کردستان

در گفت وگوی پرسون با یکی از بادیگاردهای معروف کشور؛

بیشتر بادیگاردها، کُرد هستند

کُرد از گذشته های دور وظیفه محافظت از مرزهای ایران را برعهده داشتند و هر زمانی که کشور مورد تهاجم قرار می گرفت کُردها را برای دفاع از وطن به جنگ می بردند و در زمان جنگ تحمیلی هم مردم کُرد زبان بیشتر درگیر جنگ بودند و بیشترین ضربه را خوردند. در کُردها غیرت خاصی برای دفاع از کشور و مردم و ناموس وجود دارد و برای جان مردم ارزشش قائل هستند، برای همین اکثر بادیگاردها از مردم کُرد هستند.
بگذار به صراحت بگوییم سفر معاون اول، معاونت‌های دیگر و وزرای دولت دوازدهم، مردم کردستان را خوشحال نمی‌کند و حتی به آن‌ها حس بد سواستفاده از احساسات پاکشان را می‌دهد، ظاهراً می‌خواهید در آستانه‌ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یکبار دیگر تکرارش کنید.

در چنین شرایطی اگر فعالیت هسته ای ایران به نقطه اوج شتاب خود برسد و ایضا به امتیازات اندک طرف مقابل وقعی ننهاده شود، مسلما آمریکا و متحدانش خود را آماده اخذ تصمیمات سخت خواهند نمود.
گزارش پرسون از رکوردشکنی کردستان؛

کردستان گرانترین استان کشور شد

براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، کردستان برای سومین ماه متوالی به عنوان گرانترین استان کشور معرفی شد.

گزارش پرسون از موفقیت های هنرمندان کردستان؛

جایگاه برتر جشنواره بین المللی فیلم «رشد» برای صداوسیمای کردستان

مجموعه مستند پویانمایی «زیست شناسان» کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی جشنواره بین المللی فیلم «رشد» انتخاب گردید.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.

انتظار این بود که شهاب حسینی در توضیح اقدام بلاتوجیه خود دلایل قانع کننده تری ارائه کند که شوربختانه وی از اصرار دوستان به ایشان برای زدن واکسن سخن گفت اصراری که بیشتر به عذر بدتر از گناه شبیه است تا یک دلیل موجه.

با حکمی از سوی استاندار کردستان؛

سرپرست جدید فرمانداری سنندج معرفی شد

با حکمی از سوی استاندار کردستان، «یحیی نظری» به عنوان فرماندار جدید شهرستان سنندج معرفی گردید و از خدمات زارعی؛ فرماندار سابق این شهر تقدیر شد.

شهردار بیجار گفت: اولویت اول شهرداری بیجار پرداخت حقوق پرسنل است که خوب پیش می رفت اما تحرکات پشت پرده، باعث بسته شدن حساب شهرداری و به وجود آمدن این مشکلات گردید.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: تمامی زیرساخت های موجود برای توسعه اقتصادی و صنعتی در شهرستان مریوان مهیاست تنها نیازمند عزم جدی مسئولان هستیم لذا از مدیران درخواست داریم که به جای پرداختن به مسایل بی فایده به فکر توسعه این استان و بازارچه های مرزی باشند.

یادداشت/در عمل طی این معاهده به مراتب از عهدنامه گلستان خاک کمتری از ایران منفصل گشت اما در پستوهای ذهن ایرانیان تصویر تیره ای از این قرارداد نقش بسته و هرگاه قصد کنند مقاوله ای را زیر سوال برده و تخطئه کنند، آن را با ترکمانچای مقایسه می کنند.

گزارش پرسون از آمارهای غیر واقعی اقتصادی دولت؛

نمک بر زخم ملت نباشید

با سخنان خود نمک بر زخم عمیق ملت نباشید. اینکه در ماه های پایانی دولت شما قرار داریم توجیه پذیر نیست که به خاطر دفاع از نداشتن کارنامه موفق، حداقل در حوزه اقتصادی چنین به شعور مردم توهین کرده و دردهای آنان را بیشتر نمایید.