلب برخی از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید برای یک سفر تابستانه خاطره‌انگیز آماده شوید، قبل از آغاز سفر نگاهی به این مقاله بیندازید.

جاهای دیدنی تهران در تابستان

برخلاف بسیاری از پایتخت‌نشینان که ترجیح می‌دهند تعطیلات تابستانه خود را به شهرهای دیگر کشور سفر کنند؛ افراد زیادی نیز این تعطیلات را غنیمت می‌شمارند تا به جاهای دیدنی تهران بروند. شاید برایتان عجیب باشد، اما تهران هم مقاصد تابستانه کم ندارد. در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

1- پل طبیعت

پل طبیعت از زیباترین نمادهای شهری تهران است که معماری جذابی دارد. این پارک بوستان طالقانی را به پارک آب‌وآتش وصل می‌کند و از روی آن مناظری زیبایی از پایتخت و کوه‌های البرز دیده می‌شود.

2- هلیوم پارک ایران مال

هلیوم پارک مکانی تفریحی در مجتمع تجاری ایران مال است که در آن می‌توانید روی ترامپولین‌ها حسابی بالا و پایین بپرید. این پارک مکانی عالی برای سرگرمی اعضای خانواده است که با هر سن و سالی پذیرای شماست.

3- باغ وحش ارم

باغ‌وحش ارم بخشی از شهربازی ارم است که در کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج واقع شده است. در این مجموعه بیش از 100 گونه جانوری نگهداری می‌شود که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای شما یا فرزاندانتان جالب باشد.

جاهای دیدنی مشهد در تابستان

یکی از مقاصد محبوب در هر تعطیلاتی، شهر مذهبی مشهد است. بسیاری از مسافران که هوای زیارت امام رضا (ع) را می‌کنند، تابستان را برای سفر به این شهر توریستی انتخاب می‌کنند تا سر فرصت به جاهای دیدنی مشهد بروند.

1- موج های آبی مشهد

موج‌های آبی اولین و بزرگ‌ترین پارک آبی ایران در مشهد واقع در بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه است. این مجموعه آبی بهترین مکان برای شنا و استفاده از سرسره‌های آبی و تجهیزات تفریحی مجهز و پیشرفته است که روزی فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

2- شاندیز

شاندیز یکی از ییلاقات معروف مشهد است که به آب‌وهوای خوش و کباب‌های شیشلیک خوشمزه‌اش معروف است. اگر تابستان به مشهد رفتید، حتماً سری به شاندیز و روستاهای اطرافش بزنید.

3- طرقبه

طرقبه از مناطق ییلاقی دیگر در اطراف مشهد است که جاذبه‌های تفریحی و طبیعی متعددی را در دل خود پنهان کرده است. این منطقه سرسبز و زیبا، آب‌وهوایی کوهستانی، مناظری بکر و تفریحاتی جذاب دارد و انتخابی شایسته برای سفرهای تابستانه است.

جاهای دیدنی گیلان در تابستان

بی‌شک گیلان از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان است که هم آب‌وهوای خوبی دارد و هم پر از رود و آبشار است. در این استان شما می‌توانید به ییلاقات تماشایی گیلان بروید و در هوایی خنک و ملایم از تماشای مناظر لذت ببرید و یا در رودهای خروشان آن تنی به آب بزنید.

1- ماسال

ماسال شهری کوچک، زیبا و محبوب در 55 کیلومتری شمال‌غربی رشت است. این منطقه ییلاقی هوایی خنک و مناظری بکر دارد که معمولاً با مه پوشانده شده است. اگر می‌خواهید آرامش مطلق را در مراتع سرسبز و بی‌انتها تجربه کنید و از هیاهو و گرمای شهر در تابستان قرار کنید، ماسال بهترین مکان برایتان است. ماسال شهر رودهای پرآب، جنگل‌های انبوه، آبشارهای مرتفع و کلبه‌های محلی باصفا است که خاطره سفر به آن را هرگز از یاد نخواهید برد.

2- ماسوله

ماسوله شهری پلکانی و متفاوت است که در هر جای ایران باشید، به احتمال زیاد نامش را شنیده‌اید. این شهر در 35 کیلومتری غرب فومن قرار گرفته و برای رفتن به آنجا باید از دل جاده‌های سرسبز و پیچ‌درپیچ گذر کرد. ماسوله منطقه‌ای تاریخی است که معماری خانه‌های آن شبیه به هم است و با رنگ‌های مختلف و شمعدانی‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند.

هرچه از پله‌های این شهر بالاتر بروید، از روی سقف خانه‌ها مناظری شگفت‌انگیزتر خواهید دید که شبیه به تابلوهای نقاشی است. زنان این شهر بیشتر اوقات در ورودی خانه‌ها، غرفه‌های خوراکی و عروسک‌بافی و فروش سوغات محلی برپا می‌کنند و با لباس‌های محلی خود زیبایی شهر را دوچندان می‌کنند.

