یادداشت میهمان؛

عذر بدتر از گناه «شهاب حسینی»

انتظار این بود که شهاب حسینی در توضیح اقدام بلاتوجیه خود دلایل قانع کننده تری ارائه کند که شوربختانه وی از اصرار دوستان به ایشان برای زدن واکسن سخن گفت اصراری که بیشتر به عذر بدتر از گناه شبیه است تا یک دلیل موجه.

تصویر عذر بدتر از گناه «شهاب حسینی»

سایت خبری پرسون- چند روز پیش فیلمی کوتاه از زدن واکسن توسط شهاب حسینی از هنرپیشگان معروف و مشهور«سلبریتی» سینما تلویزیون و شبکه های خانگی به طور گسترده منتشر گردید که البته با طوفانی از واکنش های مختلف و عمدتا در مذمت تا حد تحریم وی پیش رفته است.

ظاهرا شهاب حسینی در سرزمین «آمریکای» به زدن واکسن آمریکایی اقدام کرده که چندی پیش ورود انواع واکسن امریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شده بود. اما این سلبریتی مورد علاقه برخی دولتمردان که اخیرا در نقش شومن و مجری نیز حاضر شده به زدن واکسن فایزر اقدام می کند.

سید شهاب حسینی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، مجری، کارگردان، تهیه‌کننده و گوینده ایرانی است.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود.

وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به ‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

حسینی در سال ۱۳۷۹ با سریال پس از باران پا به عرصهٔ بازیگری گذاشت.

در سال ۱۳۸۰ در سریال پلیس جوان و در سال ۱۳۸۲ در سریال تب سرد به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال ۱۳۸۵ در سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا به ایفای نقش پرداخت و این سریال دوره اوج وی در تلویزیون بود.

بازی شهاب حسینی در سریال شهرزاد او را به اوج توانایی خود در ایفای نقشهاو ژانرهای درام رمانتیک رساند وتا مدتها به عنوان جوان اول سینما و تلویزیون ایران در اوج نگاه داشت این اواخر نیز حسینی با اجرای برنامه هم رفیق نیز شهرت خود را دو چندان نمود تا اینکه انتشار فیلم واکسن زدن او در آمریکا شهاب حسینی را از اوج افتخار به زیر کشید و چهره او را آنچنان مخدوش نمود که شاید ترمیم آن سالها زمان می برد.

انتظار این بود که شهاب حسینی در توضیح اقدام بلاتوجیه خود دلایل قانع کننده تری ارائه کند که شوربختانه وی از اصرار دوستان به ایشان برای زدن واکسن سخن گفت اصراری که بیشتر به عذر بدتر از گناه شبیه است تا یک دلیل موجه.

شهاب گفت: هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی ام می کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا شانس خود را امتحان کنیم.

در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می شود تا در صورت شکستگی یا اتفاقات غیرمترقبه، مشکلی برای جامعه هدف بوجود نیاید. پس از اتمام کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می کنند. در ضمن این واکسن ها بعد از خروج از دمای یخ زدگی چون قابل برگشت و استرداد نیست، مازادش به مردم عادی تزریق می شود، کل ماجرا همین بود،اتفاقی که برای هر کسی می تواند بیفتد.

دلیل شهاب حسینی برای زدن واکسن که در آن از سهمیه واکسن برای مراکز نگهداری سالمندان سخن گفته شایعه برخی از رسانه ها که اعلام کرده بودند شهاب حسینی خود را کارگر یا کارمند مراکز نگهداری سالمندان معرفی کرده تقویت می کند تا به نوعی در کاهش هر چه بیشتر محبوبیت او تاثیر بسزایی داشته باشد و شهاب حسینی را بعد از داستان رامبد جوان در کانادا و برخی دیگر از سلبریتی ها که با رخدادهای مشابه مواجه شدند تا مدت ها در اذهان بسیاری از مردم ایران مخدوش باقی گذارد.

سیدوحید حسینی ـ روزنامه نگار

234117