3- قلعه رودخان

قلعه رودخان دژی قدیمی در دل جنگل‌های شهرستان فومن است. این قلعه کهن در 20 کیلومتری جنوب غربی فومن واقع شده که برای رسیدن به آن باید پیهِ یک پیاده‌روی یکی دو ساعته را به تن بمالید. اگر آمادگی جسمانی خوبی دارید و می‌خواهید در منطقه‌ای جنگلی یک طبیعت‌گردی درست‌وحسابی را تجربه کنید، سری به قلعه رودخان بزنید.

4- دیلمان

دیلمان از دیگر مناطق ییلاقی گیلان در 88 کیلومتری رشت است. این منطقه ییلاقی در شهرستان سیاهکل قرار دارد و به‌لطف هوای کوهستانی و مطبوعی که دارد از بهترین مکان‌ها برای تفریح در روزهای گرم سال است.

جاهای دیدنی مازندران در تابستان

شهرهای شمالی به دلیل نزدیکی به دریا، اقلیم مناسب و رودها و چشمه‌های متعدد، بهترین مقصد برای مسافرت تابستانه هستند. در مازندران نیز همچون گیلان جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای جا خوش کرده که برای فرار از گرمای تابستان می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

1- لفور سوادکوه

لفور از جاهای دیدنی سوادکوه است که با جنگل‌های سرسبز و رود پرآب و زلالش دل شما را خواهد برد. این منطقه هوای تمیز و مناظری چشم‌نواز دارد که برای کمپ، عکاسی، آب‌تنی، ماهی‌گیری و طبیعت‌گردی می‌توانید به آنجا بروید.

2- تنگه بهشت

تنگه بهشت مکانی افسانه‌ای در نزدیکی بوستان جنگلی خرماچال در 7 کیلومتری عباس‌آباد است. این تنگه با زیبایی‌هایی که دارد حقیقتاً شبیه به بهشتی پنهان‌شده در دل طبیعت مازندران است که برای رسیدن به آن باید کمی رودنوردی و تنگه‌نوردی کرد.

3- دره زمان پلور

دره زمان پلور یکی از جاهای دیدنی آمل واقع در جاده هزار است که جان می‌دهد تا روزهای گرم تابستان را در آنجا سپری کنید. این روزها افراد زیادی در روزهای گرم سال به دره زمان می‌روند و در میان صخره‌های غول‌پیکر آن آب‌تنی و رودنوردی می‌کنند. طبیعت بی‌نظیر، آب زلال و خروشان و هوای خنک از مزایای سفر تابستانه به دره زمان پلور است.

تابستون این جاها رو یادت نره!

با این‌که تا اینجا کلی مکان دیدنی به شما معرفی کردیم تا تابستانی پرانرژی را در آن‌ها سپری کنید؛ اما مقاصد تابستانه به همین چند مورد ختم نمی‌شود. به همین دلیل تعدادی دیگر از این جاهای دیدنی را برایتان آورده‌ایم تا راحت‌تر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

  • چادگان: چادگان یکی از شهرستان‌های اصفهان با طبیعتی بی‌نظیر است که آب‌وهوای خوبی دارد. این منطقه گردشگری قدمتی طولانی دارد و بهترین مکان برای سفرهای تابستانی در حوالی اصفهان است.
  • سرعین: سرعین از محبوب‌ترین شهرهای اردبیل است که طبیعتی خیال‌انگیز، هوایی مطلوب و چندین مرکز آب‌درمانی دارد. سرعین با هوای خنکی که دارد گزینه مناسبی برای سفر در تعطیلات تابستانه است.
  • جلفا: جلفا شهری کمتر شناخته‌شده با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان است که در آذربایجان شرقی واقع شده است.
  • آبشار شلماش: آبشار شلماش از زیباترین مکان‌های دیدنی در استان آذربایجان غربی و ۱۵ کیلومتری شهر سردشت است. این آبشار خروشان در منطقه‌ای باصفا واقع شده و از دره‌ای زیبا به پایین سرازیر می‌شود.
  • تخت‌جمشید: اگر هنوز به تخت‌جمشید نرفتید، پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت به بازدید این بنای تاریخی باشکوه بروید. تخت‌جمشید بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ایران است که از دوران هخامنش به یادگار مانده است. این بنا در مرودشت و نزدیکی شیراز قرار گرفته و برای بازدید آن در تابستان حتما باید عینک و کلاه آفتابی و ضدآفتاب همراهتان باشد.

اقامت در شهرهای ایران در سفر تابستانه

امروزه در کنار هتل‌ها، اقامتگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور برای مسافران فراهم شده که با هر بودجه‌ای می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اجاره خانه‌های محلی یا ویلا و هتل‌های لاکچری یا اقتصادی از گزینه‌های موجود برای اقامت در سراسر ایران است.

منبع: برترین‌ها

717802